Gå til innhold

Proteinpizza


Anbefalte innlegg

Annette's fantastisk gode pizza

BUNN

1 egg+2 hvitter

30g bakepro

30g kokosmel

1ts bakepulver

2 SS fiberhusk

ca 1dl soyamelk uten sukker

Litt havsalt

-->Bland alle ingrediensene godt og la røren svelle minst 15 min før du smører et tynt tynt lag, utover et bakepapirkledd stekebrett.

- Stekes på 200 grader i ca 20-25 min, til osten er godt smeltet

FYLLstekt karbonadedeig

Picnic kalkunskinke skåret i biter

cottage cheese

finhakket rødløk og paprika

ost

ruccolla

et dryss salt og pepper

post-588-1444083884093_thumb.jpg

post-588-14440838844193_thumb.jpg

post-588-14440838847246_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan man bruke vanlig melk? Vurderer å shoppe litt i morgen og lage meg en sunn pizza i stedet for å bruke grandiosa som bunn :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan man bruke vanlig melk? Vurderer å shoppe litt i morgen og lage meg en sunn pizza i stedet for å bruke grandiosa som bunn :p

Ja, det vil jeg absolutt tro. Jeg vet ikke hvordan konsistensen blir med soyamelk, men melk i bakverk gjør det mykt(mykere). Mulig soyamelk kan gjøre den litt sprøere, men det er jeg ikke sikker på. Annette Helene er vel kanskje den beste til å svare på nettopp det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vil jeg absolutt tro. Jeg vet ikke hvordan konsistensen blir med soyamelk, men melk i bakverk gjør det mykt(mykere). Mulig soyamelk kan gjøre den litt sprøere, men det er jeg ikke sikker på. Annette Helene er vel kanskje den beste til å svare på nettopp det ;)

Hah! Jeg er mann - myk bunn gir meg flere muligheter. RULLEPIZZA! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annette's fantastisk gode pizza

BUNN

1 egg+2 hvitter

30g bakepro

30g kokosmel

1ts bakepulver

2 SS fiberhusk

ca 1dl soyamelk uten sukker

Litt havsalt

-->Bland alle ingrediensene godt og la røren svelle minst 15 min før du smører et tynt tynt lag, utover et bakepapirkledd stekebrett.

- Stekes på 200 grader i ca 20-25 min, til osten er godt smeltet

FYLLstekt karbonadedeig

Picnic kalkunskinke skåret i biter

cottage cheese

finhakket rødløk og paprika

ost

ruccolla

et dryss salt og pepper

Hmmm..den der ikke så dum ut da! :)

Tror den må testes en dag no eg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra tunisk, som smaker som ånden til djevelen selv... ;)

Hahaha :D Jeg liker beskrivelsen, er rart hva man blir vant til :) men må si meg enig med Lilo jeg! Tunfiskbunnen smaker ikke mye tunfisk med hjelp av litt krydder ;) Ble rett og slett kjempegodt, og tenk på alle proteinene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha :D Jeg liker beskrivelsen, er rart hva man blir vant til :) men må si meg enig med Lilo jeg! Tunfiskbunnen smaker ikke mye tunfisk med hjelp av litt krydder ;) Ble rett og slett kjempegodt, og tenk på alle proteinene...

Hvordan er oppskriften på denne tuniskbunn pizzaen da?

No ble eg fryktelig nysgjerrig, og lurer på om eg må teste den ut i måren! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig tunfisk er bedre når den blir servert og tilberedt som "vanlig" fisk, men når den kommer i sånne små hermetikkbokser, så er det kattemat i mine øyne. Jeg hadde katt tidligere, og det minner meg rett og slett om maten jeg serverte henne x-antall ganger.

Tunfisksalat er ikke så ille da. Da har den vært borte fra boksen en stund, og man får i tillegg ekstra saftighet og smak fra kesam/majones (eller det man bruker som "base"). For tunfisk er veldig tørt :thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annette's fantastisk gode pizza

BUNN

1 egg+2 hvitter

30g bakepro

30g kokosmel

1ts bakepulver

2 SS fiberhusk

ca 1dl soyamelk uten sukker

Litt havsalt

-->Bland alle ingrediensene godt og la røren svelle minst 15 min før du smører et tynt tynt lag, utover et bakepapirkledd stekebrett.

- Stekes på 200 grader i ca 20-25 min, til osten er godt smeltet

FYLLstekt karbonadedeig

Picnic kalkunskinke skåret i biter

cottage cheese

finhakket rødløk og paprika

ost

ruccolla

et dryss salt og pepper

Har du regnet ut hvor mye kalorier det er i denne pizzaen :D?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...da er det ikke sikkert jeg gidder å stresse med den. Jeg ligger på nesten 400g protein på treningsdagene, så jeg prøver å få det ned litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...