Gå til innhold

Fitness Utdaning? - Si din mening


Tor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, for all del, arbeider på eldresenter nå, herlige folk. Men føler kanskje mer for den andre delen av studiet. Idrettsfysio virker jo utrolig bra, bare kjipt at det er så få jobber som det :/

Lurte også på danmark, syke tall på å komme inn her i Norge. Hadde faktisk kommet inn på førstegangsvitnemålet, om jeg hadde brukt det, men må ta opp ein heil hau av fag for å komme inn nå :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for all del, arbeider på eldresenter nå, herlige folk. Men føler kanskje mer for den andre delen av studiet. Idrettsfysio virker jo utrolig bra, bare kjipt at det er så få jobber som det :/

Lurte også på danmark, syke tall på å komme inn her i Norge. Hadde faktisk kommet inn på førstegangsvitnemålet, om jeg hadde brukt det, men må ta opp ein heil hau av fag for å komme inn nå :/

Ja det e umulig å komme inn i Norge for min del.. I Danmark telle jo mye annet enn karakterene og, som ka du har av erfaring fra før, motivasjonen til det osv =) + at det e litt lavere snitt! :) Danmark e digg så tror det blir utrolig bra! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det e umulig å komme inn i Norge for min del.. I Danmark telle jo mye annet enn karakterene og, som ka du har av erfaring fra før, motivasjonen til det osv =) + at det e litt lavere snitt! :) Danmark e digg så tror det blir utrolig bra! =)

Det gjør det nok! får se litt hva det blir... Kjenner ikke helt på motivasjonen å måtte ta opp 4 fag å få 6'er, det går ann, meeen... ;) Det er neste semester du begynner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør det nok! får se litt hva det blir... Kjenner ikke helt på motivasjonen å måtte ta opp 4 fag å få 6'er, det går ann, meeen... ;) Det er neste semester du begynner?

Begynne februar 2012 :) Trodde eg skulle begynne nå i høst, men så var det ikke før i feb siden eg kom inn i kvote 2.. Altså de som blir tatt opp pga motivasjonsbrev og det de har gjort tidligere som har noe å sei for utdannelsen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kommet inn i Danmark, så jeg starter i februar =) Har tenkt å ta enten idrettsfysio eller manuell terapi når jeg er ferdig. Er nok en del fokus på trening av eldre i studiet ja, jeg må nok regne med å jobbe med de i begynnelsen jeg og.. Men er glad i eldre, så det går veldig fint! : D

Jeg begynner også på fysio i Danmark enten i Februar eller i september 2012 :) Det er jo helt umulig å komme inn i Norge!

Tror det er som du sier, at man må bruke noen år på å jobbe med eldre, og så heller gå videre på det man virkelig vil drive med når man har erfaring og evt. videreutdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går selv på NIH (ferdig som PT i slutten av oktober) og er kjempefornøyd - likevel er jeg av den oppfatning at uansett hvilken skole en velger så er det også til syvende og sist opp til studenten og hva slags type/person en selv er.

Er du brennende interessert og har både forkunnskaper og leser, spør og ønsker å utvikle deg mer utenfor studiene så vil du også bli en bedre PT enn en som ser det på som en skole for å få papirene på at en er sertifisert. I tillegg handler det mye om å kunne selge, der vet jeg at jeg har mye å gå på selv..!

Jeg kan ikke uttale meg om andre studier enn det jeg har vært borti selv, som er NIH, men det vil alltid være sterke og svake sider ved noe - men som sagt, det er ikke bare "skolen sin skyld" :)

Så selv en håndfull tilfeller ved praktisk eksamen til Treningsveileder der noen burde vurdere å bytte yrkesretning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner også på fysio i Danmark enten i Februar eller i september 2012 :) Det er jo helt umulig å komme inn i Norge!

Tror det er som du sier, at man må bruke noen år på å jobbe med eldre, og så heller gå videre på det man virkelig vil drive med når man har erfaring og evt. videreutdanning.

Hvor i Danmark skal du? Odense? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ja da var jeg ferdig med utdanningen til å bli treningsveileder. Gikk på NIH og for å si det enkelt.

Velg en annen skole, skuffende opplegg.

punkt 1. får aldri svar på mail og telefon og når du først får svar så har det gått kanskje en uke og du har funnet det ut på en annen måte.

punkt 2. Hvorfor bruke tid på E læring når vi ikke får noe som er noe i nærheten på eksamen?

punkt 3. det er dyrt. hvis du stryker så må du ut med 1500 kr.

punkt 4. Når du først har gjennomført hundrevis av øvelser, og gjort ditt å datt. så blir det valg ut 3 øvelser som du skal vise. og du får 2 oppfølgningspørsmål til slutt..

Jepp så enkelt er det.. Dette er min mening etter å ha tatt dette, noen andre har sikkert forskjellige syn på det jeg skriver, men syntes det er så "simpelt" når vi betaler en god del for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var jeg ferdig med utdanningen til å bli treningsveileder. Gikk på NIH og for å si det enkelt.

Velg en annen skole, skuffende opplegg.

punkt 1. får aldri svar på mail og telefon og når du først får svar så har det gått kanskje en uke og du har funnet det ut på en annen måte.

punkt 2. Hvorfor bruke tid på E læring når vi ikke får noe som er noe i nærheten på eksamen?

punkt 3. det er dyrt. hvis du stryker så må du ut med 1500 kr.

punkt 4. Når du først har gjennomført hundrevis av øvelser, og gjort ditt å datt. så blir det valg ut 3 øvelser som du skal vise. og du får 2 oppfølgningspørsmål til slutt..

Jepp så enkelt er det.. Dette er min mening etter å ha tatt dette, noen andre har sikkert forskjellige syn på det jeg skriver, men syntes det er så "simpelt" når vi betaler en god del for dette.

Hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

blir det med E å. Men poenget er ikke i karakterene. poenget er helheten i den type studie, trur vi betaler litt ekstra for å få en sertifisering fra NIH enn på AFPT f.eks. Når valget blir å ta PT så er jeg i tvil på å kjøre det løpet på NIH

Har du ikke søkt støtte fra Lånekassen?

Er du smart får du kursene nesten gratis ;)

Lånekassen støtter ikke afpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...