Gå til innhold

Godkjent markløft?


SebArneberg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Jester

Ser ikke så verst ut egentlig, det med lockout så må du passe på at du ikke overdriver det rådet Gomp ga deg å lener deg bakover mens du shrugger.

Ellers to ting jeg la merke til som kan hjelpe deg:

1: Du ruller stanga ned lårene og over knærne, dette gjør at løftebanen din ikke er rett opp og ned som gjør at når du passerer knærne må du dra stanga inn til deg igjen for å ikke havne for langt fra kroppen. Når det blir tyngre vekter klarer du ikke dette lengre og korsryggen tar støyten. Ikke start senkingen ved at knærne svikter, men bøy overkroppen litt framover i starten så stanga passerer knærne uten å være borti, fra knærne og ned kan du "slippe kontrollert". Dette sparer deg også mye blåmerker.

2: Dropp hanskene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. skivene er for små, så du klarer ikke stille opp i rett utgangsposisjon. Finnes ikke andre skiver, bygg opp med ett eller annet. Du har bøyd korsrygg, dette må du gjøre noe med. Se denne: http://fitnessbloggen.no/tony-gentilcore-viser-deg-korrekt-utgangsposisjon-i-markloft/

2.Du stopper hoftebevegelsen i toppen. Sørg for å aggressivt fullføre med hoftene i toppen.

3. Fra toppen og ned gjør du i prinsipp knebøy med stanga i hendene. Press rumpa kraftig bakover, og ikke bøy knærne før stanga er forbi dem. Du skal kjenne det river litt i hamstring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for all responsen!

Haha, har alltid følt de skivene har vært litt små, da har det kanskje ikke bare vært en følelse da. Skal slenge på 25kg neste gang for å få litt større diameter. Elixia burde nok få seg litt større skiver!

La merke til det samme når jeg så filmen, i forhold til at jeg ikke låser av på toppen, ser jeg nesten lener meg litt frem!

Knebøy med stanga i henda... Det er vel i prinsipp akkurat det jeg gjør, ja! Skal få ordna dette til neste gang!

Grunnen til at jeg bruker hansker er for å unngå træler som blir blemmer som blir sår når man bruker boksehansker 6-7 timer i uka, fordi de er så inderlig svette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trælene får du uansett når du løfte tyngre, men de blir ikke til blemmer, bare hard hud. Hanskene bidrar derimot med å øke diameteren på stanga, slik at grepet blir en begrensende faktor ved store vekter. Bruke heller litt flytende kritt, det er the shit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okai. Jeg har ingen problemer med grepet akkurat nå, men det kommer vel med vekta. Har ikke planer om å løfte så ekstremt mye mer, da går nok kroppsvekta for mye opp til slutt.

Grunnen til at det blir blemmer er som sagt at jeg bruker boksehansker en del timer i uka og allerede etter 2 minutter med de på så renner det svette inni. Når man har dette 1time-90min sammenhengende så får man sånn krøllete hud som når man bader og trælene får små luftlommer oppå, akkurat som blemmer, såklart uten blod/væske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok, men når jeg sa ekstremt mye mer så tenkte jeg 180-200kgs område. 140-150 er realistiske mål, samtidig som jeg prøver å beholde vekta. Veier 83-84kg nå og konkurrerer i 71-80kgs klassen :) Til slutt skal det vel sies at selv om vektklassen er 66kg, så kan ikke personen være spesielt høy? Jeg er 1.90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

ser mye bedre ut altså, men du må jobbe mer med dette:

Beveglighet i øvre del av ryggen. Du klarer ikke å få full ekstensjon i startposisjonen, og kompenserer med å se opp. Tenk at brystet skal presses kraftig opp, og skulderbladene skal sammen.

Hoftene kan løftes aldri så lite før du løfter. Med andre ord, rumpa er litt for langt nede.

Jeg kjenner til de platene du bruker, og de er for små. Legg andre plater under dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...