Gå til innhold

Noen som har erfaring med å gå til Naprapat??


Nina M

Anbefalte innlegg

Sliter med smerte i smerte i muskelen eller sene som er neden for tommelen i venstre. Smerten kommer når jeg tar trener stående roring og når jeg klatre og bruker under hånds krep og side hånds krep. Nå får jeg det oftere enn før. Noen som har erfaring med å bruke Naprapat?

Lei av og ikke kunne ta stående roing og måtte ta det lit med ro med klatring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Naprapaten til mora mi drev og påstod at ho kunne kjenne energien hennes ved å holde i armen hennes og skulle ha henne til å å fortelle om kostholdet sitt, når mamma f.eks nevnte at ho drakk pepsi max tok naprapaten og praktisk talt dytta armen hennes nedover og sa at det var kjempedårlig for kroppen, for armen ble jo voldsomt slapp og daff! Ble litt skeptisk da, gitt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naprapaten til mora mi drev og påstod at ho kunne kjenne energien hennes ved å holde i armen hennes og skulle ha henne til å å fortelle om kostholdet sitt, når mamma f.eks nevnte at ho drakk pepsi max tok naprapaten og praktisk talt dytta armen hennes nedover og sa at det var kjempedårlig for kroppen, for armen ble jo voldsomt slapp og daff! Ble litt skeptisk da, gitt :p

haha:p det er vell litt utafor hva direkte en naprapat gjør heldvis..men så finnes det jo enkelte individer som tror de har diverse ekstra egenskaper :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naprapaten til mora mi drev og påstod at ho kunne kjenne energien hennes ved å holde i armen hennes og skulle ha henne til å å fortelle om kostholdet sitt, når mamma f.eks nevnte at ho drakk pepsi max tok naprapaten og praktisk talt dytta armen hennes nedover og sa at det var kjempedårlig for kroppen, for armen ble jo voldsomt slapp og daff! Ble litt skeptisk da, gitt :p

Man må nok være lit kritisk til noen ja. Er ihverfal verd et forsøk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt naprapat begge gangen jeg skadet meg alvorlig, og med stort hell. Alt fra veldig stygg brokk til et kne ut av ledd. Jeg skylder mye av den rehabiliterings kunnskapen jeg har min egen kropp til min naprapat. Hver gang jeg er i det minste er det bare en liten telefon og jeg er sikker som gull igjen.

Nå gjelder det å finne DEN naprapaten som innehar de kunnskapene og holdningene du selv er ute etter selvfølgelig. Akkurat som med PT'er, Kiropraktor, Osteopat, Fysioterapaut osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vært plaget med hodepine i ca. 4 år. Etter flerfoldige legetimer og kiropraktortimer, ga jeg nesten opp og fant ut at jeg bare måtte leve med det. Helt til noen anbefalte meg å gå til en naprapat. Og etter bare en behandling kjente jeg stor forskjell! :) Det er virkelig verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

har selv erfaring med naprapat, siden jeg har en i familien som driver med det .

jeg anbefaler det sterkt hvis man sliter med hodepine osv.

dette er i allfall det jeg vet om naprapat og hva dem gjør .

muskelknutene i ryggen starter som oftest i ropma/hoftene som man kan kalle "sentrum" , videre fra "sentrum" vil det bare fortsette og knute seg oppover .

så om man ikke fjerner "sentrum" eller / rota til resten av knutene oppover, så vil det veldig raskt komme tilbake igjen .

hvis man plages mye med hodepine,svimmelhet og tåkesyn så er det veldig stor sjangs at det skyldes knuter/muskler langs skuldre og nakke.

muskel knuter vil man alltid få.. bare ved å sitte bøyd og ikke rett på en stol , så vil det skape belastning for ryggen og man får knuter .

og veldig mange har jo harde fysiske jobber , som da gjør det ennå lettere å få knuter .

jeg vill heller anbefalt naprapat i stede for fysoterapaut .

jeg føler fysoterapauter bare "utsetter" smertene .. nesten som å ta smertestillende.

dem tar ikke ordentlig tak i rota der smertene kommer fra .

jeg anbefaler sterkt å dra til naprapaut , hvis man plages med hodepine osv .. og ikke utsett det og tenk det går over .

man får ikke kreft av å ta sin første røyk.

med andre ord, så kan det ta år før ryggen/nakken slår tilbake mot deg :p

får håpe dette er til nytte for noen ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sånn off topic - til dere som går / har gått til naprapat; hvor mange ganger har dere gått til behandling, og hvor ofte? :)

For å svare på spørsmålet til trådstarter: naprapater er gull! Definitivt noe av det smarteste jeg bruker kronene mine på (y)

naprapaten min anbefaler 1 gang i månden, da holder du alt ved like ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg sliti med hoppekne i noen år,og etter å ha vært igjennom både kiropraktor(midlertidig smertelindring,men that's it), naprapat ( litt akupunktur, som sammen med hvile og null trening, så ut til å hjelpe litt,midlertidig), fysioterapeut(Ganske langvarig midlertidig lindring), og tilslutt manuellterapeut(Den eneste som klarte å fortelle meg på en skikkelig måte hva som faktisk var greia, hvorfor greia var, og hva jeg burde gjøre/ikke gjøre.)

Mange redskaper kan brukes til mange forskjellige jobber. Spør alltid etter flere forskjellige diagnoser/meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt låsning mellom L4 og L5 for 3 år siden, klarte ikke å rette meg selv opp, måtte ta meg for med henda og presse meg opp.. Dette skjedde når jeg skulle plukke opp et A4 ark.. ja, et lite usselt A4 ark... >.<

Muskel som hadde strammet seg noe nifst, og ført til låsningen

2 ganger til naprapat, med korrigering av ryggsøylen, massasje av musklene og knekking av rygg (:love:) og jeg var fin!

Så tidligere i år fikk jeg låsning mellom skulderbladene av en liten rotasjon jeg gjorde da jeg skulle ta i håndduken å tørke henda..

ettersom det ikke løste seg av seg selv, og jeg venta i 1 uke, så ble det 2 nye behandlinger hos naprapaten.

La meg ned, og hun knakk opp ryggen, bemerka at jeg hadde en sinnsykt spennt muskel på venstre side mot skuldra, og samtidig bemerket hun at skuldre/nakke musklene mine var så stramme at det var merkelig at jeg ikke hadde slitt med migrene og hodepine...

Fikk nåleterapi de 2 siste gangene, pga at det var så annspent som det var. Sykt vondt der og da, pluss at jeg ble støl som F!!! etterpå. Men gud så godt en dag etterpå :D

Naprapat er noe jeg LETT bruker igjen om jeg får en låsning i muskel/ledd. Her tar de 450 kroner for en behandling (30 min) og det synes jeg det er verdt!

Men, jeg tror (merk: tror) at de er best på det som omhandler rygg og muskler som spiller inn på ryggsøylen på en måte.

Skal ikke si noe om kiropraktorer etc, da jeg kun har besøkt naprapat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått til en ostiopat nå 2 ganger pga. Smerter i skuldra. Jeg har fått vondt i skulderen etter brystpress (i maskin) og benkpress. Etter 2 timer merker jeg stor forskjell. Skal ha min siste time på fredag og etter et par dager skal jeg prøve å trene press øvelser igjen for å se forbedring. Håper virklig at jeg da er kvitt plagene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...