Gå til innhold

Sunn og god mat


Regzine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

de laksemiddagene dine ser herlige ut. I morra blir det nok torsk på meg, men det må bli laks på fredag da. ;)

Takker :) Laks er den beste fisken i mine øyne. Torsk er bra det også, men da må jeg alltid bruke ekstra mye krydder ;) hehe... I dag blir det Teriyaki laksesuppe på meg, dersom den blir god kommer oppskriften på bloggen i morgen, så stay tuned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :) Laks er den beste fisken i mine øyne. Torsk er bra det også, men da må jeg alltid bruke ekstra mye krydder ;) hehe... I dag blir det Teriyaki laksesuppe på meg, dersom den blir god kommer oppskriften på bloggen i morgen, så stay tuned :)

jeg er helt enig at laks er den beste fisken!! jeg spiser som regel enten laks eller kylling retter. om jeg spiser rødt kjøtt er det som regel ute. jeg er ikke flink med rødt i det hele tatt. men fisk og kylling er jo favoritten min da, så det gjør meg i grunn ingenting. ;) I morgen er jeg så heldig at bestevenninnen kommer på besøk og skal lage mat til meg. Hun eeeelsker å lage mat, og jeg elsker å spise, så det er en win win situation. haha. xD Gleder meg til neste oppskrift. Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er helt enig at laks er den beste fisken!! jeg spiser som regel enten laks eller kylling retter. om jeg spiser rødt kjøtt er det som regel ute. jeg er ikke flink med rødt i det hele tatt. men fisk og kylling er jo favoritten min da, så det gjør meg i grunn ingenting. ;) I morgen er jeg så heldig at bestevenninnen kommer på besøk og skal lage mat til meg. Hun eeeelsker å lage mat, og jeg elsker å spise, så det er en win win situation. haha. xD Gleder meg til neste oppskrift. Stå på!!

Herlig å bli kokkelert for en gang i blandt! Kos deg masse med venninne og mat :)

Middagen min i går ble kjempesuksess, så nå er det blogging på gang ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thaichili og rekegryte

1 boks thaichilituna (King Oscar)

ca 50 g reker (ferske eller i lake)

1/2 avokado

1 tomat

1/2 paprika

1/4 rødløk

1 champinong

1/2 chili

30 g fullkornsris

  • Skjær først paprika, tomat, rødløk og champinong i mindre biter, finhakk chilien, og stek dem alle.
  • Tilsett så thaichili tunfisk og rekene, stek disse litt.
  • Del avokadoen i terninger, og tilsett den og fullkornsrisen til sist.
  • La det steke i et par minutter.

1428669-7-1347809698884.jpg

Servert med noen lilla druer på toppen, og litt eksra chilisaus. HOT HOT HOT, og godt godt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunfiskgryte Sunt og Godt by Regine - Sunnhet er enkelt

3 porsjoner

3 bokser tunfisk i vann

1 pakke WOK grønnsaker (eller ferske grønnsaker)

120 g fullkornsris, fullkornspasta, quinoa, couscous (eller lignende)

1 boks hakkde tomater

Paprikakrydder, sitronpepper, chilikrydder

  • Stek først grønnsakene.
  • Hell vannet av tunfisken og tilsett i stekepannen. Stek i noen minutter.
  • Tilsett ferdig kokt fukkornsris (eller lignende), og derettter de hakkede tomatene, og ønsket krydder.

1428669-11-1348125433973.jpg

post-10232-14440887897363_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Regine :) Jeg ser du er så utrolig flink til å lage variert sunn mat. Har begynt å følge deg på face og bloggen, i håp om at jeg skal utvikle meg litt på kjøkkenet :) Jeg er ganske ny her og har til nå fulgt et ganske ensformig kostprogram, nettopp fordi jeg følte at jeg måtte følge noe bestemt for å ikke gjøre noe "feil". Dette funker jo greit det, men skjønner jo nå at det blir vanskelig å opprettholde en livstil, hvis matutvalget er såå snevert. Så nå vil jeg begynne å prøve ut litt mer.

Tenkte høre med deg da vettu, siden du lager så mye godt. Hvis jeg skal bestille meg en pakke med litt sånn basisting man trenger til matlaging, hva anbefaler du da?? Tenker sånn bakepro, sukrin osv. osv. Hva er det som alltid er greit å ha i skapet??

Håper du kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Regine :) Jeg ser du er så utrolig flink til å lage variert sunn mat. Har begynt å følge deg på face og bloggen, i håp om at jeg skal utvikle meg litt på kjøkkenet :) Jeg er ganske ny her og har til nå fulgt et ganske ensformig kostprogram, nettopp fordi jeg følte at jeg måtte følge noe bestemt for å ikke gjøre noe "feil". Dette funker jo greit det, men skjønner jo nå at det blir vanskelig å opprettholde en livstil, hvis matutvalget er såå snevert. Så nå vil jeg begynne å prøve ut litt mer.

Tenkte høre med deg da vettu, siden du lager så mye godt. Hvis jeg skal bestille meg en pakke med litt sånn basisting man trenger til matlaging, hva anbefaler du da?? Tenker sånn bakepro, sukrin osv. osv. Hva er det som alltid er greit å ha i skapet??

Håper du kan hjelpe :)

Hei hei :) Så kjekt å høre, og velkommen skal du være!

Jeg bruker veldig mye vanlig mat egentlig, det vil du nok merke etterhvert som du leser bloggen og følger med på face. Men av musthaves har jeg følgende produkter:

  • Havremel (dagligvare)
  • FiberHusk/physillyum husk (dagligvare/helsekost)
  • fiberfin (helsekost)
  • Vanilje stevia (iherb)
  • Sukrin og sukrinmelis (helsekost/dagligvare)
  • Bakepro (gymgrosisten)
  • Sammalt mel / fullkornsprodukter
  • Kjerner, usaltede nøtter, frø, tørket frukt
  • Raw cocoa powder (iherb)
  • PB2 peanøttpulver (iherb)
  • Mandelmel / kokosmel (iherb / helsekost)
  • Natron / bakepulver

Ellers bruker jeg mye skummet/lett melk, egg, kjøtt, fisk, produkter av fullkorn, mager kesam, cottage cheese, matfløte, hakkede tomater. Syntes derfor disse produktene er fin å ha i kjølen.

Og sist men ikke minst frukt og grønt.. Fyll opp kjølen med både frukt og grønt. Jeg bruker å spise minst en frukt eller grønnsak til hvert måltid.

Krydder som er fint å ha er grillkrydder, toscanakrydder, sitronpepper, hvitløkspepper, himalayasalt, paprikakrydder, pizzakrydder, oregano, chilipulver, allkrydder, kanel.

Ja, det er vel det jeg kommer på nå.. Jeg er så vedlig "fleksibel" på kjøkkenet, bruker det jeg har og fantasien, så blir det alltid noe godt ut av det :p

Har testet ut mange produkter tidligere, så om du har spørsmål om et spesifikt produkt er det bare til å spørre :)

håper det var til hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei :) Så kjekt å høre, og velkommen skal du være!

Jeg bruker veldig mye vanlig mat egentlig, det vil du nok merke etterhvert som du leser bloggen og følger med på face. Men av musthaves har jeg følgende produkter:

  • Havremel (dagligvare)
  • FiberHusk/physillyum husk (dagligvare/helsekost)
  • fiberfin (helsekost)
  • Vanilje stevia (iherb)
  • Sukrin og sukrinmelis (helsekost/dagligvare)
  • Bakepro (gymgrosisten)
  • Sammalt mel / fullkornsprodukter
  • Kjerner, usaltede nøtter, frø, tørket frukt
  • Raw cocoa powder (iherb)
  • PB2 peanøttpulver (iherb)
  • Mandelmel / kokosmel (iherb / helsekost)
  • Natron / bakepulver

Ellers bruker jeg mye skummet/lett melk, egg, kjøtt, fisk, produkter av fullkorn, mager kesam, cottage cheese, matfløte, hakkede tomater. Syntes derfor disse produktene er fin å ha i kjølen.

Og sist men ikke minst frukt og grønt.. Fyll opp kjølen med både frukt og grønt. Jeg bruker å spise minst en frukt eller grønnsak til hvert måltid.

Krydder som er fint å ha er grillkrydder, toscanakrydder, sitronpepper, hvitløkspepper, himalayasalt, paprikakrydder, pizzakrydder, oregano, chilipulver, allkrydder, kanel.

Ja, det er vel det jeg kommer på nå.. Jeg er så vedlig "fleksibel" på kjøkkenet, bruker det jeg har og fantasien, så blir det alltid noe godt ut av det :p

Har testet ut mange produkter tidligere, så om du har spørsmål om et spesifikt produkt er det bare til å spørre :)

håper det var til hjelp

Supert :) Dette hjelper masse :) Sånn "vanlig" mat har jeg det meste av, er mer sånn bakepro, fiberhusk og slikt jeg ikke har så mye kunnskap om enda. Men ser jo at alt dette du nevner er ting som går igjen når folk lager mat :) Og siden jeg vil hente litt inspirasjon og herme litt skjønner jeg at det må handles inn litt utenom det "vanlige".

Takk for svar :) Kjempegøy å følge med på alt det gode du lager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert :) Dette hjelper masse :) Sånn "vanlig" mat har jeg det meste av, er mer sånn bakepro, fiberhusk og slikt jeg ikke har så mye kunnskap om enda. Men ser jo at alt dette du nevner er ting som går igjen når folk lager mat :) Og siden jeg vil hente litt inspirasjon og herme litt skjønner jeg at det må handles inn litt utenom det "vanlige".

Takk for svar :) Kjempegøy å følge med på alt det gode du lager :)

Takk selv, for spørsmålet og hyggelige tilbakemeldinger :D bare til å "herme" i vei.. kjempe kjekt det:D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cococake

6 porsjoner

Eggehvite fra 4/5 egg

20 g sukrinmelis

100 g kokosmel

2 dl melk

25 g kokosmasse

5 dråper vaniljestavia/vaniljeessens

  • Stivpisk eggehvitene med sukrinmelis.
  • Tilsett kokosmassen.
  • Tilsett så kokosmel og melk litt etter litt.
  • Ha så i vaniljestevia/vaniljessens.
  • Hell røren i en liten/medium kakeform, og stek på 180 grader i ca 50 minutter.

1428669-10-1348956489640.jpg1428669-10-1348956507008.jpg

post-10232-14440890767346_thumb.jpg

post-10232-14440890769921_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i trekningen av en førjuls-giveaway, alt du trenger å gjøre er å like SUNT & GODT REGINE på facebook, deretter dele følgende bilde med dine facebookvenner.

1428669-12-1354568699445-n400.jpg

Lykke til!

.. også et lite mat-tips:

Kylling og erter med sennep og chili

1428669-12-1354568859828.jpgStek kyllingstrimler sammen med opphakket tomat, paprika og løk. Tilsett peppermix, paprikakrydder, litt mineralsalt, litt chili og litt koriander. Ertene stekes tørre i en tørr panne. Serveres med sennep (sukkerfri - french's) og litt chilisaus. Så godt, så sunt og så enkelt.

post-10232-14440909282977_thumb.jpg

post-10232-14440909285469_thumb.jpg

post-10232-14440909287824_thumb.jpg

post-10232-144409092882_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...