Gå til innhold

Kcal underskudd. HJELP!!


Anbefalte innlegg

Synes du skal lese dagens innlegg hos http://dedication.blogg.no/1334260399_12042012.html . Kanskje det kan gi deg en liten "tankevekker" på hva det å ligge lavt i kcal gjør, i forhold til å spise nok. Ligger du for lavt vil ikke kroppen din klare å bygge muskler, og du ender i alle fall ikke opp med å bli mer fit..

Leste den senest i sted. Skal revudere dette med kcal inntaket mitt, og prøve meg heller frem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner poenget, nå ;)

Det eneste jeg faktisk er redd for om jeg kommer opp i 1960 kcal at jeg ikke klarer å forbrenne de? Der problemet mitt ligger tror jeg.

Skal lese grundig gjennom PSMF linken jeg fikk og sjekke om jeg vil prøve det :)

Takk for svarene! Joda, vil høre på det dere sier :D DA har jeg uttrykt meg feil.. :S

Sånn tenker dessverre altfor mange jenter og ligger dermed på et for stort kaloriunderskudd enn det som er bra, og oppnår ingen resultater. Kaloriinntaket for å vedlikeholde vekten din er selvsagt individuell og avhenger av flere faktorer som alder, høyde, vekt og aktivitetsnivå. Du kan finne ut hva den er for deg på diett.no. For meg er min vedlikeholdsvekt ca 2250 kalorier. Dvs. antall kalorier vekten min verken vil gå opp eller ned. Jeg kan spise 2250 kalorier hver dag uten at vekten beveger seg...!

Når du har funnet ut hva vedlikeholdsvekten din er, så kan du ta av 500 kalorier, hvor du da vil ligge på et kaloriunderskudd hver dag som tilsvarer et vekttap på 0,5 kilo i uken. Som er en sunn vektnedgang. Ettersom min vedlikeholdsvekten er ca 2250 kalorier, ligger jeg derfor på ca 1800 kalorier hver dag ettersom jeg vil ned i vekt.

I det store og det hele er det viktig å være ærlig med seg selv hva man egentlig spiser i løpet av en dag og hvordan og hvor mye man egentlig trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger på mellom 1300 - 1400 kcal i løpet av dagen nå, og det funker fint. Kroppen må bare omstille seg til det. Trives med den kcal innskuddet jeg går på nå, enn så lenge! men om det ikke går så kommer jeg til å øke. Bare virket litt mye med nærmere 2 000 kcal..

Liker du peanøttsmør, nøtter, avokado, kokosfett, oljer (f.eks. i en dressing), etc., så skal det være lett å få i seg tilstrekkelig med kalorier i hvert fall! Den som vil, får det til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger på mellom 1300 - 1400 kcal i løpet av dagen nå, og det funker fint. Kroppen må bare omstille seg til det. Trives med den kcal innskuddet jeg går på nå, enn så lenge! men om det ikke går så kommer jeg til å øke. Bare virket litt mye med nærmere 2 000 kcal..

Det er LITE. Hvis du skal holde på mer enn et par uker er det ikke sunt for noen ting. Take it from someone who knows.

Du kommer bare til å stagnere etterhvert. Jeg vet ikke om du har spist så lite lenge.. men venn heller kroppen din til den riktige kcal mengden for så å kutte.. hvis ikke sliter du i lengden. Nå hørtes jeg trangsynt og streng ut:P Men i mitt hode går det en alarm når folk sier de ikke trenger mer enn 13-1400 kcal om dagen.. :) Ville hørt på de over her, de er utrolig kompetente og flike.

Hvis du skal bygge muskler må du hvertfall gjøre noen endringer:) Håper du finner en måte som funker for deg! :)

Trenger du råd til å få opp kcal nivået uten å måtte spise hinsides mye fins det mange fine tråder om det! :)

LYKKE TIL! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000 kcal er litt mye synes jeg da. Jeg ville lagt meg på det ganske standard 15-1600 kcal til og med kanskje 1700 på dageer du er mye aktiv. Men 2000 er jo omtrendt gjennomsnittlig inntak for en som skal holde vekta(dame altså) Så da må du være rimelig aktiv om du skal greie å gå ned på det. Men jeg ville begynt på kanskje 1800 så evt sett i to tre uker så gått ned igjen 200 kcal om du ser det ikke går veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000 kcal er litt mye synes jeg da. Jeg ville lagt meg på det ganske standard 15-1600 kcal til og med kanskje 1700 på dageer du er mye aktiv. Men 2000 er jo omtrendt gjennomsnittlig inntak for en som skal holde vekta(dame altså) Så da må du være rimelig aktiv om du skal greie å gå ned på det. Men jeg ville begynt på kanskje 1800 så evt sett i to tre uker så gått ned igjen 200 kcal om du ser det ikke går veien :)

Prøver meg på 1600-kcal etter tirsdagen så får man se hvordan kroppen reagerer på det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...