Gå til innhold

Fitness Utdaning? - Si din mening


Tor

Anbefalte innlegg

Hvor mye ekstra er det egentlig å hente, om man jobber på treningssenter bare som treningsveileder, i forhold til å jobbe på samme senteret og i tillegg har PT-timer (hvor endel av pengene går til senteret)?

Og hvor mange av PTene jobber egentlig for seg selv? Kun de aller aller beste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Jeg tok fitnessutdannelsen på Høgskolen i Bodø (Nå universitetet i Nordland), der var vi så heldige å få Espen Arntzen til foreleser store deler av studiet.

Dersom jeg skulle velge mellom NIH og AFPT hadde det lett blitt AFPT. Pesum er nok ikke så forskjellig (?), men forskjellen på forelesere vil jeg tro er stor. Espen er et vandrende leksikon. Han kan alt, i tillegg til at han er flink til å lære i fra seg.

Fitnesstudiet i Bodø er ellers helt ok, og gir deg kompetanse til å arbeide som PT, instruktør og veileder. Men det krever også mye lesing på egen hånd, da jeg synes det var en del emner de ikke dekte godt nok. Ernæringsdelen var en spøk.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bare ett lite spørsmål. Tenkte det var bedre å skrive her enn å lage helt ny tråd for spørsmålet:

Gjør elixia noen unntak på krav til utdanning for å jobbe som PT der? Det irriterer meg at min PT-utdannelse fra UiN ( som forøvrig har nesten helt de samme fagene som NIH og AFPT, samt Espen Arntzen som foreleser i et fag) ikke holder, men grunnfag idrett gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare ett lite spørsmål. Tenkte det var bedre å skrive her enn å lage helt ny tråd for spørsmålet:

Gjør elixia noen unntak på krav til utdanning for å jobbe som PT der? Det irriterer meg at min PT-utdannelse fra UiN ( som forøvrig har nesten helt de samme fagene som NIH og AFPT, samt Espen Arntzen som foreleser i et fag) ikke holder, men grunnfag idrett gjør.

Råder deg til å prøve. Noen sentere har PT nivå 1, altså PT'er uten eller under formell utdanning. Noe lavere lønn men da er du hvertfall inne i systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Trening12

Jeg tar PT nå med AE. Hørt NIH sitt pensum er mer krevende i følge mine kollegaer på Sats, men begge skolene er jo godkjent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Ble nysgjerrig på Helse- og fitnesstrening (treningsveileder, personlig trener og/eller gruppetrener) ved Universitetet i Agder, Kristiansand.

Hva er studieavgiften her?

Selv jobber jeg som gruppetrener på treningssenter, ved siden av studier (som ikke går på helse/trening). Men kunne godt tenkt meg å ha en PT/treningsveileder-utdannelse i tillegg, men det økonomiske stopper meg i og med at det generelt er dyrt å ta en slik utdannelse? Eller er det muligheter jeg ikke har fått med meg, som ikke er type 40-50 000 kr i avgift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...