Gå til innhold

Glutebridge teknikk


KristineT

Anbefalte innlegg

Litt usikker på hvor denne tråden burde være, håper jeg havnet rett! :D

Jeg ønsker å bruke glutebridge i mitt "rumpe-program", men dessverre synes jeg denne øvelsen er veldig ubehagelig! Jeg sklir bre når jeg ligger på matta, og blir dermed bare frustrert over at posisjonen bare "sklir ut" og mister da fokuset på øvelsen og utførelse. Kjenner derfor veldig lite...

Tips til teknikk eller posisjoner o.l i glutebridge? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pass på å knipe sammen rumpa og sørg for at det er denne som gjør jobben, og at du ikke kompenserer med å bruke ryggen eller hamstrings for å komme deg opp. En feil jeg gjør ofte selv er å glemme at det er RUMPA som skal klemmes sammen og dytte oppover, ikke at det er om å gjøre å gå mest opp i bro. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...

Fikk det ikke til før jeg lærte at jeg skulle knipe rumpa godt og løfte hælen noen cm opp bra bakken, først da funket det for meg:) Bruker en håndduk(eller pussypads) under stanga på hoftene ellers får jeg blåmerker. Om jeg ikke bruker sko så glir jeg. Men vi har gode matter på mitt senter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det ikke til før jeg lærte at jeg skulle knipe rumpa godt og løfte hælen noen cm opp bra bakken, først da funket det for meg:) Bruker en håndduk(eller pussypads) under stanga på hoftene ellers får jeg blåmerker. Om jeg ikke bruker sko så glir jeg. Men vi har gode matter på mitt senter.

Du mener løfte tærne noen cm over bakken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det ikke til før jeg lærte at jeg skulle knipe rumpa godt og løfte hælen noen cm opp bra bakken, først da funket det for meg:) Bruker en håndduk(eller pussypads) under stanga på hoftene ellers får jeg blåmerker. Om jeg ikke bruker sko så glir jeg. Men vi har gode matter på mitt senter.

takk for tips! :D haha, begynte å lure litt på det med hælene... :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...