Gå til innhold

Mistet synet av aspartam?


Anbefalte innlegg

Fedmeforsker ved Aker sykehus Grethe Støa Birketvedt forsker på aspartam. Hun har sett flere eksempler på det hun mener er aspartam-forgiftning. En av pasientene hennes drakk fire liter lettbrus om dagen.

- Etter seks måneder fant vi ut at MS-diagnosen var basert på det at hun hadde drukket så mye brus. At det hadde fått nevrologiske utfall.

- Så du mener hun var forgiftet?

- Jeg mener det var en forgiftning i kroppen. Jeg synes vi skal gjøre mye mer forskning på aspartam hos mennesker.

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.6204462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ninja:

Huff, håper virkelig ikke det er noe i deg. Men jeg har hørt om mange tilfeller hvor folk har reagert på aspartam og jeg tror lettbrus er verst fordi man enkelt får i seg så mye.

Jeg har drukket Pepsi Max en stund nå, og merker ikke noen av de symptomene. MEN, det merkes på tennen og det er litt skremmende. Tror jeg MÅ finne meg noe annet å variere med, for jeg vil ikke la noe glass med drikke ødelegge det jeg har brukt fire år med regulering på å få fint....:cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må jo være snakk om en eller annen form for allergi eller intoleranse. Folk dør av å spise nøtter, uten at det er nøttene i seg selv som er farlige - men de er jo selvsagt farlige for den personen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig der. Spiser vel egentlig ikke så mye aspartam. Klart det er interessant om det legger seg plakk på nervetrådene av aspartam, men det finnes mye annet i lettprodukter som kan ha uheldige bivirkninger/interaksjoner. Og hvem drikker egentlig 4L brus hver dag uten symptomer? Man må jo i det minste ha gule tenner og tynn tannemalje? Vann er vel det eneste man kan innta i slike mengder uten nevneverdige bivirkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drukket litt for mye Pepsi Max den siste tiden, og det merkes på tannemaljen. Det er i grunn veldig kjipt og jeg har litt lyst til å se om det er noe jeg kan gjøre med det. Ønsker ikke å ha ømfintlige tenner resten av livet :thumbsdown:

Vann kan man innta en god del av ja. Men for mye kan forstyrre saltbalansen, men med normal kost, så tror jeg det skal gå greit....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drukket litt for mye Pepsi Max den siste tiden, og det merkes på tannemaljen. Det er i grunn veldig kjipt og jeg har litt lyst til å se om det er noe jeg kan gjøre med det. Ønsker ikke å ha ømfintlige tenner resten av livet :thumbsdown:

Vann kan man innta en god del av ja. Men for mye kan forstyrre saltbalansen, men med normal kost, så tror jeg det skal gå greit....

Hihi, du kan late som det er den brune fargen som skader tannemaljen, og bytte til 7up free! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, fikk beskjed om at fun-light var på versting-listen når det gjelder pH. Den har vel pH på rundt 3 (fra kompendium for odontologer i Oslo). Pepsi Max har 2,7...

Men da er vel ikke Fun Light verst da, Pepsi Max er jo surere :thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...