Gå til innhold

Fitness Utdaning? - Si din mening


Tor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AE - der jeg tok utdanningen - støttes av lånekassen. For de som vil gå den veien.

Gikk du der? Hvordan var det? Jeg skal begynne der i januar nemlig... :)

Oi, never mind... så innleggene lengre opp først nå :) Men det virker jo veldig lovende da - gleder meg til å starte på noe nytt. Yet again :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk du der? Hvordan var det? Jeg skal begynne der i januar nemlig... :)

Oi, never mind... så innleggene lengre opp først nå :) Men det virker jo veldig lovende da - gleder meg til å starte på noe nytt. Yet again :p

:thumbsup: Jeg har kollegaer som går ernæringskurs der nuh.. De virker fornøyde de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hoff... Det er to forskjellige ting å søke om stipend og lån. og deler av et lån blir gjort til stipend ja. Men ikke hele beløpet. Stipend= penger du får og stryker du blir deler av det gjort til lån og består du så er pengene dine. Og søker du om lån og du består eksamen så blir deler av det gjort til stipend.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoff... Det er to forskjellige ting å søke om stipend og lån. og deler av et lån blir gjort til stipend ja. Men ikke hele beløpet. Stipend= penger du får og stryker du blir deler av det gjort til lån og består du så er pengene dine. Og søker du om lån og du består eksamen så blir deler av det gjort til stipend.

Jeg vet nøyaktig hva forskjellen på stipend og lån er - og det blir for dumt om du skal påstå det ene og det andre når tilfellet var for meg(og andre?) at alt lån har blitt omgjort til stipend - når du kanskje er litt bitter ettersom du fant ut at du ikke trengte å legge ut så mye for utdannelsen din likevel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet nøyaktig hva forskjellen på stipend og lån er - og det blir for dumt om du skal påstå det ene og det andre når tilfellet var for meg(og andre?) at alt lån har blitt omgjort til stipend - når du kanskje er litt bitter ettersom du fant ut at du ikke trengte å legge ut så mye for utdannelsen din likevel? :)

Bitter? Jeg vet jo hva jeg betaler for og når man betaler noe så forventer man noe. Og jeg fikk ikke det jeg betalte for (dette er min mening og om dere andre har fått det dere trudde der ville få, så er det bra). Og jeg påstår ikke noe. Har tatt lån når jeg gikk på høyskolen og jeg fikk deler av lånet til stipend. hadde jeg valgt basisstøtte så hadde jeg fått hele som stipend og det er svært lite man får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv tenkt til å ta PT på Bali, og det er jo en en gjerne en god begynnelse, eller en start for å få innledning i mye grunnleggende. Men man blir jo aldri utlært, og for å gi kundene et bredt utvalgt av treningmåter og varierte program, så bør jo man lese og studere mer;) .. for min del tenker jeg å bruke det i tillegg til å ta master i ernæring, for de to temaene henger jo veldig sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Tor: Etter at du var ferdig utdannet pt på AE. Hvordan var det da med å finne seg jobb? Er det relativt lett å finne seg jobb som Pt?

Jeg var ansatt i Selskapet før jeg begynte utdanningen. Var min sjef som rådet meg til det. Så det kan jeg desverre ikke svare skikkelig på. Eneste jeg kan si er at omtrent alle jeg tok utdanningen med jobber som PT nå, bor du sentralt (Oslo f.eks) er det lite problemer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okai, skjønner :) er jo greit å vite at det er litt muligheter for jobb når man er ferdig :p Men når man starter på det studiet på Bali, starter man sånn relativ på scratch? Eller er det en fordel å ha lest seg litt opp på forhånd?

Det er fra scratch, men klart det skader ikke å kunne noe fra før av :)

Det er mange muligheter for jobb, er ikke akkurat et døende yrke for å si det slik. Åpnes stadig nye trenignssentere rundt om kring, og antall PT-Timer solgt øker dramatisk fra år til år om man skal tro tallene fra Sats, Elixia osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...