Gå til innhold

Mistet synet av aspartam?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Utblandet eller i ren form?

Ordnes lett med sugerør ;) Tennene tåler godt en liten syreskyll, men syreutskillelse over tid eroderer emaljen. Bedre med lettbrus en sukret brus som øker syreproduksjonen til bakterier og plakk.

Tipper ren form

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Widding

Har lest litt om sapartam og har konkludert me at det ikkje e någe å leka me.. Tror det e mer gift for kroppen enn folk vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aspartam vs Sukker så foretrekker jeg sukker.

De som drikker lettbrus som inneholder søtningstoffer vil aldri få stopp på den sultfølelsen, dette kan lett testes ved at man spiser en god middag. Drikker man lettbrus så spiser man hele tallerken, men drikker man vanlig brus som inneholder sukker så blir man fortere mett.

Var en test på NRK for noen måneder siden hvor de hadde et rugbylag.

Blått lag fikk lettbrus og Rødt lag fikk vanlig brus.

De hadde en vanlig match og etter matchen så fikk de brusen.

Blått lag spiste nesten dobbelt så mye som det Røde laget.

Lengre ut i programmet så kjørte de en test i en sånn CT skanner. Det viser seg at sukkeret fra den vanlige brusen (generelt alt av normal sukker) aktiverer en liten del i hjernen som motvirker tidlig alzheimers (tror det var det) hvorda det kunstige søtningsstoffet ikke aktiverte noe i hjernen.

Er et ganske diffus "svar" men er en stund siden jeg så programmet og finner heller ikke noe link til det. Men dette var da en vitenskapelig test som ble tatt i England av forskere som ville finne mere ut av fenomenet aspartam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Widding
Når du drikker noe med aspartam, brytes aspartamet ned til aspartisk syre, fenylalanin, metanol, formaldehyd og maursyre.

Disse brytes ned raskere enn de samles opp i kroppen, og metanol er et naturlig biprodukt av frukt og grønnsaker.

Du har sikkert rett, men poenget e at langsiktig så hjelpe denne teorien/forskningen deg lite om du bler fucka av det.

Akkurat som anti-depressive(nevner dette som eksempel da det er teorier om at begge kan påvirke deg psykisk) . De tror de har peiling på bivirkningene til anti-depressive og nevner ting som "kvalme, svimmelhet, vektøkning" blabla men de har absolutt INGEN peiling på ka de egentlig gjør og ka som kan skje med hjernen. Eg seie ikkje at hverken aspartam eller anti-depressive har sine fordeler, men med(samfunnet,forskere osv) tror me vet mye mer enn me egentlig gjør.

(btw; DET EINASTE så e sikkert e at folk tjene penger på vår uvitenhet. Samme som de som selger frokost blandinger som kellogs osv ville skjule og lage bullshit forskning ang frokost = viktig. Kellogs tap(t)e på at vi er klar over frokost ikkje e så viktig. Dette kan gjelda VELDIG mange andre ting. Som overnevnte eksempler f.eks. Legemiddel industribransjen e et kapittel for seg sjøl, så eg prøve å bruka minst mulig av alt nowadays..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som drikker lettbrus som inneholder søtningstoffer vil aldri få stopp på den sultfølelsen, dette kan lett testes ved at man spiser en god middag. Drikker man lettbrus så spiser man hele tallerken, men drikker man vanlig brus som inneholder sukker så blir man fortere mett.

Og dette har du kilder på sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenom at dette er noe jeg selv har erfart, så kan man sikkert finne hele dokumentaren på google en eller annen plass.

Jeg spiser som regel hele tallerkenen enten det er sukker brus eller kunstig søtning brus ( derfor jeg teller kaloriene mine ), og jeg har brukt Pepsi Max mange ganger for å dempe sult og søtsug. Tviler på at jeg er den eneste på forumet som har brukt pepsi max på denne måten :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser som regel hele tallerkenen enten det er sukker brus eller kunstig søtning brus ( derfor jeg teller kaloriene mine ), og jeg har brukt Pepsi Max mange ganger for å dempe sult og søtsug. Tviler på at jeg er den eneste på forumet som har brukt pepsi max på denne måten :p

Er selvfølgelig ikke et fasitsvar, men noe jeg plukket opp da jeg tittet på TVn og for min del så blir jeg fortere mett hvis jeg har vanlig brus enn pepsi max, er ikke dermed sagt at det gjelder for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig cola metter nok mer til måltidet. Men om man er kaloribevisst og ønsker å ha et kontrollert inntak, så er nok sukkerfri brus "bedre". Dog vil det aller beste være å drikke vann eller farris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er neppe tilfeldig at amerikanske piloter ikke får drikke lettbrus, selv i små mengder.

Tipper dette har mer med oppblåst mage fra kullsyre og enorme G krefter å gjøre enn helsen til individet, ettersom de får gå på en form for speed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...