Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

La oss si at en person bruker steroider og går inn i ett gym for å trene uten vesentlig målrettet trening eller kunnskaper. Han (eller hun) diller lurt rundt og fokuserer på benkpress og litt bicepscurl, hvor mye kan denne personen få av muskelvekst?

La oss si at vi har en annen person som bruker steroider, som går inn i ett gym for å trene. Han (eller hun) trener målrettet og kunnskapsriktig. Hvor mye kan denne personen vokse?

For meg vil det være nærliggende å tro at den sistnevnte får beste resultater. Korrekter meg om jeg tar feil. Folk bruker steroider, det er ikke til å komme bort fra, men saken er jo den at endel av dem har gode kunnskaper om trening og bruker ikke tiden sin på sløsetrening som gir minimalt med resultater. De jobber for kroppen sin og har ofte interesse for trening som gjør at de bruker en del tid på å oppdatere seg innenfor feltet. At de bruker steroider gjør dem ikke til vesentlig dårligere kilder av kunnskap og råd. Det bare gjør dem dumme siden de ikke er klar over langtidskonsekvensene av det de putter i kroppen sin.

Å fnyse av dem fordi de bruker steroider blir i samme linja som å se ned på en litt chubby dame som har relativt greie kunnskaper om kosthold og helse. "Hun kan vi ikke ta råd fra"

La oss si at en person bruker steroider og går inn i ett gym for å trene uten vesentlig målrettet trening eller kunnskaper. Han (eller hun) diller lurt rundt og fokuserer på benkpress og litt bicepscurl, hvor mye kan denne personen få av muskelvekst?

Sett flere som har gått på steroider uten å få nevneverdige resultater. Alltid like artig:D

Annonse

Jeg ser poenget; at man kanskje er mindre kritisk til et svar fra en som virker erfaren og dermed dropper å dobbeltsjekke kunnskapen med andre kilder. Jeg har gått på den selv. Det er lurt å være kritisk uansett hvem som kommer med råd og anse det som kommer frem her inne som til inspirasjon og puff i riktig retning bare, og at man så selv finner ut av hva man kan stole på. Jeg tror ikke noen bevisst vil gi dårlige råd, og de fleste vet hva som er sunt, så jeg ville ikke vært mer skeptisk til noen fremfor andre. Jeg ville sett på det som ble skrevet, om det virket klokt eller ei.

Heisann alle sammen, første posten her som ny bruker.

Jeg har lest en del og skapt meg et inntrykk av forumet og dets brukere.

Det er uten tvil fylt opp med åpne kvikke mennesker som har et ønske om å forbedre kroppen sin og oppnå sine drømmer, det liker jeg.

En ting jeg derimot synes er trist, og som jeg håpet ikke var tilfelle her er hvordan forum(mis)brukere uten kunnskap skal gi råd og tips i form av broscience. Man blir uten tvil påvirket av råd fra en som har en bra kropp, men man bør se bort ifra kroppen når man skal ta imot råd. Dette er temmelig logisk da en del mennesker bruker store doser steroider, stimulanter og vanndrivende for å få den kroppen de har. Ikke la deg lure av utseende, se heller på rådene du får. Ser desverre at en del av idolene her på forumet er helt klare misbrukere av steroider, ikke la disse bli normen så enda flere faller for fristelsen av å bruke steroider for å oppnå det målet som ellers ikke er oppnåelig.

Håper ikke jeg har tråkket i noe vepsebol, ønsker egentlig bare at alle som leser her skal få gode solide råd, ikke svada fra dophuer som vokser så lenge de putter ting inni kjeften.

Det er klare forskjeller på bruk og misbruk min venn. Så vidt jeg har fått med meg så har AAS visse dokumenterte helsefordeler i små doser.

La oss si at vi har en annen person som bruker steroider, som går inn i ett gym for å trene. Han (eller hun) trener målrettet og kunnskapsriktig. Hvor mye kan denne personen vokse?

For meg vil det være nærliggende å tro at den sistnevnte får beste resultater. Korrekter meg om jeg tar feil. Folk bruker steroider, det er ikke til å komme bort fra, men saken er jo den at endel av dem har gode kunnskaper om trening og bruker ikke tiden sin på sløsetrening som gir minimalt med resultater. De jobber for kroppen sin og har ofte interesse for trening som gjør at de bruker en del tid på å oppdatere seg innenfor feltet. At de bruker steroider gjør dem ikke til vesentlig dårligere kilder av kunnskap og råd. Det bare gjør dem dumme siden de ikke er klar over langtidskonsekvensene av det de putter i kroppen sin.

Å fnyse av dem fordi de bruker steroider blir i samme linja som å se ned på en litt chubby dame som har relativt greie kunnskaper om kosthold og helse. "Hun kan vi ikke ta råd fra"

Lulz, er det nå jeg skal dra frem en studie der gruppen på AAS og ingen trening får en større økning i muskelmasse enn gruppen uten AAS og MED trening?

Det bare gjør dem dumme siden de ikke er klar over langtidskonsekvensene av det de putter i kroppen sin.

Go on. Hvilke permanente langtidskonsekvenser er det snakk om? Igjen bruk =/= misbruk.

