Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det slik at det er enklere for jenter å få en bra idealkropp? Det eneste de trenger å gjøre er å droppe til 15-20% fett og vips. Jeg har møtt veldig få jenter med 15-20% kroppsfett som ikke ser meget bra ut i bikini. Med mindre du er i elendig form så bør ikke det tar mer enn ca et halvt år.

Oss gutter derimot er nødt til å legge ned årevis med hard trening for å få muskler som er i nærheten av det som regnes som idealet idag. Dersom en bare går på diett vil en bare bli, tja, tynn med skinnypack?

Jeg sier ikke at en bra kropp er "end it all, be it all", og det er heller ikke meningen å disse jenter som legger ned timesvis med styrketrening, for ja jeg synes det er veldig fint med jenter med muskler. Poenget er at det for jenter er enklere å komme til det stadiet du faktisk ser bra ut.

Food for thought.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5663-et-kontroversiellt-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

He he.. Litt kontroversielt, ja...

:)

Det handler jo litt om hva du definerer som idealkropp også da.

Det finnes jo en god del jenter som synes "tynniser" er digg. Og det finnes jenter som gjerne vil ha en litt "bamsete" type og som dermed ikke har noe i mot at karen har "en noe forhøyet fettprosent". Og så elsker de fleste jenter å si at "det er det indre som teller. Personligheten hans , glimt i øyet, at han har et godt smil og er flink til å lytte."

(Men det er bare noe de sier, det vet vi jo, Stefan.)

:) :) :)

Nå er jo jeg selvsagt helt objektiv i dette.. :whistling: Men jeg får nå helt angst av jenter med rundt 15-20% kroppsfett uten muskler..

post-1407-14440836449794_thumb.jpg

Selv jeg mener nå det tar mer enn et halvt år å få en fin rumpe! (Og mage, og lår, og skuldre, og...)

EDIT: Og jada, jeg er klar over at jenta til venstre ikke har 15-20%, just trying to make a point. ^_^)

Gjest Hanne_

Syners personlig tynne jenter uten særlig muskler bare er kjedelige... Blir bare som et rektangel med rette armer og bein, ikke noe timeglass, ikke noe spennende detaljer på kroppen, klærne bare henger der, kvapsete selv om de er tynne (er avhengig av tykt stoff og flatterende klær)... Og tro meg, det å bygge muskler og fasong på jenter er et LANGTEKKELIG prosjekt det og :eek:

Annonse

Gjest Hanne_

Det der til venstre er ikke mitt ideal i alle fall. Modelltynne jenter ser fine ut på bilder, men når man er så liten at man ser helt stram ut uten særlig muskler, så ser man faktisk ut som en 12-åring bakfra. Da jeg var yngre var jeg med på en del motemodellgreier, og de jentene som ser ut som hun på bildet er alltid "oi..."-tynne i virkeligheten. +at å være så tynn krever mer enn å bare "ikke spise som en flodhest"

Mitt ideal krever nå minst like mye som mannfolka å oppnå. Så det kommer an på hvordan man vil se ut. Jeg vil ikke være uten muskler og en fett% på 12 bare fordi jeg spiser lite mat. Og sist jeg sjekka var det minst like vanskelig for jenter å bygge muskler? Hvis ikke burde jeg vært skikkelig hawt alt, for jeg har nå trent ei stund...:p

Hvis kvinneidealet er tynn-feit og formløs - så ja, men mitt ideal krever langt mer arbeid enn å droppe til fett% på 15-20... Skal også sies at hvor mye arbeid som kreves kommer veldig an på hva slags utgangspunkt en har - for eksempel om man er tung etter et svangerskap (eller hvilken som helst annen grunn), vil det jo uansett kreve masse arbeid å komme ned i 15-20%.

Uansett, tror de fleste er enige om at kvinner med både lav fettprosent og former er langt flottere enn de med kun lav fettprosent. Og det krever minst like mye arbeid å få til, som for gutta å få idealkroppen!

Det der til venstre er ikke mitt ideal i alle fall. Modelltynne jenter ser fine ut på bilder, men når man er så liten at man ser helt stram ut uten særlig muskler, så ser man faktisk ut som en 12-åring bakfra. Da jeg var yngre var jeg med på en del motemodellgreier, og de jentene som ser ut som hun på bildet er alltid "oi..."-tynne i virkeligheten. +at å være så tynn krever mer enn å bare "ikke spise som en flodhest"

Hva mer enn å ikke spise som en flodhest kreves? Bare lurer.

Mulig at ordbruken i spørsmålet mitt var upresis, men kroppen jeg sikter til er ikke idealkroppen DIN, men en kropp som 90% av befolkningen vil si er hot.

Hva mer enn å ikke spise som en flodhest kreves? Bare lurer.

Mulig at ordbruken i spørsmålet mitt var upresis, men kroppen jeg sikter til er ikke idealkroppen DIN, men en kropp som 90% av befolkningen vil si er hot.

Ja, men det blir jo det samme for mannfolka også. 90% av kvinnfolka liker normale mannfolk, du må ikke ha sixpack og biceps på 50 cm for å være idealmannen i dag.

Så har du de mannfolka som arbeider ræva av seg på å få sixpack og muskler. Og så har du jentene/kvinnene som arbeider ræva av seg. Like hardt som mannfolka, for å bli mer enn bare tynnfeit.

Ja, men det blir jo det samme for mannfolka også. 90% av kvinnfolka liker normale mannfolk, du må ikke ha sixpack og biceps på 50 cm for å være idealmannen i dag.

Så har du de mannfolka som arbeider ræva av seg på å få sixpack og muskler. Og så har du jentene/kvinnene som arbeider ræva av seg. Like hardt som mannfolka, for å bli mer enn bare tynnfeit.

Thanks for clearing that up.

Annonse

Thanks for clearing that up.

Haha, jeg følte den var veldig ironisk:p

Jeg synes bare det blir for dumt å si at det ikke krever arbeid for kvinnene, det er jo like vanskelig, om ikke vanskeligere for dem å få den perfekte kroppen. De fleste arbeider i flere år før de kommer i det hele tatt nærheten av målet. Nå kan jeg jo kun ta meg selv som eksempel, men hvis jeg kun går ned i vekt så vil jeg jo ende opp som slappfis, ikke noe vakkert å være slapp? Det krever mer enn å bare gå ned i vekt for å få en fin kropp. Og jeg arbeider hardt. Og det er nok derfor ditt spørsmål/påstand irriterer kvinnfolka her inne, for så og si absolutt alle her inne arbeider veldig hardt.

(De fleste) kvinnes idealkropp inneholder mye mindre muskler enn gutters idealkropp, så man trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne at menn må jobbe hardere og lengre for å nå idealkroppen :)

Men folk er forskjellige, og alle har forskjellige tanker om hva som er idealkroppen :)

Gjest Hanne_
(De fleste) kvinnes idealkropp inneholder mye mindre muskler enn gutters idealkropp, så man trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne at menn må jobbe hardere og lengre for å nå idealkroppen :)

Man trenger vel heller ikke å være rakettforsker for å skjønne at hvis en jente og en gutt trener like mye og like hardt, (og spiser like mye i forhold til sin egen forbrenning), så legger mannen på seg mer muskelmasse over samme tidsrom :p

Man trenger vel heller ikke å være rakettforsker for å skjønne at hvis en jente og en gutt trener like mye og like hardt, (og spiser like mye i forhold til sin egen forbrenning), så legger mannen på seg mer muskelmasse over samme tidsrom :p

Damn that testosterone! :D

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...