Rita15 Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Hei! Jeg tenkte å prøve ut denne dietten for jeg har hørt at så mange får bra resultater av den, og jeg kunne fint tenke meg og gått ned i vekt og spesielt da fettprosent. Når jeg ser på hva grønnsaker man kan spise, så skal man ikke ha de som er over 4-6% karbohydrater, men jeg ser at f. eks ikke persille er listet. Jeg har sjekket næringsinnholdet for persille og det ser jo kjempebra ut, 5% er jo kostfiber og kun 1.6% karbohydrat. Tror dere at de bare har "glemt" den matvaren eller heller fokuserte på andre ting, eller er det noen andre grunner til hvorfor denne ikke er listet opp? Jeg ser at brokkoli er veldig populært, men jeg selv er ikke så glad i det og syns det er mye bedre med en salat f. eks enn kokt brokkoli Så jeg kunne jo fint tenkt meg å spist mye persille istedenfor brokkoli, noen som kan litt om dette som kan svare på at det går helt fint? Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/320/#findComment-666042 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slettet Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Hei! Jeg tenkte å prøve ut denne dietten for jeg har hørt at så mange får bra resultater av den, og jeg kunne fint tenke meg og gått ned i vekt og spesielt da fettprosent. Når jeg ser på hva grønnsaker man kan spise, så skal man ikke ha de som er over 4-6% karbohydrater, men jeg ser at f. eks ikke persille er listet. Jeg har sjekket næringsinnholdet for persille og det ser jo kjempebra ut, 5% er jo kostfiber og kun 1.6% karbohydrat. Tror dere at de bare har "glemt" den matvaren eller heller fokuserte på andre ting, eller er det noen andre grunner til hvorfor denne ikke er listet opp? Jeg ser at brokkoli er veldig populært, men jeg selv er ikke så glad i det og syns det er mye bedre med en salat f. eks enn kokt brokkoli Så jeg kunne jo fint tenkt meg å spist mye persille istedenfor brokkoli, noen som kan litt om dette som kan svare på at det går helt fint? Tror nok både persille og vanlig salat skal gå helt fint det er tross alt ikke krise om du får 30g karbohydrater en dag. Poenget er at du skal gå på dette i en kort tid, dermed så "Lite" så mulig, og da korter man ned på fett og karbs grunnet proteinene hjelper på å beholde musklene. Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/320/#findComment-666050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rita15 Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Tror nok både persille og vanlig salat skal gå helt fint det er tross alt ikke krise om du får 30g karbohydrater en dag. Poenget er at du skal gå på dette i en kort tid, dermed så "Lite" så mulig, og da korter man ned på fett og karbs grunnet proteinene hjelper på å beholde musklene. Takk for svar! Ja jeg forstår det, men derfor jeg stusset litt på hvorfor de ikke har inkludert persille f. eks for det har veldig lite karbs, kun 1.6g per 100g, også er det veldig bra angående kostfiber, så derfor tenkte jeg å spørre her først Men ser ut som det skal gå fint da! Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/320/#findComment-666052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeleneN Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Det er viktig å tenke litt på hvor mye man faktisk spiser av enkelte ting. Proteinkildene dine, som du må spise en del av for å få i deg nok proteiner, må ligge relativt lavt på fett og karbohydrater, men her er forholdet mellom karbs/fett og proteiner som er viktig. Fordi det er det som forteller deg hvor mye fett eller karbohydrater du får i deg før du har dekket proteinbehovet med den bestemte kilden. Alt det andre (i.e. grønnsaker m.m.) regnes som tilbehør og der er det viktig å begrense fett/proteiner pr 100g matvare slik at du kan fylle på og bli mett. Brokkoli blir anbefalt mye fordi det er en fiberrik grønnsak og den har ikke vannløselige fiber så den metter mye. Men salat har også mye fiber og er en fin erstatning. Det kan være greit å finne ut ting man liker og hvilke mengder man kan tilføre de i en meny (eksperimenter på diett.no, myfitnesspal.com eller liknende siter) slik at du kan variere og ikke gå matlei. Og som nitram påpeker; det er helt greit å havne over 20g "grensa". Det er ikke slik at 20g er en magisk grense hvor ting funker så lenge du ligger lavere enn det og blir totalt ødelagt hvis du går over. 20g er bare en svært lav verdi som er satt slik at du ikke skal bli fristet til å tillate deg totalt unødvendige ting hele tiden. Det viktigste er at man finner ut hva man kan ligge på selv uten å gå totalt matlei etter en uke. Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/320/#findComment-666216 Del på andre sider Flere delingsvalg…
alea87oslo Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Ok. jeg er en blanding av litt dum og lat, så jeg lurer på om noen kan vær så snill å skrive en liste over de grønnsakene som har minst karbo i seg? Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/320/#findComment-666392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slettet Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Ok. jeg er en blanding av litt dum og lat, så jeg lurer på om noen kan vær så snill å skrive en liste over de grønnsakene som har minst karbo i seg? 1.står på pakken 2. søk på nett 3. legg dette inn på diett sidene(folk har lagt de inn fra før) 4.5.6.7.8.9....---> 100000 Les PSMF artikkelen.... Hint: brokkoli,salat, agurk, persille tydeligvis.. Alt må uansett spise med "Mengde". Personlig hadde jeg ikke veid grønnsakene... Da jeg ikke spiser 200-1kg per måltid med f.eks brokkoli. Pathiic 1 Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/320/#findComment-666395 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten Gravdal Ødegaard Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Hei Jeg har gått på PSMF-dietten i 6 uker og gått ned 7,5 kg. Jeg trener styrke 4 dager i uken (split) løper 3 km hver gang som oppvarming. Jeg tar protein isolate morgen og kveld, og tar kreatin (GEE) før og etter trening. Jeg føler at jeg ikke klarer å spise så mye som blir anbefalt i dietten, men spiser til jeg er mett. Føler jeg har fått større muskelmasse, men føler jeg sliter litt med magefettet.... Grrrr Hadde en up-carb....? med ost,kjeks og druer her om kvelden, men følte meg veldig slapp de neste dagene. Nå er jeg tilbake på dietten og håper å få litt fortgang på six-packen :-D Er nok litt utolmodig... Men har veid 113 kg (litt over et år siden) og er nå nede i 85. 41 år, 179 høy. Spiste bare mindre og sunnere, samt at jeg bevegde meg mer det året jeg gikk ned. Men i januar i år så startet jeg på 92,5 med PSMF. Føler det har stoppet litt opp.....? Hvor lenge skal jeg holde på? Har en vilje av stål, og målet er six-pack.... Burde jeg gjøre noe annet en stund (diet), eller vil det ødelegge? Jeg er selvfølgelig veldig glad for at jeg har gjort denne livsstilsendringen, for det er utrolig å se bilder av meg selv for litt over et år siden.... Alle svar mottas med takk Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/320/#findComment-666704 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeleneN Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 1. du skal ikke gå så lenge uten å ta skikkelig pause (4-6 uker er maks for en person som er veldig overvektig noe jeg ikke får inntrykk av i din post. Så direkte svar på om du skal gjøre noe annet; ja du skal ta deg 1-2 uker pause fra dietten hor du forsøker å peile deg inn på det som burde være ditt normalinntak. Du vil oppleve at du går opp i gjen i vekt da, men ikke få panikk; det er stort sett vann og tarminnhold. Så lenge du ikke spiser flere 1000 kcal over vedlikehold daglig så vil du ikke gå opp "kilosvis" på 1-2 uker uten diett. 2. Du skal ikke drive med så mye kardio. PSMF er en diett der man ligger i ekstremt underskudd. Underskuddet er kjørt til max i kosten og man er ikke tjent med å"skape enda mer underskudd gjennom aktiviteter. Løpe og gå lange turer er noe man ikke burde gjøre på PSMF, hvis man er avhengig av denne type aktivitet for å føle seg vel burde man ikke velge PSMF, men heller en diett med mer moderat underskudd. 3. Det er viktig å legge inn opp-karbinger/pausedager for å la kroppen resette seg. Da er det viktig å huske at man må spise godt den dagen (over vedlikehold) hvis ikke kommer ikke kroppen ut av sultmodus. Hvis man ikke gjør dette riktig så vil forbrenningen gå ned over tid (kroppen tvinger deg til å bli mer passiv og den begynner å tære på muskler og organer slik at basalforbrenningen går ned), og da vil underskuddet man skaper i kostholde bli mindre. Pausedager og pauseuker er også viktige i den forstand at de vedlikeholder et normalt spisemønster; det hjelper deg å finne ut hvordan matinntaket ditt bør være etter endt diett. 4. det går i rykk og napp. Ikke forvent at du skal ha en linjær vektnedgang. Du har gjort en fantastisk jobb til nå. Ikke gi opp men ikke ha for dårlig tid heller. En vilje av stål er kjekt å ha, men det kan også føre til at man er "villig til å ofre" ting som ikke er hensiktsmessig. Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/320/#findComment-666747 Del på andre sider Flere delingsvalg…
alea87oslo Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 1.står på pakken 2. søk på nett 3. legg dette inn på diett sidene(folk har lagt de inn fra før) 4.5.6.7.8.9....---> 100000 Les PSMF artikkelen.... Hint: brokkoli,salat, agurk, persille tydeligvis.. Alt må uansett spise med "Mengde". Personlig hadde jeg ikke veid grønnsakene... Da jeg ikke spiser 200-1kg per måltid med f.eks brokkoli. Ok takk, sorry for dumt spm Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/320/#findComment-666780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slettet Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Hei Jeg har gått på PSMF-dietten i 6 uker og gått ned 7,5 kg. Jeg trener styrke 4 dager i uken (split) løper 3 km hver gang som oppvarming. Jeg tar protein isolate morgen og kveld, og tar kreatin (GEE) før og etter trening. Jeg føler at jeg ikke klarer å spise så mye som blir anbefalt i dietten, men spiser til jeg er mett. Føler jeg har fått større muskelmasse, men føler jeg sliter litt med magefettet.... Grrrr Hadde en up-carb....? med ost,kjeks og druer her om kvelden, men følte meg veldig slapp de neste dagene. Nå er jeg tilbake på dietten og håper å få litt fortgang på six-packen :-D Er nok litt utolmodig... Men har veid 113 kg (litt over et år siden) og er nå nede i 85. 41 år, 179 høy. Spiste bare mindre og sunnere, samt at jeg bevegde meg mer det året jeg gikk ned. Men i januar i år så startet jeg på 92,5 med PSMF. Føler det har stoppet litt opp.....? Hvor lenge skal jeg holde på? Har en vilje av stål, og målet er six-pack.... Burde jeg gjøre noe annet en stund (diet), eller vil det ødelegge? Jeg er selvfølgelig veldig glad for at jeg har gjort denne livsstilsendringen, for det er utrolig å se bilder av meg selv for litt over et år siden.... Alle svar mottas med takk Jeg ser HeleneN har svart på det meste, men jeg må bare spørre? Har du lest i denne tråden? eller lest PSMF artikkelen? Der og her står det ganske rett frem " 3 ganger fullkroppsstyrketreninger i uken" og da skal du ihvertfall ikke løpe heller Selvom du føler du har energi til det! Dette er for å bevare de musklene du har! Og når det gjelder det at du ikke klarer å spise det som er på dietten. Hva mener du da? ligger du på 100g proteiner? og under 20 på karbs/Fett f.eks? Er ganske viktig at du ikke sluntrer unna proteinene på en diett som dette. Nok en gang for å beholde den muskelmassen du har, OG holde oppe forbrenningen! Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/320/#findComment-666828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ZMFscIGys0 Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Hei! Bestemte meg for å gå på psmf for en stund siden, og startet for alvor for noen dager siden. Veier 70kg og er 163cm høy. En typisk matdag for meg ser slik ut: Frokost: 2 spiseskjeer omega-3 25g proteinpulver 140g tunfisk Lunsj: 2 skyr Middag: 200g kyllingfilet 300g grønnsaker (som oftest brokkoli) Kvelds (hvis jeg har trent styrke): 25g proteinpulver Ser dette ok ut? Er ganske fersk på dette så trenger litt råd, tar imot all hjelp med stooor takk! Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/320/#findComment-667046 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slettet Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Hei! Bestemte meg for å gå på psmf for en stund siden, og startet for alvor for noen dager siden. Veier 70kg og er 163cm høy. En typisk matdag for meg ser slik ut: Frokost: 2 spiseskjeer omega-3 25g proteinpulver 140g tunfisk Lunsj: 2 skyr Middag: 200g kyllingfilet 300g grønnsaker (som oftest brokkoli) Kvelds (hvis jeg har trent styrke): 25g proteinpulver Ser dette ok ut? Er ganske fersk på dette så trenger litt råd, tar imot all hjelp med stooor takk! Orker ikke putte dette inn i diett.no osv nå. Har du en oversikt over proteiner,karbs og fett? Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/320/#findComment-667050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ZMFscIGys0 Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Orker ikke putte dette inn i diett.no osv nå. Har du en oversikt over proteiner,karbs og fett? Frokost: kcal: 452 protein: 55g karb: 4g fett: 24g (22g fra tran) Lunsj: kcal: 202 protein: 36g karb: 13g fett: 1g Middag: kcal: 374 protein: 56g karb: 26g fett: 4g Evt kvelds: kcal: 89 protein: 20g karb: 4g Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/320/#findComment-667058 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slettet Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Da ser det mer riktig ut ja 167g protein(ca 66kg ønsket vekt?). Eneste er at du ligger på 47g karbs. Jeg ville prøvd å minske dette til 20-30g karbs. Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/320/#findComment-667095 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ZMFscIGys0 Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Da ser det mer riktig ut ja 167g protein(ca 66kg ønsket vekt?). Eneste er at du ligger på 47g karbs. Jeg ville prøvd å minske dette til 20-30g karbs. Tusen takk! Skal prøve å kutte ut noe karbohydrater, men mye av det kommmer fra grønnsaker. Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/320/#findComment-667177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slettet Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Tusen takk! Skal prøve å kutte ut noe karbohydrater, men mye av det kommmer fra grønnsaker. Er nok ikke noe problem Men du får f.eks litt karbs fra proteinpulveret og skyr men det er langt ifra krise uansett! Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/320/#findComment-667225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeleneN Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Mojojojo: jeg tror du ligger lavere på karbs. Det måltidet som drar opp er middagen der du har beregnet 26g, men hvis du hovedsaklig spiser brokkoli ligger du adskillig lavere (300g brokkoli=6-7g karbs) veksler du med andre ting så trenger du bare passe på å velge fiberrike grønnsaker, eventuelt variere med ting du bare spiser i små mengder i tillegg til de tinge det er greit å spise mye av. feks kan noen strimler paprika eller litt sopp gi en velkommen variasjon i et måltid. Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/320/#findComment-667297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Evjen Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Hei! :-) Er ny her og har lest nøye igjennom PSMF programmet og er noe jeg virkelig vil prøve, har strevd lenge for å prøve å miste magefettet men uten hell. Opplegget i seg selv virker supert etter å ha lest igjennom et par ganger og sett positive tilbakemeldinger her. Eneste spørsmålet mitt er om noen kan hjelpe meg med hvor mye, til punkt og prikke jeg skal få i meg på hvert måltid utover dagen? Jeg veier 71kg, er 171cm høy og 19 år gammel. Gutt 70kg, 22% fett Frokost: 1 krydret kyllingfilet (125-140g) Tomat, agurk, isbergsalat, sopp og paprika 1 ss sel-, fiske eller lakseolje Lunsj 150g karbonadedeig Ulike krydder Brokkoli, spinat, paprika Mellommåltid 1/1 boks cottage cheese 50g bringebær, med søtning Middag 150g svinefilet Brokkoli, blomkål, asparges og spinat 1 ss sel,- fiske eller lakseolje Dette er jo da jente eksemplet på PSMF oppsettet. Er dette noe jeg kunne ha forholdt meg til eller må jeg øke kanskje litt på hver av måltidene? Setter stor pris på svar og hjelp, tusen takk på forhånd! Satser på å begynne med dette allerede på torsdag! Er veldig kjent ellers med trening, har over 2... uregelmessige år med styrketreninger, alt fra 3-6ganger i uken hvor kardio er med i bildet annenhver dag. Så trening og kosthold er noe jeg ønsker å stadig utvikle og bli bedre kjent med! Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/320/#findComment-667613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slettet Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Hei! Er ny her og har lest nøye igjennom PSMF programmet og er noe jeg virkelig vil prøve, har strevd lenge for å prøve å miste magefettet men uten hell. Opplegget i seg selv virker supert etter å ha lest igjennom et par ganger og sett positive tilbakemeldinger her. Eneste spørsmålet mitt er om noen kan hjelpe meg med hvor mye, til punkt og prikke jeg skal få i meg på hvert måltid utover dagen? Jeg veier 71kg, er 171cm høy og 19 år gammel. Gutt 70kg, 22% fett Frokost: 1 krydret kyllingfilet (125-140g) Tomat, agurk, isbergsalat, sopp og paprika 1 ss sel-, fiske eller lakseolje Lunsj 150g karbonadedeig Ulike krydder Brokkoli, spinat, paprika Mellommåltid 1/1 boks cottage cheese 50g bringebær, med søtning Middag 150g svinefilet Brokkoli, blomkål, asparges og spinat 1 ss sel,- fiske eller lakseolje Dette er jo da jente eksemplet på PSMF oppsettet. Er dette noe jeg kunne ha forholdt meg til eller må jeg øke kanskje litt på hver av måltidene? Setter stor pris på svar og hjelp, tusen takk på forhånd! Satser på å begynne med dette allerede på torsdag! Er veldig kjent ellers med trening, har over 2... uregelmessige år med styrketreninger, alt fra 3-6ganger i uken hvor kardio er med i bildet annenhver dag. Så trening og kosthold er noe jeg ønsker å stadig utvikle og bli bedre kjent med! Tipset mitt er, ikke se på de greiene der. For min del blir det "for avansert". Gå etter disse retningslinjene--> loggfør på diett.no /myfitnesspal.com eller mylog.no 2,5g protein per ønsket kroppsvekt maks 20g fett+(essensielle fettsyrer som f.eks 1-2ss tran) maks 20g karbohydrater 3x fullkroppsstyrketreninger ila uken. Ps: Det er ikke krise om du havner på 25g på karbs osv, men poenget er å korte ned mest mulig(ekstremdiett)! Gode kilder: kyllingiflet,seifilet,tunfisk,torsk,diverse biff, kalkun, +grønnsaker! Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/320/#findComment-667621 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Evjen Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Tipset mitt er, ikke se på de greiene der. For min del blir det "for avansert". Gå etter disse retningslinjene--> loggfør på diett.no /myfitnesspal.com eller mylog.no 2,5g protein per ønsket kroppsvekt maks 20g fett+(essensielle fettsyrer som f.eks 1-2ss tran) maks 20g karbohydrater 3x fullkroppsstyrketreninger ila uken. Ps: Det er ikke krise om du havner på 25g på karbs osv, men poenget er å korte ned mest mulig(ekstremdiett)! Gode kilder: kyllingiflet,seifilet,tunfisk,torsk,diverse biff, kalkun, +grønnsaker! Made 'bit more sense, så skal klare å få det til! takk for rask respons Mulighet for pangstart allerede imorgen, sålenge råvarene er i hus! Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/320/#findComment-667653 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg