Gå til innhold

Fortjener folk som har slanket seg skryt?


Plyo

Anbefalte innlegg

Denne tråden handler ikke om DEG :eek:

Betyr det at hun ikke skal få dele sine erfaringer i en tråd som handler om at noen synes det bare er på tide at folk kommer i form og ikke behøver så mye som et klapp på skulderen? Jeg synes Gamla er tøff som skriver, jeg. Jeg tror det er en del enkelte her er alt for forbanna heldige til i det hele tatt å klare å forstå, og jeg tror mange her heller bør være innmari glade for at de har sluppet å oppleve det enkelte har.

Merk at jeg ikke sier at alle overvektige har en unnskyldning, men de overvektige som havner inn på dette forumet gjør høyst sannsynlig noe med det. Så kan de som alltid har vært heldige og hatt god helse og muligheten til å ha en fin kropp holde kjeft og gå å gjemme seg i det mørke kottet de kom ut fra om de skal harselere med andre som ikke ble født med fullt så mye flaks dyttet opp bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes dette handler fint lite om "flaks" og å være "heldig". Som Ingemar Stenmark sa: "Jo mer jeg trener, og flinkere jeg blir – jo mer flaks får jeg". Og hvorfor i all verdens land og rike har ikke "de som har hatt flaks" (de som har tatt ansvar for egen helse) noe rett til å uttale seg om temaet? Akkurat som en veltrent kropp kommer av seg selv bare fordi man kom seg gjennom puberteten som normalvektig.

En ting er å dra inn egne erfaringer der det er relevant i en post eller to, en annen ting er å gjøre det igjen og igjen og igjen side opp og side ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette handler fint lite om "flaks" og å være "heldig".

Jeg skrev egentlig et langt innlegg, men om jeg hadde trykket på "skriv svar" hadde jeg sikkert blitt kastet ut, så jeg oppsummerer det med å si at jeg synes du, og enkelte andre her, viser tegn til veldig lav intelligens og empati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*face palm* Klassisk avslutning på en internetdiskusjon :p

*diskutere blabla, uenig, blabla diskutere*

Siste ord: "Du er dum!" :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*face palm* Klassisk avslutning på en internetdiskusjon :p

*diskutere blabla, uenig, blabla diskutere*

Siste ord: "Du er dum!" :cool:

Ja, med slike utsagn. Jeg håper virkelig ikke du kommer i samme situasjon som meg der kroppen bestemmer seg for at den skal forsøke å gjøre deg uføretrygdet...Du og flere her uttaler dere om ting dere ikke kan noe som helst om og som dere helt klart ikke evner å forstå.

Kompisen min på 102cm kan ikke bare "jobbe hardere". Han kommer aldri til å verken oppleve at alle behandler ham som en voksen mann eller i det hele tatt å få gå. Kan du med hånden på hjertet si at det ikke er snakk om flaks og uflaks for enkelte, så...mangler du empati og intelligens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrelighet denne tråden din handler ikke om din kortvokste kompis eller Gamla, men om hvorvidt mennesker som rett og slett har spist for mange kalorier fortjener å bli skrytt opp i skyene fordi de har gått over til å spise passe mengder mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herrelighet denne tråden din handler ikke om din kortvokste kompis eller Gamla, men om hvorvidt mennesker som rett og slett har spist for mange kalorier fortjener å bli skrytt opp i skyene fordi de har gått over til å spise passe mengder mat.

Nei, den gjør ikke det fordi enkelte uttaler seg kategorisk om alle som er overvektige og forfekter at det for en del av dem finnes legitime grunner til at de sliter. Og så lenge dere finner en måte å ekskludere dem som faktisk har en grunn, så kommer jeg til å fortsette å bli dønn fornærmet på dere fordi dere skjærer alle over en kam. Da jeg gikk opp i vekt av å spise rett over 1000kcal om dagen, så var det ikke cola og bamsemums som gjorde at jeg la på meg 5 kg i året til tross for at jeg brukte all den lille energien jeg hadde i kroppen på å trene. Og som jeg skrev i et annet innlegg - de som er overvektige og kommer hit har gjort en innsats og fortjener ikke å høre på navlebeskuende idioter bable tull og vas. Hvor mange her inne av de overvektige ber om å få ros? Det er vel heller folkene med litt for lite og et alt for stort adonis-kompleks som ber om ros ved hvert veiskille. Og tro meg - de som klarer å holde lav fettprosent og fremdeles beholde en god del av musklene sine ER HELDIGE i forhold til brorparten av samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"enkelte uttaler seg kategorisk om alle som er overvektige og forfekter at det for en del av dem finnes legitime grunner til at de sliter"

Så og si ALLE som er enige med Plyo i denne tråden er enige i at det finnes unntak, og skjærer med andre ord ikke alle overvektige over en kam. Men unntakene er ikke majoriteten, og denne tråden handler som sagt ikke om disse unntakene. Det du påstår at andre sier er rett og slett ikke sant.

