Gå til innhold

Fortjener folk som har slanket seg skryt?


Plyo

Anbefalte innlegg

Jammen da syns jeg du kunne søke jobb på en overvektsklinikk!:) Bruke dine selvlærte kunnskaper til noe konstruktivt, tjene penger og redde liv? Redde liv må jo være drivkraft nok? Eller penger da..

nei, jg må ha mer utfordringer enn det:) Jeg gidder ikke å trene sånn sure gamle damer som deg som klager på alt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skryt er viktig i hverdagen, hvem setter vell ikke pris på det?! Vi i detta landet er alt for lite flink til å skryte spesielt av seg selv og andre. Gi komplemang etc, dette merker man fort når man kommer til søramerika og usa. Helt annen verden! Men det som også er viktig er ikke bare å gi skryt men videre motivasjon, mange føler seg fornøyd når de har kommet ett stykke og sier "detta er bra, her vil jeg være". Men det er utrolig hva som kan skje med kroppen hvis man pusher seg videre. Selv vært "overspiser" (eller hva man ska kalle det) lenge, gått mye opp og ned. Men når man selv har klart å fått kontroll på mat og trening, fått inn masse informasjon og erfaring så blir det bare morsommere å presse seg.

Skryt til alle som står på og overvinner sine stygge uvaner, man skal vite at det er tungt å snu på ting man har vært vandt med i feks 20år!

Men alle kan klare det:) Mye flinke folk her inne!

images?q=tbn:ANd9GcSprevrfHeMvP05laUpL0ovYnP4M5z4dLuXa0VQdOHWtiDcCh2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, jg må ha mer utfordringer enn det:) Jeg gidder ikke å trene sånn sure gamle damer som deg som klager på alt:)

Mer utfordring enn å redde liv..? Redde verden du skal da?:) Må nok skuffe deg med at jeg desverre ikke klager på alt, og jeg klarer meg fint i øyeblikket, har tross alt fått hjelp fra oppegående mennesker. Sårri.. Kanskje senere i livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer utfordring enn å redde liv..? Redde verden du skal da?:) Må nok skuffe deg med at jeg desverre ikke klager på alt, og jeg klarer meg fint i øyeblikket, har tross alt fått hjelp fra oppegående mennesker. Sårri.. Kanskje senere i livet?

Redde liv er viktig, men jg kan vel ærling innrømme at det ikke er noe for mg. Jeg er nok mer den som vil få mer ut av den som er litt dreven og ikke helt grønn innen trening:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv vært "overspiser" (eller hva man ska kalle det) lenge, gått mye opp og ned. .

Skryt til alle som står på og overvinner sine stygge uvaner, man skal vite at det er tungt å snu på ting man har vært vandt med i feks 20år!

Vel, det heter jo overspising, så jeg vil tro det blir riktig:p Jeg har forstått at det er veldig hardt å endre på, merker det spesiellt godt på programmer om sykelig overvektige som tar slankeoperasjon, det ligger jo inne som en vane å spise for mye. Jojo-slankerene sliter ofte mer enn andre, har sett flere av dem, så all ære til de som faktisk overvinner det der!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(blir flau på Gamla sin vegne :wub: jenter as )

Er helt enig i Plyo sitt poeng! Synes det er en tullete sykelig og stakkarsliggjøring av de som rett og slett har spist ALT for mye i samfunnet. Dette forsterkes av at det bittelille mindretall av de som faktisk er syke for voldsomt stort fokus. Det er ingen diskusjon om enkeltsjebner (jamman atte, jammen atte, JEG, blabla *piggene ut!*), men en stor gruppe mennesker generellt. Man har faktisk ansvar over seg selv og sine egne handlinger :whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(blir flau på Gamla sin vegne :wub: jenter as )

Er helt enig i Plyo sitt poeng! Synes det er en tullete sykelig og stakkarsliggjøring av de som rett og slett har spist ALT for mye i samfunnet. Dette forsterkes av at det bittelille mindretall av de som faktisk er syke for voldsomt stort fokus. Det er ingen diskusjon om enkeltsjebner (jamman atte, jammen atte, JEG, blabla *piggene ut!*), men en stor gruppe mennesker generellt. Man har faktisk ansvar over seg selv og sine egne handlinger :whistling:

endelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(blir flau på Gamla sin vegne :wub: jenter as )

Er helt enig i Plyo sitt poeng! Synes det er en tullete sykelig og stakkarsliggjøring av de som rett og slett har spist ALT for mye i samfunnet. Dette forsterkes av at det bittelille mindretall av de som faktisk er syke for voldsomt stort fokus. Det er ingen diskusjon om enkeltsjebner (jamman atte, jammen atte, JEG, blabla *piggene ut!*), men en stor gruppe mennesker generellt. Man har faktisk ansvar over seg selv og sine egne handlinger :whistling:

I ligemåde;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skryt er viktig i hverdagen, hvem setter vell ikke pris på det?! Vi i detta landet er alt for lite flink til å skryte spesielt av seg selv og andre. Gi komplemang etc, dette merker man fort når man kommer til søramerika og usa. Helt annen verden! Men det som også er viktig er ikke bare å gi skryt men videre motivasjon, mange føler seg fornøyd når de har kommet ett stykke og sier "detta er bra, her vil jeg være". Men det er utrolig hva som kan skje med kroppen hvis man pusher seg videre. Selv vært "overspiser" (eller hva man ska kalle det) lenge, gått mye opp og ned. Men når man selv har klart å fått kontroll på mat og trening, fått inn masse informasjon og erfaring så blir det bare morsommere å presse seg.

Skryt til alle som står på og overvinner sine stygge uvaner, man skal vite at det er tungt å snu på ting man har vært vandt med i feks 20år!

Men alle kan klare det:) Mye flinke folk her inne!

images?q=tbn:ANd9GcSprevrfHeMvP05laUpL0ovYnP4M5z4dLuXa0VQdOHWtiDcCh2L

Dette var et flott innlegg!

Det er omtrent slik jeg også opplever det. Å tilegne seg kunnskap er aldri feil - utfordringen for mange er å anvende den! Dessverre er det slik at noen gror fast i selvmedlidenhet og plasserer skylda for sin egen elendighet på alt mulig annet enn der den hører hjemme. Slike destruktive strategier er vel egentlig svært utbredt - enten det gjelder "trøstespising", "dårlig tid" og "kukerundtsyndromet".

De som klarer å kvitte seg med slike negative spiraler, tar tak i sitt eget liv og vedkjenner seg at ansvaret for egen lykke påhviler en selv - de fortjener å lykkes! Om de fortjener skryt? Nja.... De trenger det ikke, de har jo realisert seg selv og sitt potensiale, men det faller oss helt naturlig å skryte av dem - de har gjort noe vi alle drømmer om. De har tatt tak i noe som var veldig vanskelig og har evnet å snu på det, slik at livskvaliteten har steget til helt nye høyder.

Skryt i vei - like mye for egen del som for mottagerens del.

Vær et medmenneske, so to speak.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn i samfunnsperspektiv (ikke på dette forumet) får de som har lagt på seg mye muskler stort sett skulende blikk og mistanker om steroider :confused: Ikke en brøkdel av skryten slankerne får i alle fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...