Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Selv i en 2splitt kan jeg risikere å kjøre 5 øvelser pr muskelgruppe med 3-4 sett på hver muskelgruppe. er dette for mye i hver treningsøkt? noen ganger bruker jeg laaang tid, og er dette nødvendig ettersom jeg da får trent 2-3 ganger i uken av alle musklene? hva er normalt når måle er å bli sterk og fit

Fortsetter under...

Trening for maksimal muskelvekst - Fitnessbloggen

"I løpet av en treningsuke bør man trene de store musklene med 15-18 sett, og de små ca 12 sett"

Om du trener en 2-splitt to ganger i uka, kan du jo enkelt og greit dele tallene på to :)

Trening for maksimal muskelvekst - Fitnessbloggen

"I løpet av en treningsuke bør man trene de store musklene med 15-18 sett, og de små ca 12 sett"

Om du trener en 2-splitt to ganger i uka, kan du jo enkelt og greit dele tallene på to :)

! Det er jo helt sinnsykt.. Skal man virkelig ta 6-8 sett på hver muskelgruppe??

Jeg tar tre sett.. Er ikke det nok?

Annonse

Samme problem her!

Trener ben to ganger i uka, hvor det blir 4-5 ulike øvelser som (benpress, leg curl, leg extension, rygghev, knebøy, ettbens utfall), med 3 sett på alle, kanskje 4 på noen.

Og rygg 1-2 ganger, etter hva jeg gidder, og da blir det ca 4 øvelser.

Begge tar cirka en time da, så for min del er det greit, veit ikke hvor lang tid det tar for deg, frøken86? :)

! Det er jo helt sinnsykt.. Skal man virkelig ta 6-8 sett på hver muskelgruppe??

Hvordan splitt trener du?

Om du trener fullkropp fire ganger i uka for eksempel med tre sett på de små og fire på de store muskelgruppene oppnår du antall sett i uka som er nevnt i artikkelen jeg linket til :)

Dette er vel en smakssak. Selv trener jeg enten 3- eller 5-splitt, og ligger godt over det anbefalte antallet for sett både per trening og i løpet av uka.

Jo, men du tar flere øvelser enn 1 :)

6-8 sett blir fordelt på de øvelsene du tar, så hvis du tar tre øvelser blir det da 3 sett på to av dem, og 2 på den 3. øvelsen (3+3+2=8 ;D). Slik jeg forstod det da! Stod ikke noe om det var per øvelse :p

Jo, men du tar flere øvelser enn 1 :)

6-8 sett blir fordelt på de øvelsene du tar, så hvis du tar tre øvelser blir det da 3 sett på to av dem, og 2 på den 3. øvelsen (3+3+2=8 ;D). Slik jeg forstod det da! Stod ikke noe om det var per øvelse :p

aah heei, da forstår jeg. Og da er alt greit :thumbsup: pheww

la opp en 3 splitt til å begynne med på treningssenter men elsker å trene rygg og var vel litt vanskelig å velge vilke øvelser som var best så fikk alle sammen..

Har du bare satt opp et program selv ? Markløft, fremoverbøyd+sittende roing og pullups er veldig bra ryggøvelser.

Annonse

Fikk du med deg bildet? Det var meg. Og etterpå følte jeg meg mye bedre.

Skjønte ikke helt hensikten din, men det er jo tydelig at du sitter med stor frusterasjon inni deg for at andre mennesker prøver å hjelpe hverandre.

Skjønte ikke helt hensikten din, men det er jo tydelig at du sitter med stor frusterasjon inni deg for at andre mennesker prøver å hjelpe hverandre.

Frustrasjonen min kommer pga. grov mishandling av ordet "hvem". Var også ment litt humoristisk, og om du ikke forstod det beklager jeg.

Har du bare satt opp et program selv ? Markløft, fremoverbøyd+sittende roing og pullups er veldig bra ryggøvelser.

Jeg har også laga program sjøl! ;D hvor bra det er kan jo diskuteres..:p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...