Gå til innhold

Hjelp jeg finner ikke en diett som funker!


Chassy86

Anbefalte innlegg

Jeg trener 5-6 ganger i uken. Styrke og kondisjon. Har nå i lang tid prøvd ut div dietter, lavkarbo, lite kcal inntak osv men står bom fast!

Er det noen her som kan gi meg litt tips om en bra diett som får deg ned i vekt uten å redusere treningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det første tipset jeg ville gi deg var å reduserer treninga :p Fordi jeg tror neppe det er typen diett som er galt i dette bildet.

Ser i ett tidligere innlegg at du har spist 400kcal og samtidig kjørte hardt på trening. Noe som er HELT feil tankegang.

Er man i underskudd, skal treninge tilpasse seg underskuddet.

Er du sikker på hvor mye du spiser?

Hvor mye kcal ligger du på?

Går styrke opp på trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det første tipset jeg ville gi deg var å reduserer treninga :p Fordi jeg tror neppe det er typen diett som er galt i dette bildet.

Ser i ett tidligere innlegg at du har spist 400kcal og samtidig kjørte hardt på trening. Noe som er HELT feil tankegang.

Er man i underskudd, skal treninge tilpasse seg underskuddet.

Er du sikker på hvor mye du spiser?

Hvor mye kcal ligger du på?

Går styrke opp på trening?

Nå spiser jeg 2500 kcal. (trener 5-6 ganger i uken) Må nok inn å regulere litt avhening av treningen.

Er klar over at treningen må reduseres i forholdt til underskuddet, men de jeg fikk råd om denne dietten fra sa all trening var bra så jeg kjørte på! Mulig min kropp ikke reagerer på lik linje med andre i forhold til de dietten. Fikk utrolig mye overskudd og de sa at under trening ville energien hentes fra fettlagrene når jeg var tom, den er grei og ikke vanskelig å skjønne, men beskymringsverdig at jeg besvimte så mye. Fikk i meg nok veske, men mulig for lite karb.

Han bare lest meg til dette med kcal og tenkte å gjøre et forsøk om dette var bedre for meg.

Nå spiser jeg :

frokost: havregrøt med frukt bær og nøtter

mellom: grønnsaker

lunsj: proteinsalat

mellom grønnskager

middag før trening: proteiner grønnsaker og salat

etter trening: proteinshake frukt og nøtter

kvelds: cottage cheese med bær eller skyr med nøtter frukt.

Ligger på ca 170 g protein 40 g karb ( er insulinresistent, veldig ømfintlig for karb) og 30 g fett ( mulig jeg må spise mye mer, prøver meg litt frem siden jeg er såpass fersk)

Når det gjelder styrken gikk den opp i begynnelsen men stoppet opp etter en måneds tid. Har pr i dag en muskelmasse på 45 kg men mulig jeg bør ta en ting om gangen og komme meg ner i fett% og heller trene tungt etter som kcal inntaket økes.

Er ganske ny innen dette med tung trening og telling av kcal.

Er det noen som har gode tips til hvor jeg kan finne info om dette tar jeg gjerne i mot råd slik jeg kan sette meg godt inn i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser antakelig altfor lite fett, da det primært er fett og karbohydrater som er kroppens energikilder. Protein er først og fremst byggesteiner, som du også trenger, men du trenger nok en god del mer fett (om du vil ha lite karbohydrater pga insulinresistensen din) for å ha et godt energinivå og få ønsket resultat. Men jeg lurer litt på hvordan du klarer å komme opp i 2500 kcal med så lite fett og karbohydrater, når du også bare spiser 170 g protein? Jeg ligger på omtrent samme kalorimengde, og får da trykket inn omtrent 100-150 g av både fett og karbohydrater, og opp i mot 200 g protein :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...