Gå til innhold

Frokost starter forbrenningen


ram88

Anbefalte innlegg

Folkens. Jeg studerer idrett, friluftsliv og helse.

På skolen har vi undervisninger av en ernæringsfysiolog, som hevder at frokosten starter forbrenningen.

Jeg mener (etter å ha lest litt her på bloggen) at dette er feil, men finner dessverre ikke noen referanser jeg kan backe opp med.

Har lest denne: http://www.adressa.no/meninger/blogg/fitnessbloggen/article1471350.ece

Men finnes det noen gode studier/forskning som kan backe opp at frokost er uviktig/viktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forbrenning er ikke en prosess som kan stoppes og startes.

Kroppen trenger til en hver tid energi, men mengden som trengs avhenger av om du er i aktivitet, sitter eller sover osv.

Så "forbrenningen" er en kontinuerlig prosess.

Frokost kan for mange være et must, mens hos andre totalt unødvendig. For min egen del må jeg ha frokost da jeg blir sulten, kvalm og uvel av å gå for lenge på tom mage om morgenen. Andre har det helt motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, vet at det er veldig individuelt.

Men om det finnes noen studier som enten bekrefter eller avkrefter at frokosten "starter forbrenningen".

Eller som kan bekrefte at "forbrenning ikke er en prosess som kan stoppes og startes". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til forbrenning og energiforbruk så betyr ikkje frukosten noko som helst, det er for lengst stadfesta. Kroppen vil nødvendigvis forbrenne meir når magen er full av mat enn når den er "tom", men det betyr null og niks i forhold til energiforbruk.

Frukost er i praksis ein smakssak. Nokon et første måltidet klokka 06:00, andre 14:00. Det er totalen i løpet av dagen som betyr noko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse