Gå til innhold

Hvordan unngå alle PSMF-trådene?


Anbefalte innlegg

ffs, hver gang jeg sjekker nye innlegg er bortimot en tredjedel av trådene PSMF-relatert.

I det siste har det vært ekstra mye av en eller annen grunn.

Det er alltid det samme som går igjen:

"Hvor lite/mye kan jeg spise?"

"Hvordan skal jeg trene?"

"Er det greit å drikke Pepsi Max?"

"Hvordan skal JEG gjøre PSMF?"

osv...

Kan man ikke få laget en sticky/klistret tråd med FAQ om PSMF? LEtC eller en moderator kunne sikkert laget en slik? Eventuelt bare opprette en klistret tråd med link til denne artikkelen: http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Denne kan med fordel også klistres: http://forum.fitnessbloggen.no/threads/psmf-proteinsparende-modifisert-faste.79/unread

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er helt enig. Egentlig burde det være sticky for hver type vanlig diett/treningsprogram/whatever is popular...For PSMF har man jo allerede en samletråd (http://forum.fitnessbloggen.no/threads/psmf-proteinsparende-modifisert-faste.79/), men alle liker å tro de er spesielle og "ingen" gidder å lese hva andre allerede har spurt om fordi det ikke gjelder dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig. Egentlig burde det være sticky for hver type vanlig diett/treningsprogram/whatever is popular...For PSMF har man jo allerede en samletråd (http://forum.fitnessbloggen.no/threads/psmf-proteinsparende-modifisert-faste.79/), men alle liker å tro de er spesielle og "ingen" gidder å lese hva andre allerede har spurt om fordi det ikke gjelder dem ;)

problemet med den tråden er at det står så himla mye der, så en usikker, ny person på forumet vil få angst bare ved synet og velge letteste utvei.

En sticky hvor det står HEI, SKAL DU PRØVE PSMF? LES DENNE: "Link" - vil forhåpentligvis hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

problemet med den tråden er at det står så himla mye der, så en usikker, ny person på forumet vil få angst bare ved synet og velge letteste utvei.

En sticky hvor det står HEI, SKAL DU PRØVE PSMF? LES DENNE: "Link" - vil forhåpentligvis hjelpe :)

Det var litt av poenget med den tråden jeg skrev...Jeg har også foreslått å rydde i PSMF-tråden, men ingen har gjort det. Mesteparten som står der er bare dill uansett, så det hadde vært mye mer fornuftig å oppdatere førsteinnlegget med de få gullkornene som står der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt av poenget med den tråden jeg skrev...Jeg har også foreslått å rydde i PSMF-tråden, men ingen har gjort det. Mesteparten som står der er bare dill uansett, så det hadde vært mye mer fornuftig å oppdatere førsteinnlegget med de få gullkornene som står der.

Det er også en kjempejobb å ta den oppryddingen og litt på kanten å slette innlegg som er ontopic, men svart på før etc. Støtter ideen om en PSMF faq hvis noen føler seg kallet til å skrive. Skjønner godt at ikke alle klarer å lese igjennom den ekstererende tråden for å finne svar.

På en måte er det greit at folk spør også, da kan en fraråde de som PSMF ikke passer for å begynne på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også en kjempejobb å ta den oppryddingen og litt på kanten å slette innlegg som er ontopic, men svart på før etc. Støtter ideen om en PSMF faq hvis noen føler seg kallet til å skrive. Skjønner godt at ikke alle klarer å lese igjennom den ekstererende tråden for å finne svar.

På en måte er det greit at folk spør også, da kan en fraråde de som PSMF ikke passer for å begynne på den.

Selvsagt er det en jobb. Det var (er) det med innlegget jeg skrev om slanking for nybegynnere også. Det betyr ikke at det er noe særlig annet enn å "bare gjøre det" ;)

Og det er klart folk skal spørre, men det er SINNSYKT slitsomt å prøve å svare hyggelig på hvor mange kalorier noen skal spise for 10. gang på en kveld. Faktisk er det slik at jeg kan forstå hvorfor Lyle alltid er så sint... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det en jobb. Det var (er) det med innlegget jeg skrev om slanking for nybegynnere også. Det betyr ikke at det er noe særlig annet enn å "bare gjøre det" ;)

Og det er klart folk skal spørre, men det er SINNSYKT slitsomt å prøve å svare hyggelig på hvor mange kalorier noen skal spise for 10. gang på en kveld. Faktisk er det slik at jeg kan forstå hvorfor Lyle alltid er så sint... :)

+1. Jeg kjenner jeg bare ikke makter å svare på enkelte av spørsmålene fordi jeg føler jeg har gjort det så sinnsykt mange ganger før. Da blir en del tråder stående ubesvart, rett og slett fordi ingen orker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta ideen din til noen som kan apper, f.eks Rock Pocket games i Tbg. Han som driver det er/var svært opptatt av trening vet jeg. Kan hende han tenner. Jeg ville likt en slik app som sa hvor mange prosent jeg var nær 100% full PSMF og at den sa, om du spiser 20 g til med protein før du legger deg så er det bloody perfect. HOHOHOHO! Gjett om jeg hadde stappa innpå da, og enda bedre om den vise meg hva som kunne gi meg disse grammene :whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ideen din til noen som kan apper, f.eks Rock Pocket games i Tbg. Han som driver det er/var svært opptatt av trening vet jeg. Kan hende han tenner. Jeg ville likt en slik app som sa hvor mange prosent jeg var nær 100% full PSMF og at den sa, om du spiser 20 g til med protein før du legger deg så er det bloody perfect. HOHOHOHO! Gjett om jeg hadde stappa innpå da, og enda bedre om den vise meg hva som kunne gi meg disse grammene :whistling:

Appen er jo veldig enkel å lage. Det som tar tid er jo å komponere nok gode måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare slå sammen alle PSMF-trådene inn i hoved-tråden? Eventuelt lage en advarsel som dukker opp om noen skriver PSMF i trådtittelen, noe a la "Er du sikker på at du vil dette? Har du lest denne tråden?" med link til stickyen?

Det finnes funksjonalitet i mange forum-programvare der den kommer med forslag til tilsvarende innlegg når man lager et nytt. Vet ikke om det finnes til denne, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare slå sammen alle PSMF-trådene inn i hoved-tråden? Eventuelt lage en advarsel som dukker opp om noen skriver PSMF i trådtittelen, noe a la "Er du sikker på at du vil dette? Har du lest denne tråden?" med link til stickyen?

Tenkte det samme i går faktisk, men glemte det ut da jeg laget tråden :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært morsomt å se økningen i antall medlemmer etter den artikkelen da, jeg er et av dem. Tipper back end tilbyr slikt grafisk og at det kanskje er et lite hopp der ;)

Ja, og så skader det jo ikke med et hyggelig svar slik som:

Hei, og velkommen til forumet vårt. Her kommer du til å trives. For å lære mer om PSMF kan vi anbefale at du leser følgende tråder:

-tråd 1

-tråd 2

-tråd 3

Finner du ikke svar på det du lurer på der er det mange her som sikkert vil hjelpe deg.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...