Gå til innhold

Respekterer dere andres livsstil?


Pinglo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"Men herregud så dum du er som bare spiser gress. Kan da umulig være sunt?"

"Dere dyrevernere ass, tullinger hele gjengen."

"Jeg kan ikke date ei som ikke spiser kjøtt", sa han hånlig. En idiot jeg var forelska i.

Skjønner ikke hvorfor folk henger seg så opp i andres livstilssvalg. Jeg kjøper ikke det å være vegetarianer som bedre for helsen, men har stor forståelse for de som gjør det i empati med dyrene.

Den siste sitaten der kan vell bare være deg som misforsto en grovis?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt slitsomt da jeg lever så tett på med samboeren. Jeg ELSKER å trene, spise sunt, bruker supermat som energitillskudd, proteinpulver osv osv. Han bryr seg DØYTEN. Han synes at det er kjekt at jeg liker det, men hvis jeg spør han om han kunne prøvd det så sier han nei med en gang. Jeg blir ikke irritert, men kunne ønsket at han var mer positiv til det hele :) Det påvirker jo mitt inntak av mat. Han er ikke akkuratt verdens sunneste. Jeg har jo nå innsett at det er ikke noe jeg kan gjøre noe med livsstilen hans. Han lever jo godt, trives veldig godt med det han gjør og spiser. Det gjør meg jo selvfølgelig glad, han kaller seg jo trossalt en livsnyter :):) Men selvfølgelig, hadde vært gøy om han var like litt glad i det :)

tror ikke dere kommer til å være sammen resten av livet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, hvis de respekterer min. Pappa sa til meg at kjøkkenet luktet drit pga det dritet som jeg dro inn der (kylling og grønnsaker). Da svarte jeg med "på grunn av det dritet ser jeg bedre ut enn deg". Så jeg svarer tilbake for å si det sånn :p

Det jeg IKKE respekterer er foreldre som mater ungene sine med drit HELE tiden, selv om de ser hvor store de blir av det. Det er på grensen til barnemisshandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke minst KAN forklare det!

'Jeg går på den derre lavkarbodietten.'

'Javel?Hvorfor?'

'Blikke feit av fett vøtt.'

'Hvis du har kalorioverskudd over for lang tid..'

'Ikke uten insulin!'

'Proteiner og aminosyrer kan føre til større insulinutskillelse enn tilsvarende mengde karbohydrater.'

'Neida.'

'Ikke at det er så relevant, kroppen kan lagre fett gjennom andre mekanismer enn insulin.'

'Nei.'

'Hvor har du det fra?'

'Fedon.'

'Hvilken av bøkene eller artiklene hans?'

'En i Dagbladet tror jeg.'

19068895.jpg

Må bare si det, Asle - du er litt genial! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener selv jeg respekter andres livsstil i alle fall. Helt til det kom ei "lita" jente på ca. 9 år innom esso-stasjonen en gang jeg jobbet der og bestilte en 300gr burger(de fleste voksne menn sliter med å spise denne) trippelt brød, alt av grønnsaker, bacon, ost osv.. Faren(også feit) spurte om hun ikke heller ville ha en 190gr. Men nei da ble hun ikke mett sa hun(kollegaer har sett henne spise en hel 300gr før) så da ble det 300gr på jenta:P burgern med alt veier minst 500gr. Har aldri sett en så feit 9åring før. Var like bred som hun var høy. Resten av familien er likedan. Ansiktet så sprengt av fett at øynene bare er to smale sprekker.

Kollegaen min måtte beherske seg for å ikke hoppe over disken å vri om nakken på faren. Jeg lo litt usikkert og sa "er du sikker på at du klarer å gape over denne da?" (over 10cm høy burger) og da ble jenta sur og freste "ja!!" til meg..

Ikke alt man kan respektere altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg respekterer andres livsstil, men bidrar gjerne med litt kunnskap og råd hvis noen vil ha :)

Men jeg fikk mye dritt slengt etter meg da jeg var veggis. Måte på så sinna folk ble :eek:

Jeg er veggis og må tåle litt dumme spørsmål("men kylling spiser du vel?")

Men utrolig mange som ikke respekterer den livsstilen. Hvorfor skal de bry seg? Jeg prøver da på ingen måte å hindre dem i å hive innpå kjøtt.

Det er ikke det første jeg forteller folk jeg møter akkurat. Selv om det er noe jeg selv er stolt av, føler jeg nesten jeg må skjule det. Har jo blitt mer hardhudet etter hvert. Men det var ikke lett å være veggis som barn i alle fall. Selv om jeg får verre kommentarer nå av voksne mennesker. Folk får det jo til å høres ut som jeg har et stort handikap eller er veldig "spesiell"..:p

Hva med de som ikke liker grønnsaker(bortsett fra pommes frites), det synes jeg er spesielt:P og noe uheldig med tanke på helsa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gir totalt og fullstendig faen i andres spisevaner og livvstil for å være ærlig. Og jeg gir enda mer faen i om folk bryr seg om min. Går inn det ene øret og ut det andre. Får det ikke med meg engang, i fleste tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart respektere man andres livsstil. Hvordan kan man tro at andre skal respektere din egen om ikke du respekterer deres.....

Men livsstil og livsstil. Må man absolutt definere trening og sunt kosthold som en livsstil ? Det er tross alt bare snakk om 1-2 timer trening og noen måltider pr dag... Det utgjør vel 3-4 timer av dine 24 timer......

Man gjør jo en masse annet iløpet av en dag som er ikke relatert til trening og kosthold.

Om man hele tiden må forsvare de små tingene som en shake etter volleyball med kompiser, at man har med sukkerfri brus på sosiale sammenkomster eller til blandevann på fest da vanker man jo med feil folk :p.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx

Jeg respekterer andres livsstil, og godtar at noen folk er så dumme at de ikke vet bedre enn å bare spise ferdigmat. Men, sånne som eksen som klaget på at han ikke hadde energi og ikke ville slutte med ferdigmat, grandiosa og fete pastaretter... De får stille seg i en annen rad for medfølelse. Vil man noe, så må man jobbe for det! Jeg har vært der selv for en del år siden og vet hvor lett det er å slenge noe i stekeovnen. Men det føles sååå mye bedre å vite at jeg ikke får i meg en masse dritt når jeg bare bruker ferskvarer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...