Gå til innhold

Jenter og markerte muskler


Ragnhild Risbakken

Anbefalte innlegg

Jeg leste artikkelen "Jenter - derfor fungerer ikke treningen og dietten deres" og lurer bare på en liten ting. Hva med oss jenter som ikke ønsker å gå ned i vekt, men som ønsker markerte muskler. Jeg trener tre ganger i uka, stort sett styrketrening, men også litt kondis. Hvordan bør vi legge matvanane våre? Jeg innbiler meg at jeg har et helt normalt kosthold med "utskeielser" i helga, men etter trening passer jeg alltid på å spise en omelett og drikke melk fordi det eneste jeg kan om trening og kosthold er at man bør få i seg proteiner for å bygge opp igjen musklene etter trening. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv har jeg trent mellom 5 og 6 ganger i uka i flere år, både styrke og kardio, spist sunt og gjort mye riktig. Likevel er jeg ikke helt der jeg ønsker, så løsningen for meg var å kontakte noen som har den kompetansen som trengs for å pushe meg den siste biten (jeg ønsker også mer markerte muskler, ikke nødvendigvis vektnedgang). Med et annerledes treningsprogram og diett satt opp av noen som kan det, tror jeg mye er gjort for de fleste av oss - så lenge man følger "oppskriften" da så klart ;)

Men uansett, med 3 ganger i uka, kan det hende jeg hadde vurdert å legge inn en ekstra økt. F.eks at du trener styrke de 3 gangene og legger til en ekstra økt med kardio? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan få mer markerte muskler uten å ligge i kaloriunderskudd, men det tar nok litt lengre tid. Hvis du ligger i energibalanse og trener styrke, kan du bygge muskler og miste fett. Du vil med andre ord redusere fettprosenten, noe som vil gi deg mer markerte muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Fitnesbloggen finnes det mange artikler om temaet, samt at det finnes veldig mange relevante tråder på forumet som kan bidra til å øke kunnskapsnivået ditt slik at du får en bedre forståelse av hva som skal til :-) Men et tips er å skaffe en oversikt over hvor mye kcal du trenger på en gjennomsnittelig dag, samt føre oversikt over næringsinntaket ditt. Det vil jeg tro er en fin start :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...