Gå til innhold

Hjelp!!!


Rodolfo

Anbefalte innlegg

Står bom fast her altså. En tidligere kunde hos meg, stiver gradvis i ALL muskulatur skuldre/rygg, helt ned til korsryggen. Går til kiropraktor, som ikke får løsnet noe. Musklene er sure som mormors raggsokker, hun har smerter som "konstant bistikk", noe kiropraktor forklarer at musklene står konstant sammentrukket, og prduserer derfor mye melkesyre, selv ved hvile. Vondt, vondt, vondt 24 timer i døgnet. Ingen bindevevssykdom. Jeg gav henne massasje i 20 minutter for 2 uker siden - det var ifølge henne som himmelen, det eneste som hjalp. Noen ide om hva dettte kan være?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

be henne gå til lege/fysioterapeut. Kiropraktor er så vidt jeg vet ikke kvalifisert helsepersonell

Jeg vet...legen satte sprøyter - kortison - i 2 mnd...så kunne ikke han gjøre mer, og sendte henne til fysio...som ristet på hodet og sa " du store så stiv du er, har aldri sett maken"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med TENS/elektrostimuli?

Har selv brukt dette aktivt under opptrening etter ulykke, med veldig gode resultater.

Har selv brukt typen TENS/EMS EMP 2 PRO med to kanaler en fester pads på. Forskjellige programmer til forskjellige muskelgrupper og formål (smertelindring, økt blodgjennomstrømning, muskelstimuli osv) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med TENS/elektrostimuli?

Har selv brukt dette aktivt under opptrening etter ulykke, med veldig gode resultater.

Har selv brukt typen TENS/EMS EMP 2 PRO med to kanaler en fester pads på. Forskjellige programmer til forskjellige muskelgrupper og formål (smertelindring, økt blodgjennomstrømning, muskelstimuli osv) :)

Interessert. Har ikke hørt om det før, men skal google det og sjekke om det finnes i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
be henne gå til lege/fysioterapeut. Kiropraktor er så vidt jeg vet ikke kvalifisert helsepersonell

Kiropraktorer er kvalifisert helsepersonell og det er en beskyttet tittel. De fleste i Norge er utdannet fra Danmark eller England hvor man de tre første årene studerer på lik linje med legestudenter, og har flere timer i nevrologi og anatomi enn legestudenter, mens legestudenter har mer diagnostikk og behandlig av sykdommer og lidelser utenfor en kiropraktors fagfelt. Det er en 5 års utdannelse med master i kiropraktikk og bachelor i "human sciences" (klarer ikke oversette dette akkurat nå) Man blir "Doctor of Chiropractic" utenfor skandinavia pga. forskjellig reglement om titler.

De er automatisk integrert i helsevesenet og det er alltid refusjon på en andel av behandlingskostnadene.

En kiropraktor kan behandle i samråd med lege, henvise til MR, røntgen samt CT. De kan sykmelde, gjøre ultralyd og akupunktur eller "dry needling", altså ikke slik som en akupunktør gjør.

http://www.kiropraktikk.no/?PageID=7

Bare for å oppklare dette;)

Det høres ut som en spesiell sak dette her. Ikke noe jeg tør uttale meg om:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med psykomotorisk fysioterapi? Hjalp meg, men nå var ikke jeg i nærheten av slike smerter som du beskriver da. Men jeg var ekstremt anspent med "forknytte" muskler og vondt bare noen berørte meg, og ingen andre behandlingsformer jeg har prøvd greide å løsne på muskelspenningene mine. Så det kan kanskje være verdt et forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...