Den siste setningen mener jeg er tullvåsfjas og respektløst ovenfor de som har jobbet ekstremt hardt for å oppnå fatastiske fysikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste setningen mener jeg er tullvåsfjas og respektløst ovenfor de som har jobbet ekstremt hardt for å oppnå fatastiske fysikker.

Hva med dem som har jobbet ekstremt hardt for å komme seg til det stadiet at de faktisk har kommet seg inn på fitnessbloggen i håp om å få hjelp til å få et bedre liv, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sette ting på spissen, jeg blir mer imponert over en som har hatt et strikt og disiplinert kosthold og treningsprogram over flere år, enn en som har overspist over lang tid og registrert seg på et internetforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sette ting på spissen, jeg blir mer imponert over en som har hatt et strikt og disiplinert kosthold og treningsprogram over flere år, enn en som har overspist over lang tid og registrert seg på et internetforum.

Da har vi helt forskjellig synspunkt. Jeg har utrolig respekt for dem som uansett grunn har blitt skikkelig overvektig, og så viser BALLER nok til å komme på et forum fullt av folk som har vist den disiplinen i flere år. For ikke å snakke om de som er ENDA TØFFERE og faktisk kler på seg en stor t-shirt og en baggy bukse og prøver å snike seg inn på et treningssenter.

Her snakker vi om folk som i de fleste tilfeller har gitt seg selv mental juling hver dag i årevis og vært mye tøffere mot seg selv enn den mest hard core bygger noen sinne vil være. Som daglig har regelrett mobbet seg selv, men av ulike grunner ikke kommet lenger. Folk som kanskje har blitt mobbet på skolen siden første dagen på barneskolen, men som biter tenna sammen for å prøve å gå ned 50kg i et rom fylt av mennesker som er fulle av energi...Empati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Må nødt til å skrive litt om dette. Jeg tenker at overvekt noen ganger kan sammenlignes med andre typer misbruk... Altså, noen misbruker mat, noen alkohol, noen helt andre ting... Det som ligger bak, kan være alt fra himmel og jord...

Jeg har misbrukt mat, i mange år, for å dekke over andre ting... Jeg skal ikke legge ut i detaljer om min oppvekst, men jeg tror de fleste overvektige ikke blir det frivillig... Om folk skal få skryt for at de går ned i vekt? Hvorfor skal de ikke det? Bør ikke de fleste få positive tilbakemeldinger når de gjør ting som er vanskelig, og klarer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

" All respekt til deg, som har klart det! Kan ikke ha vært lett." Koster lite å si det til et medmenneske.

Og det bør man kunne si til folk som har holdt seg slanke også. All endring krever energi. Det som krever minst energi er å holde ting i status quo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det bør man kunne si til folk som har holdt seg slanke også. All endring krever energi. Det som krever minst energi er å holde ting i status quo.

Legg merke til at jeg sier medmenneske, og ikke tidligere overvektige. Det gjelder alt og alle, ihvertfall for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrelighet denne tråden din handler ikke om din kortvokste kompis eller Gamla, men om hvorvidt mennesker som rett og slett har spist for mange kalorier fortjener å bli skrytt opp i skyene fordi de har gått over til å spise passe mengder mat.

Ville du ha skrytt en som har spist for lite kalorier i årevis og kastet opp maten sin opp i skyene, hvis hun eller han gikk over til å spise nok mengder mat igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du ha skrytt en som har spist for lite kalorier i årevis og kastet opp maten sin opp i skyene, hvis hun eller han gikk over til å spise nok mengder mat igjen?

Hvis du tenker på en person som har slitt med spiseforstyrrelser som har klart å hente seg inn igjen, så ja, selvsagt. Jeg har venninder som har slitt i årevis, og jeg er stolt av dem når de har jobbet hardt for å komme seg ovenpå. Noen får tilbakefall, og jeg er like stolt når de kommer seg utav det igjen, om det så bare er for en periode. Selvsagt skal de ha "cred" for det, det er et helvete for dem hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en som skrev dette :Herrelighet denne tråden din handler ikke om din kortvokste kompis eller Gamla, men om hvorvidt mennesker som rett og slett har spist for mange kalorier fortjener å bli skrytt opp i skyene fordi de har gått over til å spise passe mengder mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en som skrev dette :Herrelighet denne tråden din handler ikke om din kortvokste kompis eller Gamla, men om hvorvidt mennesker som rett og slett har spist for mange kalorier fortjener å bli skrytt opp i skyene fordi de har gått over til å spise passe mengder mat.

Ok, jaja, hehe svarte nå uansett, håper du syns det var ok alikevel..:p Ei venninde av meg hart gått igjennom det meste innen "sjangeren"; overspising, bulimi og anoreksia. Opp og ned i vekt i årevis, men jeg er alltid like stolt når det går bra med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...