Gå til innhold

vektnedgang tips


Anbefalte innlegg

Har på grunn av en kronisk sykdom begynt på medisiner som gir økt matlyst noe som har gjort at jeg hat gått opp i vekt. Noe som jeg er langt i fra komfortabel med. Har nå fått kontroll på matlysten og vekten har stabilisert seg. Problemet er bare at jeg sliter med å bli kvitt de kiloene jeg har lakt på meg. Prøver å få trent to ganger i uken, problemet er bare å finne tid, skole og jobb tar opp det meste av tiden min. Selv om jeg trener vil kiloene liksom ikke bort, det er riktig nok ikke mer en 3 kilo, men for meg som begynte å trene for å miste litt vekt for å få sommerkroppen er det veldig frustrerende. Noen som har noen tips til meg på hvordan jeg kan bli kvitt de ekstra kiloene før juli på en sunn måte der jeg ikke ender opp med å legge dem på meg igjen etter sommeren ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor dessverre for langt unna både skole og jobb til å gå eller sykle. dager uten jobb reiser jeg hjemmefra 7 - halv 8 og kommer hjem 4, dagene der jeg jobber kommer jeg ikke hjem før i halv 9 tiden. Skal få inn en treningsøkt til så snart jeg er ferdig med eksamenene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke har tid til trening så må du være super flink og streng med kostholdet ditt for å klare å gå ned i vekt.

Sånn generelt sett så ville jeg heller ha målt kroppen på visse punkter i stedetfor å veie meg. Vekten er veldig lite til å stole på både som målingsinstrument i seg selv og det at kroppen din reagerer veldig på hva du har spist ifht det å holde vann. Ofte gir ikke vekten et realistisk syn på endringer i kroppen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal begynne med det, kan tenke meg at vekten kan bere missvisende, før jeg fikk ryggproblemer drev jeg med turn og lå på den vekten jeg ligger på nå, men var mye slankere enn det jeg er nå. Så snart eksamen er over skal jeg begynne å trene mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelt og greit, man må forbrenne mer enn det man spiser!;)

Det er nødvendig at kroppen din går på et underskudd, slik at den er nødt til å bruke av dine egne reserver (fett! Obs; dette gjelder også muskler).

Det er viktig å gjør noe med kostholdet, det å kutte ned på karbohydratene og erstatte det med proteiner er noe som har fungert hos meg (og selvfølgelig ikke godis, brus osv.) :) I tillegg til dette bør man telle kalorier. www.diett.no er ett nettsted der man kan skrive ned hva man spiser, aktiviteter og målene dine. Fungerer som en dagbok, gratis og enkelt!:) I tillegg beregner den hvor mange kalorier man skal ligge på om dagen, gangske genialt!:thumbsup:

(1 kg fett = - 7500 ckal)

Dette ble litt rart, men jeg satser på du ble litt klokere! :whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måling er topp fremfor veiing.

Du kan jo løpe turer, eller hvis du er en antijogger som meg, gå turer. Litt styrke går an å legge til midtveis i turen med egen kroppsvekt ute :)

Bruk kaloritelleren på diett.no. Funker veldig bra for meg. Får kjempegod oversikt over inntaket. Jeg ligger 600 kcal i minus pr dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervalltrening, f eks (4+1) x 4 som blir totalt 20 minutter:) gir best forbrenning totalt iforhold til minuttene du trener, også med tanke på forbrenningen resten av døgnet.:thumbsup:

Det er fint lite som slår forbrenningen du får av løping og sykling i forhold til vanskelighetsgraden.;)

Seff må du ha energiunderskudd også, minus 300-600 Kcal per dag kan være en løsning. Kutter du mere ja du tar av fortere, men du blir utrolig sløv av det. Du må i det minste ta en gradvis reduksjon av energi inntaket, kan ikke anbefale å gå rett på minus mange hundre kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...