Gå til innhold

(Jack3d) hva er dette for noe? lillebror min på 15 har kjøpt dette

Anbefalte innlegg

Hei

lillebror min som er 15 år har kjøpt det og jeg lurer på hva er dette for noe. Han for ikke lov til og ta ting som er ikke anbefalt. Han har ikke fortalt dette til noe hjemme så jeg fikk vite når jeg var i skape hans idag. Han kjøpte igår og boksen er ikke åpnet enda.

den her

Longys.co.uk: Longy's Sports Nutrition

Fortsetter under...

Hei

lillebror min som er 15 år har kjøpt det og jeg lurer på hva er dette for noe. Han for ikke lov til og ta ting som er ikke anbefalt. Han har ikke fortalt dette til noe hjemme så jeg fikk vite når jeg var i skape hans idag. Han kjøpte igår og boksen er ikke åpnet enda.

den her

Det er en pre-workout tilskudd. Inneholder noen stoffer som er ulovlig i Norge, men er i grunn ikke noe å tenke over med mindre han driver med idrett der det skjer dopingtester/har noe feil med hjerte sitt.

Det er et produkt som gir energi før trening. Se for deg en intens redbull. Inneholder i tillegg kreatin som samler vann i muskulaturen som skal gi økt styrke og utholdenhet.

Er ikke noe farlig å ta det og det er heller ikke ulovelig.

Det er et produkt som gir energi før trening. Se for deg en intens redbull. Inneholder i tillegg kreatin som samler vann i muskulaturen som skal gi økt styrke og utholdenhet.

Skjønner ikke hvordan den kan være lovlig i Norge, hvis DMAA ikke er det?

Gjest nobro

Stemmer. Fullt lovlig å innføre, oppbevare og bruke(utenfor konkurranse i regi av NIF eller andre som er underlagt WADA/tilsvarende bestemmelser).

Ingen grunn til å lage drama. Litt grovt formulert kan du si at det er like dramatisk som at han drikker en 0.5l boks med Red Bull før trening. Hadde du krisemaksimert det?

Annonse

Gjest Jester

Det du eventuelt burde stille spørsmål med er ikke hvorvidt det er farlig, men hvorvidt en 15åring trenger å bruke pengene sine på en PWO. Går utifra at han som 15åringer flest har et elendig kosthold. Just saying ;)

Det avhenger vel av øynene som ser. Vet om flere som har blitt tatt i doping og utestengt etter å ha brukt Jack3d... Dette er snakk om volleyballspillere (forrige sesong). Mener Pinglo også har noen eksempler fra styrkeløft.

Hei

den her

Som sagt, driver han med idrett (fotball eller liknende), så slår det ut på dopingtest. Det kan du jo i såfall fortelle han slik at han er klar over det.

Som eirich sier så bør man også stille spørsmålstegn ved hensikten med å bruke penger på dette.

Hei

(...) Han for ikke lov til og ta ting som er ikke anbefalt. Han har ikke fortalt dette til noe hjemme så jeg fikk vite når jeg var i skape hans idag (...)

Hva gjorde du i skapet hans?

Stoffet metylheksanamin er også kjent under navn som dimetylpentylamin, geranamin, geranium og 1,3-dimetylamylamin. Flere produkter er oppgitt å inneholde dette stoffet, for eksempel Jack3d.

Dette betyr at personlig import fra land utenfor EØS-området ikke er tillatt.

Import fra EØS-området er tillatt forutsatt at:

• Produktet er lovlig ervervet i anskaffelseslandet

• Produktet er til eget personlig bruk. Med personlig bruk menes en persons medisinske bruk av et legemiddel til seg selv

• Importør er over 18 år

Lillebroren din er 15år sa du..

Annonse

Personlig mener jeg at selv om selve stoffet er lovlig, så er det ikke heldig at 15-åringer driver import av varer for å få resultater raskest mulig. I mine øyne er det ikke Jack3d i seg selv som er bekymringsverdig, men heller at 15-åringer tyr til innkjøp av disse varene for å få resultater hurtigst mulig...

har slitt noe med hjerterytmeproblemer (AVNRT) etter jeg har brukt jack3d. Ikke veldig farlig, men det er ubehagelig. (har selvsagt sluttet å bruke det nå!)

Det er jo ikke lovlig å selge i Norge. Kanskje det er en grunn til det?

Mener ikke at det er veldig farlig, men hvor nødvendig er det egentlig å bruke det?

Personlig mener jeg at selv om selve stoffet er lovlig, så er det ikke heldig at 15-åringer driver import av varer for å få resultater raskest mulig. I mine øyne er det ikke Jack3d i seg selv som er bekymringsverdig, men heller at 15-åringer tyr til innkjøp av disse varene for å få resultater hurtigst mulig...

For å si det sånn, Jack3d i seg selv har nok minimal effekt på treningen din. Men pumpen og energien man får av dette produktet skaper en slags "Feelgood" effekt som gjør at du kanskje pusher deg selv litt ekstra og skaper motivasjon til litt tøffere økter. Personlig får jeg samme effekt av Jack3d som jeg får av å sette på en sang jeg elsker på ipoden slå meg selv i låra og småbrøle litt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...