Gå til innhold

Fortjener folk som har slanket seg skryt?


Plyo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen fortjener skryt, andre kanskje ikke. Hvis en liten gutt/jente blir foret med godteri, hamburgere, brus osv. før barnet er gammelt nok til å helt forstå konsekvensene, mener jeg at det er hovedsaklig foreldrene sin feil at barnet blir overvektig. Hvis derimot voksne folk har spist tankeløst i årevis og blitt 130 kg av den grunn er det noe annet. Hvis jeg får unger skal det i hvert fall være sunn mat i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latskap kan også dreie seg om å ikke gidde å tilegne seg nødvendig informasjon før man begir seg ut på diskusjoner..

Det kan også handle om å ikke gidde å sette seg inn i at det er forskjell på begreper.

At noe er lettere enn noe annet er ikke ensbetydende med at det dermed er lett. Jeg skjønner jo at du gjerne vil ha det til at jeg har sagt at det er lett å gå ned 30 kg, men jeg begriper ikke hvorfor. Synes det er frekt å legge ord i munnen på andre, men det er kanskje helt greit i dine kretser. Gi gass - jeg gidder ikke slikt tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan også handle om å ikke gidde å sette seg inn i at det er forskjell på begreper.

At noe er lettere enn noe annet er ikke ensbetydende med at det dermed er lett. Jeg skjønner jo at du gjerne vil ha det til at jeg har sagt at det er lett å gå ned 30 kg, men jeg begriper ikke hvorfor. Synes det er frekt å legge ord i munnen på andre, men det er kanskje helt greit i dine kretser. Gi gass - jeg gidder ikke slikt tull.

Stå for det du sier, enklere blir det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også handle om å ikke gidde å sette seg inn i at det er forskjell på begreper.

At noe er lettere enn noe annet er ikke ensbetydende med at det dermed er lett. Jeg skjønner jo at du gjerne vil ha det til at jeg har sagt at det er lett å gå ned 30 kg, men jeg begriper ikke hvorfor. Synes det er frekt å legge ord i munnen på andre, men det er kanskje helt greit i dine kretser. Gi gass - jeg gidder ikke slikt tull.

Hun er sikkert sur på verden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som du kjenner som høstferie, kallte mine foreldre potetferie, fordi barna fikk fri for å hjelpe med å ta opp potet. Tidene forandrer seg, aktivitetene og aktivitetsnivået endrer seg, det er endring til det verre nesten over alt, men er det barnas feil? Folk som sliter med overvekt av medisinske årsaker, kunne hatt like mye problemer for 20, 50 og 100 år siden, nytter ikke å bare skylde på latskap og ignoranse, bare fordi en ikke forstår seg på ting, ikke vet bedre, og ikke har det minste ønske om å tilegne seg informasjon og lærdom for å forstå bedre, for det er vel neppe hyggelig å måtte innrømme å inneha mindre kunnskap i et tema enn andre..?

Jeg tror ikke du har mer kunnskap enn mg innen dette. trening og kosthold. Sykdommer slår du mg nok. Men du har aldri tenk på at du kanskje gjør noe feil om du evt ikke får de resulatene du håper på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skrev det er lettERE for en overvektig å gå ned 30 kg enn det er for en tynnis å legge på seg 15 kg. Skjønner ikke hvorfor du absolutt skal kverulere så sinnsykt?

Skjønner ikke hvorfor du ikke klarer å la være å hugge etter meg, bare fordi du ikke liker meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke du har mer kunnskap enn mg innen dette. trening og kosthold. Sykdommer slår du mg nok. Men du har aldri tenk på at du kanskje gjør noe feil om du evt ikke får de resulatene du håper på?

Tydeligvis har jeg mer kunnskap enn deg når det kommer til overvekt. Du bør jo ha en smule innsikt i sykdom om du skal være en ekspert på kosthold.

Jeg h a r gjort feil, når har jeg uttrykkt noe annet? Hadde du, igjen, gidda å lese hva jeg skriver, så hadde du fått med deg det. Jeg kan innrømme feil, og vet jeg har gjort feil, men jeg tilegne meg informasjon og prøver igjen, prøver og feiler, og prøver til jeg får det til. Ja jøss tenk det??:eek: En feitas som gjør en innsats..! Går det an?:confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis har jeg mer kunnskap enn deg når det kommer til overvekt. Du bør jo ha en smule innsikt i sykdom om du skal være en ekspert på kosthold.

Jeg h a r gjort feil, når har jeg uttrykkt noe annet? Hadde du, igjen, gidda å lese hva jeg skriver, så hadde du fått med deg det. Jeg kan innrømme feil, og vet jeg har gjort feil, men jeg tilegne meg informasjon og prøver igjen, prøver og feiler, og prøver til jeg får det til. Ja jøss tenk det??:eek: En feitas som gjør en innsats..! Går det an?:confused:

sant, alle feiler jo noe i dag så man burde egentlig være en lege for å sette opp kosthold i disse dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da får du gå til en:) Her er det stortsett bare amtører som faktisk har oppnådd mye av bare egenlæring:)

Jammen da syns jeg du kunne søke jobb på en overvektsklinikk!:) Bruke dine selvlærte kunnskaper til noe konstruktivt, tjene penger og redde liv? Redde liv må jo være drivkraft nok? Eller penger da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...