Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er kresen og liker ikke CC med søt smak, det blir bare helt galt mtp smak og konsistens, men på denne måten smaker det smashing! Kan fort bli litt mye dipmix pulver, så begyn heller med litt for lite, så du heller kan tilsette mer når du har smakt på det, en dipmix pose pleier holde til snaut tre bokser for meg. :)

Om man kjører CC og dipmix pulver med stavmixser så får det konsistens som kremost, men da må man jo ha noe å smøre det på, og det er vel ingen som spiser brød (evnt. salte kjeks)? :confused:;)

Nå prøvde jeg det i dag og det var like godt som jeg hadde trodd :) Litt spesiell smak, men det er sikkert bare fordi jeg ikke har prøvd det før. Tomatene oppi gjorde veldig godt! Nam nam. Frokost i morgen tenker jeg :)

Fortsetter under...

Slik spiser jeg CC: Halv boks cc, 2ss sukkerfri bringebær syltetøy, hakkede mandler og rosiner.

En annen oppskrift jeg bruker av og til, denne lærte jeg av Eirik Sandvik:

En boks med CC, 30g proteinpulver, 2ss sukkerfri jordbærsyltetøy. Tilsett litt vann, anhengig av hvor grøtete du vil ha den. Røres sammen til en grøt.

Pannekaker og CC som tilbehør sammen med blåbærsyltetøy er også godt.

Slik spiser jeg CC: Halv boks cc, 2ss sukkerfri bringebær syltetøy, hakkede mandler og rosiner.

En annen oppskrift jeg bruker av og til, denne lærte jeg av Eirik Sandvik:

En boks med CC, 30g proteinpulver, 2ss sukkerfri jordbærsyltetøy. Tilsett litt vann, anhengig av hvor grøtete du vil ha den. Røres sammen til en grøt.

Pannekaker og CC som tilbehør sammen med blåbærsyltetøy er også godt.

Hva skjer med sukkerfritt syltetøy, mener folket "uten tilsatt sukker" eller er det syltetøy som de.. har tatt ut fruktsukkeret og så tilsatt kunstig søtning?

Personlig bruker jeg lerums "uten tilsatt sukker", men helt sukkerfritt er det jo ikke. Hvis det finnes så er jeg nysgjerrig!

Hva skjer med sukkerfritt syltetøy, mener folket "uten tilsatt sukker" eller er det syltetøy som de.. har tatt ut fruktsukkeret og så tilsatt kunstig søtning?

Personlig bruker jeg lerums "uten tilsatt sukker", men helt sukkerfritt er det jo ikke. Hvis det finnes så er jeg nysgjerrig!

Mente uten tilsatt sukker. Beklager:)

Mener å ha hørt det finnes helt sukkerfritt syltetøy i Sverige, men mulig jeg tar feil?

Annonse

Mener å ha hørt det finnes helt sukkerfritt syltetøy i Sverige, men mulig jeg tar feil?

Helt sukkerfritt blir litt vanskelig iom at bær inneholder noe fruktose, men det er så lite at det spiller ingen rolle :) Eneste syletøyet uten tilsatt sukker man får kjøpt i sverige er av merket õnos

Eller tar jeg feil?

Helt sukkerfritt blir litt vanskelig iom at bær inneholder noe fruktose, men det er så lite at det spiller ingen rolle :) Eneste syletøyet uten tilsatt sukker man får kjøpt i sverige er av merket õnos

Eller tar jeg feil?

Nei, nei, det er jo klart, men som du sier, det lille som finnes i bær spiller jo ingen rolle :) Ah, så flott at du hadde navn på det - skal til Sverige i morgen, og syltetøy står høyt på handlelista :D

Nei, nei, det er jo klart, men som du sier, det lille som finnes i bær spiller jo ingen rolle :) Ah, så flott at du hadde navn på det - skal til Sverige i morgen, og syltetøy står høyt på handlelista :D

Det står blant resten, men viktig at du tar den der det står "lavkalori" på labelen, de er nemlig veldig like ;)

Lenge siden jeg har sett noe mer enn jordbær, tyttebær og eplesyltetøy der nå, bringebær og blåbær finnes også!

Neste gang jeg handler i Sverige skal jeg handle i Strömstad på Coop, de har mye større utvalg, også ost med 5% fett

Eller tar jeg feil?

Du får Nora uten tilsatt sukker på de fleste butikker her til lands.

Annonse

Som oftest spiser jeg CC med sukrin og kanel.

En annen god oppskrift:

50/50 med kesam og CC

Sjokoladeproteinpulver eller kakaopulver

Sukrin

Bittelitt STERK kaffe

Et lite dryss kanel

Nam!

MM! Prøvde den nettop, faktisk utrolig godt! :D

Elsker cottage cheese i kokkos pannekaker :) oppskrift på:www.annettehelene.blogg.no ellers er det fantastisk å blande med sjokoladeprotein, sukrin, hakket mandler og nøttesmør:) må ikke glemme et par dråpernstevia :D Moses med stavmixer, passer også perfekt å legge i fryseren en halvtime.

Hva er manukahonning? :)

"Manuka honning har vært i bruk blant maoriene på New Zealand i hundrevis av år og er velkjent for sine mange verdifulle egenskaper. Med et høyt naturlig innhold av antibakterielle stoffer, kan denne honningen være spesielt god ved mage- og tarmproblemer, styrkende for immunforsvaret og helende for huden.

Biene henter pollen fra Manukablomstene og lager Manukahonning. Denne honningen har ved forskning vist seg å ha opptil 30 ganger høyere virkning enn annen honning. Den er derfor svært verdifull i helseprodukter. Manukahonning kan brukes i mat eller tas som kapsler for å forebygge og helbrede forskjellige helsetilstander. Manukahonning benyttes også i hudpleieproduksjon. I hudpleieprodukter har Manukahonningen svært god effekt på hudproblemer som psoriasis, eksem, kviser og andre hudproblemer. Manukanorge fører den anerkjente hudpleieserien fra New Zealand."

Hentet fra nettet :) En type honning som smaker tusen ganger bedre enn vanlig honning (etter min gane) ;)

Hva bruker dere Cottage Cheese til? :D

Bland det med saften av en frukt! Sitron/lime, appelsin(og segmenter for litt ekstra fyll), moste bær, pasjonsfrukt.. Selv er jeg litt svak for den med f.eks. å blande en halv boks CC i en skål, med saften av en halv appelsin, og litt appelsinkjøtt! Man kan vel bruke hva som helst av frukt, men kanskje best om man holder seg til noe man ikke trenger å tilsette søtning :) Går sikkert å blande med grønnsaker også! Hakka paprika, eller noen av de mer smaksrike mini-tomatene, plomme eller cherry? Kjapt, enkelt og gooodt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...