Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

tenkte jeg skulle prøve meg på PSMF ettersom jeg vil fort ned i vekt nå, har en BMI på 25,5 ( ja, jeg vet en ikke skal stole for mye på den, har en del muskler også som gjemmer seg under der) , er 177cm høy og veier 80 kg. på utregninga av protein står det at med de som har høy fettprosent (regner meg som det) skal ha 1,3/KG og det blir altså 1,3 X 80= 104 gram protein, men gjelder disse 104 gr hele dagen eller kun et måltid? Syntes ikke dette vises godt nok i artikkelen, eksemplene viser jo mer eller mindre 1 kyllingfilet til hvert måltid.. slik som karbohydratene så anbefaler han ikke mer enn 4-6 gram /100 gr, og en porsjonsstørrelse på 200-300 gram til hvert måltid. men hva med proteinene??

tenkte jeg skulle prøve meg på PSMF ettersom jeg vil fort ned i vekt nå, har en BMI på 25,5 ( ja, jeg vet en ikke skal stole for mye på den, har en del muskler også som gjemmer seg under der) , er 177cm høy og veier 80 kg. på utregninga av protein står det at med de som har høy fettprosent (regner meg som det) skal ha 1,3/KG og det blir altså 1,3 X 80= 104 gram protein, men gjelder disse 104 gr hele dagen eller kun et måltid? Syntes ikke dette vises godt nok i artikkelen, eksemplene viser jo mer eller mindre 1 kyllingfilet til hvert måltid.. slik som karbohydratene så anbefaler han ikke mer enn 4-6 gram /100 gr, og en porsjonsstørrelse på 200-300 gram til hvert måltid. men hva med proteinene??

Ikke gå under 2g/kg kroppsvekt. Start på 2g og gå gradvis opp til 2.5g. Om du holder de andre næringsemnene lavt nok er det ikke protein som kommer til å gjøre at du ikke går ned fort nok, for å si det slik.

Så...Spis 150-200g protein om dagen og holde det der gjennom hele dietten. Spist 10g EFA, og prøv å hold alt annet til et minimum. Om du sprer det ut over dagen eller ikke er ikke det viktigste, men du kommer neppe til å ha lyst til å spise veldig store mengder med såpass kjedelig mat at du bruker opp kvoten din med en gang :p

så da må jeg liksom kutte opp en kyllingfilet i biter slik at det holder til en hel dag? her i eksempelet i artikkelen består det jo mer enn 150 gram protein til dagen.. nå veier jo jeg 10 kg mer og da..hvordan består deres matplan av?? tenkte å lage meg en som jeg kan følge ser du, derfor jeg lurte..

Jente 70 kg, 35 % fett

Frokost

1 krydret kyllingfilet (140g)

Tomat, agurk, isbergsalat, sopp og paprika

1 ss sel-, fiske- eller lakseolje

Lunsj

150g karbonadedeig

Ulike krydder

Brokkoli, spinat, paprika

Mellomåltid

1/1 boks cottage cheese

50g bringebær (søtet med sukrin, splenda eller natreen)

Middag / kveldsmat

150g svinefilet

Brokkoli, blomkål, asparges og spinat

1 ss sel-, fiske- eller lakseolje

så da må jeg liksom kutte opp en kyllingfilet i biter slik at det holder til en hel dag? her i eksempelet i artikkelen består det jo mer enn 150 gram protein til dagen.. nå veier jo jeg 10 kg mer og da..hvordan består deres matplan av?? tenkte å lage meg en som jeg kan følge ser du, derfor jeg lurte..

Nå må du ikke blande 150 g protein og 150 g kyllingfilet. Du kan feks spise en hel kyllingfilet til lunsj eller middag.

Til nå idag har jeg feks spist; Frokost; 1 kyllingfilet med salat, Lunsj; tunfisk med salat, senere blir det nok noe med karbonadedeig. Jeg pleier spise rundt 200 gram kjøtt/fisk/kylling på måltid. Nå har jeg bare holdt på siden mandag da.. :)

Håper det var litt oppklarende :)

ble litt blind der ja... på pakken står det at det er 24 gr protein i 100 gr kyllingfilet, ikke 100 g protein i 100 gr kyllingfilet:whistling: er jo ingen karbs så tenkte litt feil. ja var litt oppklarende=) takktakk:) tenkte å prøve dette nå på lørdag:)

Annonse

Jeg synes det virker bra til nå altså, har som sagt holdt på siden mandag :)

Litt hodepine i starten, men det går virkelig over, får i tillegg sovet ganske bra.

Lykke til :thumbsup: og husk at hvis det er noe du lurer på så er det veldig mange flinke her inne på denne tråden :)

hehe.. jeg er selv grinete når jeg er sulten..men jeg lurte på noe.. stekte meg noe kylling til frokost idag, så kunne jeg ikke unngå å bruke rapsolje å steke i, eller så setter jo kyllingen seg fast.. men to ss rapsolje inneholder 195 kcal.. men er jo sunnere fett.. hva sier dere? bør jeg droppe det?

hehe.. jeg er selv grinete når jeg er sulten..men jeg lurte på noe.. stekte meg noe kylling til frokost idag, så kunne jeg ikke unngå å bruke rapsolje å steke i, eller så setter jo kyllingen seg fast.. men to ss rapsolje inneholder 195 kcal.. men er jo sunnere fett.. hva sier dere? bør jeg droppe det?

Hvor mye av det tror du at du koker *inn* i kyllingen? Om du er veldig bekymret kan du bruke litt vann eller kjøpe en 1-cal stekespray på butikken.

Kjøp ei teflonpanne eller ovnsstek kyllingen. Problem solved.

tror jeg går for den sprayen, har en slik en på jobb tror jeg.. har teflonpanne men er blitt ødelagt. spiste nettopp et måltid med indrefilet, før det var det kylling og brokkoli til frokost og lunsj. ble faktisk litt uvel av å spise nå. og sultfølelsen min er gått ned til tross for lite karbohydrater og mange timer mellom måltidene:) ligger på rundt 1000 kcal til nå.. liker det:)

tror jeg går for den sprayen, har en slik en på jobb tror jeg.. har teflonpanne men er blitt ødelagt. spiste nettopp et måltid med indrefilet, før det var det kylling og brokkoli til frokost og lunsj. ble faktisk litt uvel av å spise nå. og sultfølelsen min er gått ned til tross for lite karbohydrater og mange timer mellom måltidene:) ligger på rundt 1000 kcal til nå.. liker det:)

Da ligger du relativt høyt, men det kan du jo jobbe med. Jeg går aldri over 1000kcal selv på PSMF, og jeg håper jeg har mer muskelmasse enn deg :p

Annonse

åja. så det er nok med 2 "middagsmåltider", og en større shake ila en dag ?

som nano sier. Det viktige er proteiner, fiber og EFA. Shaker pleier ikke å mette like bra som et måltid, men på den andre siden er det enkelt. Normalt sett ville jeg ikke anbefalt å bruke krykker i stedet for å få gode vaner, men som alle vet er ikke PSMF en livsstil men en kortvarig løsning.

Når det gjelder antall måltider pleier jeg å like kombinasjonen av PSMF og IF. Da tar jeg en shake etter jobb og spiser et større måltid før jeg legger meg. That's it.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...