Gå til innhold

Stagnering i benk, what to do?


GrommiZ

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Jeg trener også floorpress nå, trener med 65kg 5x5 på benkpress og 3x10 45 kg på floorpress. Så er en del forskjell på hvor sterk en er i hver øvelse. Istede for å ligge på gulvet ligger jeg på en flat benk under knebøy-racken, og senker bjelken som går ut i passende høyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt ann på hvilket treningsgrunnlag du har, hvor lenge du har trent på samme programmet/evt hvordan du har trent siste perioden og generelt om hverdagen har endret seg. Så enkelt som at du eksempelvis har endret til dårligere spisevaner, ha måtte jobbe mye overtid i det siste og kjørt samme programmet med feks 5kg + fra uke til uke så er det ikke rart det sier stopp. Mye som kan påvirke situasjonen, men sett ut ifra de sosiale faktorene vil jeg tippe du har hatt veldig lik treningsform den siste tiden. Hvor i løftet er det du sliter? Bunnposisjon så må du styrke den delen, hvis det er toppen av løftet så må du styrke den delen, verre er det ikke på det området ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er lockout'n, på samme måte som i militærpress.. får stanga halvveis opp, også stopper det..

Da trener du varianter av toppstyrke. Benkpress med strikk som motstand, kloss, smalbenk så vil det nok løsne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...