Gå til innhold

Forbedringer på forumdesign?


Espen Espelund

Anbefalte innlegg

Forumdesignet våres er ganske anderledes enn det de fleste er vant med fra før. Dette blir man naturligvis komfortabel med på en dag eller to, men det er også viktig at det virker greit for alle som dropper innom for første gang. Så da hører jeg gjerne litt om hvordan det virker mens dere fortsatt er ferske her.

  • Tips til små forbedringer
  • Ting som "føles" rart eller feil når du først kom til forumet
  • Funksjonene. Var det lett og tydelig å registrere seg, poste svar og lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flott og ryddig forum! Mange artige funksjoner men samtidig ikke kaos. "Liker"-knapp er genialt, da man slipper 50 takke-poster etter et innlegg.

Bra jobbet Espen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det var for liten forskjell på "0 nye innlegg"- og "nytt innlegg"-ikonene på forum-forsida.

Er ikke helt sikker på hva du mener?

savner et rep/cred system... Evnt. at antall likes vises ved avataren??

Jepp er det likes/trofeer er til. Det vil komme mer funksjonalitet rundt det etterhvert. Det er mulig å vise de under navnet, men prøver å holde det litt ryddig foreløbig

Man skulle sett den "varslingslinja" når man er rundt på artiklene også :)

Skal sette det på lista og se om jeg finner på noe lurt. Forumet og bloggen er to forskjellige systemer så det er litt styr, selv om de ser like ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man er på hovedsiden av forumet, så kunne det også vært uthevet skrift på uleste tråder slik det er når man er på et underforum som for eksempel "Trening".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er en "forbedringer på forumdesign"-tråd, men jeg vil først bare kommentere ting jeg syntes er veldig bra! Alle trenger litt skryt også!

- Flott at man kan endre skriften, både i forhold til størrelse, type og annet!

- Enkelt å laste opp bilder.

- Mulighet å sitere en annens kommentar!

Forbedringer jeg hadde sett på som en ytterligere forbedring:

- Jeg har problemer med å finne ut hvilken skriftstørrelse og type jeg skriver i. Dvs, når jeg "blå'er" ut en del av teksten gis det ingen informasjon om hvilken skrift jeg har brukt - det hadde vært en fordel om en visste det. Da kan man lettere gjøre innleggene ryddigere!

- Mulighet for å lage avstemninger, f.eks i førstepost! F.eks. avstemninger av typen "hvilket proteinpulver syntes DU smaker best".

- Noen spørsmål går igjen og igjen - og igjen enda en gang. Hva med en "mest stilte spørsmål oversikt for nybegynnere?", kanskje med undertemaer som kosthold, trening, etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har skrevet et innlegg og skal redigere dette så er det ikke alltid man får flyttet på teksten.

Altså hvis jeg har markøren foran en setning og trykker enter for å flytte setningen nedover så fungerer det ikke alltid.

Bruker Opera 11.50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer tydelig når tid postene blir postet. For eksempel 2 timer siden eller 2 dager siden istedet for dato. Også litt større skrift så det er lett å få øye på.

Spesielt når man leser treningslogger er det greit at dette er lett synlig da man lett kan finne fram til hvor dagens første post er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker på hva du mener?

På forumforsida er det ikon ved siden av kategori-navnene.

IKON - Kosthold

IKON - Trening

IKON - Off topic

skjønner?

Når jeg har lest alle innleggene i den kategorien, blir det ikonet mindre synlig. Men når det kommer et nytt innlegg, blir ikonet synligere.

Jeg synes forskjellen på ikonet med mindre synlighet, og ikonet med mer synlighet, er for liten. Det er ikke alltid jeg ser at det er kommet et nytt innlegg, fordi jeg ser ikke om ikonet er forandret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...