Gå til innhold

Proteinpulver på fly


HelenH

Anbefalte innlegg

Jeg skal hjemover til 17. mai, og skal da reise med fly. Tenkte å ha med noe proteinpulver oppover, men gidder så klart ikke ta med hele boksen. Så jeg tenkte å ha det i små poser/bokser.

Noen som har erfaring med dette? Er det best å ha i håndbagasje eller innsjekket bagasje (eller har det ikke noe å si)? Kan de ta det fra meg, og hvordan unngår jeg evt det?

Føler meg ikke helt komfortabel med å gå gjennom kontrollen og ha poser med "uidentifisert" pulver på meg. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du skal reise innenlands kan jeg ikke tro at det er noe problem i håndbagasjen heller. Det er jo mat - og om det er "uidentifisert" så skal ikke det ha noe å bety (de spør jo ikke etter ingrediensene i en bolle heller, man kan jo putte mye rart i den). Det er bare å forklare hva det er og så sjekker de det hvis de vil. Skulle du dratt til USA derimot...:whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Du får det ikke med i handbagasjen, jeg hadde en shaker full av pulver med på ferie og den gikk i søppla ved sikkerhetskontrollen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får det ikke med i handbagasjen, jeg hadde en shaker full av pulver med på ferie og den gikk i søppla ved sikkerhetskontrollen

Er egentlig ingen regler som nekter proteinpulver i håndbagasjen. Men er en regel mot flasker generelt, så kanskje de definerer shakeren som en flaske.

http://www.sas.no/Alt-om-reisen/Bagasje/Handbagasje/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt med pulver både i håndbagasje og koffert, uten problemer. Men pleier å ta med en etikett eller del av innpakningen som viser innholdsfortegnelsen, i tilfelle jeg skal bli spurt om hva det inneholder. Sikkert unødvendig, men det gir meg litt ro i sjelen... (liker ikke sikkerhetskontroller, uansett hvor uskyldig og snill jeg er!! :rolleyes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Er egentlig ingen regler som nekter proteinpulver i håndbagasjen. Men er en regel mot flasker generelt, så kanskje de definerer shakeren som en flaske.

http://www.sas.no/Alt-om-reisen/Bagasje/Handbagasje/

Hadde pulveret i en pose jeg hadde trykket ned i shakeren for å spare plass, samt det var sikrere om det skulle gå hull på posen så jeg slapp pulver i hele bagen. Tapet lokket på shakeren da det var en slik uten gjenger, men den måtte jeg kaste. Mulig jeg var uheldig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobro

For det første så er det snakk om sikkerhetskontroll, ikke tollkontroll. En bekjent hadde med seg en ziplock med lugubre tabletter en gang som sikkerhetskontrolløren tok i uten å hverken spørre eller gjøre noe under bagasjesjekk.

Hvor står det at det er generelt fobud mot flasker? Jeg har alltid med meg en tom vannflaske når jeg er ute og flyr, disse ligger som regel synlig i sidelommen på sekken jeg sender gjennom og det er aldri blitt sagt noe på det. Har også hatt med shakere med pulver i flere ganger. At det er forbud mot tomme flasker høres merkelig ut, kan ikke noen sitere denne regelen fra der de ser den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det at det er generelt fobud mot flasker?

http://www.sas.no/Alt-om-reisen/Bagasje/Farlig-gods/

I følge denne listen er flasker forbudt både i håndbagasje og innsjekket bagasje. Ser jeg selv har syndet flere ganger mot mange av reglene her. Visste f.eks ikke at det var forbudt å ha alkohol (over 24%) i innsjekket bagasje.

Mye rare regler også. Det er f.eks lov å ha med en kanoåre som håndbagasje, men ikke en fiskestang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INGEN kan nekte deg proteinpulver i sikkerhetskontrollen!!! det er PULVER og ikke utblandet. Jeg har nesten ALLTID mat og proteinpulver med i håndbagasjen, og har heldigvis aldri blitt nekta å ta det med igjennom, men har ved FLERE anledninger blitt stoppa for å forklare hva det er. Hadde dem gjort seg vrange på det hadde jeg laget spetakkel og fått dem der og da til å lese opp regelen som sier at man ikke kan ta med proteinpulver. Spesielt på utenlandsreiser tar jeg med pulver og mat da jeg vet jeg kan bli LENGE borte ifra bagasjen som er innsjekket, og det har til nå gått helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Gjest nobro

Det beste er jo at alt dette potensielle sprengstoffet legges i en søppelbøtte midt i sikkerhetskontrollen hvor det passerer langt flere mennesker enn det som får plass inne i et fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde både proteinpulver og kreatin i små porsjonsposer i håndbagasjen på vei til Barcelona. Hadde regnet med å bli stoppet, da spesielt kreatinen så noe suspekt ut, men det var ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...