Gå til innhold

Hvor mange sett og øvelser i løpet av en økt?

Fit mum;)

Anbefalte innlegg

Selv i en 2splitt kan jeg risikere å kjøre 5 øvelser pr muskelgruppe med 3-4 sett på hver muskelgruppe. er dette for mye i hver treningsøkt? noen ganger bruker jeg laaang tid, og er dette nødvendig ettersom jeg da får trent 2-3 ganger i uken av alle musklene? hva er normalt når måle er å bli sterk og fit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trening for maksimal muskelvekst - Fitnessbloggen

"I løpet av en treningsuke bør man trene de store musklene med 15-18 sett, og de små ca 12 sett"

Om du trener en 2-splitt to ganger i uka, kan du jo enkelt og greit dele tallene på to :)

! Det er jo helt sinnsykt.. Skal man virkelig ta 6-8 sett på hver muskelgruppe??

Jeg tar tre sett.. Er ikke det nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

! Det er jo helt sinnsykt.. Skal man virkelig ta 6-8 sett på hver muskelgruppe??

Såklart, men du må jo ta høyde for hvor mange prosent av 1RM du driver å sliter med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme problem her!

Trener ben to ganger i uka, hvor det blir 4-5 ulike øvelser som (benpress, leg curl, leg extension, rygghev, knebøy, ettbens utfall), med 3 sett på alle, kanskje 4 på noen.

Og rygg 1-2 ganger, etter hva jeg gidder, og da blir det ca 4 øvelser.

Begge tar cirka en time da, så for min del er det greit, veit ikke hvor lang tid det tar for deg, frøken86? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan splitt trener du?

Om du trener fullkropp fire ganger i uka for eksempel med tre sett på de små og fire på de store muskelgruppene oppnår du antall sett i uka som er nevnt i artikkelen jeg linket til :)

Dette er vel en smakssak. Selv trener jeg enten 3- eller 5-splitt, og ligger godt over det anbefalte antallet for sett både per trening og i løpet av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men du tar flere øvelser enn 1 :)

6-8 sett blir fordelt på de øvelsene du tar, så hvis du tar tre øvelser blir det da 3 sett på to av dem, og 2 på den 3. øvelsen (3+3+2=8 ;D). Slik jeg forstod det da! Stod ikke noe om det var per øvelse :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men du tar flere øvelser enn 1 :)

6-8 sett blir fordelt på de øvelsene du tar, så hvis du tar tre øvelser blir det da 3 sett på to av dem, og 2 på den 3. øvelsen (3+3+2=8 ;D). Slik jeg forstod det da! Stod ikke noe om det var per øvelse :p

aah heei, da forstår jeg. Og da er alt greit :thumbsup: pheww

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la opp en 3 splitt til å begynne med på treningssenter men elsker å trene rygg og var vel litt vanskelig å velge vilke øvelser som var best så fikk alle sammen..

Har du bare satt opp et program selv ? Markløft, fremoverbøyd+sittende roing og pullups er veldig bra ryggøvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...