EDIT: Og før noen spør, nei jeg boler ikke og nei, jeg er ikke "for" steroider. Jeg syns bare at det er latterlig at så mange her har så sterke negative meninger om noe de ikke vet noe om.

Ikke normalt å ta 150 kg i facepull sånn som Kjetil gjør ihvertfall.

Jeg kjører 100 lett nå. Ikke som på videoen. :D Forøvrig Åmdal som pusha meg til å øke på facepulls :p

Nå kjører jeg de sittende over benk, så det blir strikkt og. :) Jeg må jo bole og!?

http://www.youtube.com/watch?v=0lma-MTp-u0

Hvorfor facepulls, når du kan løfte mer i mark? Selv har jeg alltid sett på facepulls som en "tøye" øvelse , og like brukelig som tricep pushdowns til styrke øking.

De fleste bruker nok facepulls som en skadeforebyggende øvelse, og ikke en øvelse for å øke i styrke...

Annonse

Hvorfor facepulls, når du kan løfte mer i mark? Selv har jeg alltid sett på facepulls som en "tøye" øvelse , og like brukelig som tricep pushdowns til styrke øking.

Framside skulder får mye tyn i benkpress, skulderpress osv. Bakside skulder blir lett underutviklet i forhold.

Face pulls er da den beste øvelsen for å hindre framoverroterte skuldre. Det er til og med en glimrende øvelse for midtre skulder hvis man drar oppover. Face pulls "vant" over sidehev, skulderpress osv. mtp. lateral deltoid (og posterior deltoid) i disse EMG-målingene:

T NATION | Inside the Muscles: Best Shoulders and Trap Exercises

Eg syns folk burde få bestemme sjølv om dei vil ruke "superhavregryn" eller ikkje. Er ingen grunn til å henge seg opp i det. Stå på uansett.

Trur folk overvurderer virkningen av det.

Heisann, jeg er helt enig med deg, man har ett liv, jeg synes faktisk at ett dedikert menneske er mer å se opp til enn den gjennomsnittelige kjedelige nordmann. Om det betyr at man bruker doping for å nå langt bryr jeg meg ikke. Men det var heller ikke mitt poeng med tråden, folk trodde jeg hadde noe imot dopere, noe jeg ikke har. Det ble bare sånn folk valgte å tolke den.

Det er klare forskjeller på bruk og misbruk min venn. Så vidt jeg har fått med meg så har AAS visse dokumenterte helsefordeler i små doser.

Lulz, er det nå jeg skal dra frem en studie der gruppen på AAS og ingen trening får en større økning i muskelmasse enn gruppen uten AAS og MED trening?

Go on. Hvilke permanente langtidskonsekvenser er det snakk om? Igjen bruk =/= misbruk.

EDIT: Og før noen spør, nei jeg boler ikke og nei, jeg er ikke "for" steroider. Jeg syns bare at det er latterlig at så mange her har så sterke negative meninger om noe de ikke vet noe om.

Jeg er ingen ekspert på dette, men når man har testosteronverdier over 35mmol/l vil man antaglivis få problemer med østrogen, stive arterier, mer plakk i blodårene, dårlig kolsestrol osv. Jeg er klar over at det er greit å ligge mellom 10-32mmol/l, fordi det er referanseområde, men langt over det vil skade hormonbalansen, det skaper skader så langt jeg veit. Om du har noe håndfast som motbeviser det blir jeg veldig glad. De fleste vil få over 30mmol/l testosterone i blodet på 250mg test enanthate i uka, over det er ikke bra i lengden.

Dette er min subjektive mening, derfor kan den avvike noe fra andres mening;)

Man kan aldri svare på de to første spørsmålene siden det er for mange variabler. Den viktigste er gener, hvordan responderer de på den treningen de driver? Hva spiser de i løpet av en uke? Sover de nok? Jeg vil si at det jeg har lest og forstått peker mot at en person som bruker steroider vil ha store fordeler framfor en som ikke bruker. Kroppen vil kunne holdes i en anabol tillstand i mye større grad, det skjer en raskere reperasjon av muskelfiber etter trening og det er mye høyere proteinsyntese f eks.

Dette kan vi se hos kuer som får trenobolone(sterkt adrogent steroid). De kan fores mindre, samtidig som de øker i muskelmasse og får lavere fettprosent, ikke rart dette steroidet er en favoritt hos byggere.

Jeg prøvde å påpeke med mitt startinnlegg at mange unge dopere er store på grunn av dop og middelmådig trening og kostkunnskap, ikke på grunn av gode kunnskaper rundt trening og kosthold. Derfor er de en uegnet kilde for gode råd og et dårlig forbilde å se opp til for en som drømmer om en muskeløs kropp ren.

Opptil 600 mg i uken har blitt studert uten negativ innvirkning på de parametrene du nevner. Referanseområde er kun det 95% av befolkningen vil ligge innenfor.

Den der går jeg ikke på uten kilder. Jeg veit om mange mennekser som sliter med østrogenproblemer ved 150mg i uken. Nesten ingen klarer den dosen uten antiøstrogen, og om du mener å fore noen med kreftmedisin er sunt, får det være så.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...