Gå til innhold

Kreative mageworkouts?


Rmoldvik

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Jester

Hva mener du med utslag på magen? Om du vil ha en smalere/flatere mage med mere synlige magemuskler går det på fettprosenten, ellers er det masse øvelser der ute. Min personlige favoritt er:

Jeg bruker V-handtaket for sittende roing i stedet for tau, og holder den bak hodet. Men det er en smaksak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter en del med å finnegode mageøvelser som virkelig kan gjøre utslag på magen min. Trenger tips til nye øvelser! Har du noen å komme med? Hjeeelp!

Utslag på magen får du enten av å få større magemuskler, eller redusere fettprosenten. Om du får større magemuskler, vil du likevel ikke se nevneverdig forskjell dersom du har et lag med fett over. Skal du få utslag på midten, må du du gå i energiunderskudd for å redusere fettprosenten din.

Ellers så er baseøvelsene+noen set med abwheel etter hver trening mer enn bra nok for magen. Kjør 2-3 set abwheel, og sørg for å ha progresjon styrkemessig med hjulet. Om du ikke har hjul, kan du kjøre rollouts med stang. Vil du ha det tyngre, bruker du mer vekter på sidene på stanga. Bruk skiver med passe radius. Hvis du ikke er sterk nok til å kjøre rollouts med full range of motion, begynner du inntil en vegg, og flytter deg bakover etter hvert som du blir sterkere. Søk på youtube etter teknikk. Poenget er å motvirke svai i korsryggen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å trene mage for noen knappe uker siden og har merket stort utbytte av å kjøre tunge mageøvelser.

Cable crunches med tau, obliques med hantler, benhev i ringer og den fantastisk tunge varianten av planke hvor du spenner hele kroppen maks er det jeg bruker for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med utslag på magen? Om du vil ha en smalere/flatere mage med mere synlige magemuskler går det på fettprosenten, ellers er det masse øvelser der ute. Min personlige favoritt er:

Jeg bruker V-handtaket for sittende roing i stedet for tau, og holder den bak hodet. Men det er en smaksak

Jeg sliter ikke med magefett, for det har jeg nok ikke, men jeg sliter med å få en markert mage.

Selv bruker jeg militær situps, cable crunches og planken.Likevell holder magen seg som den er.. Tror jeg må prøve andre og tyngre øvelser som passer for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sliter ikke med magefett, for det har jeg nok ikke, men jeg sliter med å få en markert mage.

Selv bruker jeg militær situps, cable crunches og planken.Likevell holder magen seg som den er.. Tror jeg må prøve andre og tyngre øvelser som passer for meg

Har du progresjon i mageøvelsene? Hvis ikke, vil magen holde seg som den er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så denne på tvshop nettopp. Rimelig kreativ vil jeg påstå.

AB Champ fra Tvshop, få kropp som en svømmer med et nytt, morsomt treningsredskap.

Det apparatet er vell så og si samme øvelse som med abwheel.. Litt dyrt også ved personlig kjøp :) Men ja, er nok en meget bra øvelse, og skal nok begynne med noe lignende ! Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diverse varianter av "planken" er vel de klart mest effektive for min del i allefall. Ellers er det øvelser som cablecrunches som vist i youtubevideoen overfor her, samt valige crunches og situps. Utenom reine mageøvelser bør du i grunn få inn baseøvelser som markløft og knebøy i treningsplanen din (om de allerede ikke er der). De to sistnevnte øvelsene er veldig sentral for utslag av magemuskler om man har riktig teknikk og belastning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med magen som med alle andre muskler er det viktig med variasjon. Det finnes utallige gode mageøvelser. En god øvelse som jeg ser svært få kjøre: Ligg på ryggen med bøyde knær. Få noen til å sitte på knærne dine. Kjør en sit-up helt opp og hold igjen mens den som sitter på knærne dine presser deg sakte ned. (Eksentrisk trening) Kjør 5 sånne reps, deretter 5 vanlige strake sit-ups helt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...