Gå til innhold

Hvor mye ødelegger lørdagskosen?


Anbefalte innlegg

Jeg for min del tenker at jeg ikke må kose meg med godteri. Nå har jeg ikke noe søtsug for tiden heller, så slipper jo litt billigere unna. Men deter jo lov å kose seg med noe som ikke er like sunt innimellom. Men jeg ser på mange av miner venner som trener lite og som har litt mye til overs, de koser seg både titt og ofte. Hadde det bare vært en dag i uken, så hadde det vært noe annet. Men jeg har lært meg at det er så ufattelig mange andre måter man kan kose seg på uten å måtte putte noe i kjeften. Hva med å bruke pengene på noe velvære? Evt kjøpe deg en film du har lyst til å se.

Gjøre det litt spesielt for seg selv. Ha litt alene tid. Ikke noe tv, eller internett, bare noen lys, en god kopp te og noe behagelig musikk. Det er kos det og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et ekstremt vanlig pro-ana sitat. Så siden du tydligvis ikke viste det, så er det du som burde "skjerpe deg". Det var du som la opp til kvamle og ufyseligheter nå.

Tror jeg vet hva jeg snakker om! Og dessuten er det ikke nødvendig å be noen her om å "drite i å skrive " ..det er bare urealistisk å be noen andre her om å ikke skrive det man ikke liker:P Så,jeg bare mener det var unødig å skrive akkurat det jeg da;) For det var ivertfall ikke ment som noen hyggelig kommentar for å være koselig:P Meg om det. For min del har jeg levd i 26 år hvor 10 av dem var med anoreksi og jeg har aldri brukt det sitatet da jeg var syk og aldri har jeg hørt det iano sammenheng heller,så det må være noe nymotens "street-slang" som er blitt brukt der jeg ikke har merket de siste årene isåfall;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, drit i å poste pro-anorektiske quotes her, er du snill.

Åheisann, så ikke dette før nå.. må si jeg blei litt satt ut av måten du reagerer på for det var ikke min hensikt i det hele tatt og hvordan kunne jeg vite at det var "pro-anorektiske quotes!? beklager om du følte det sånn, men neste gang kan du kanskje sende meg en mld på innboksen hvis det du skulle føle deg støtt av noe, syns dette var fryktelig barnslig da du ikke vet noe om hvorfor jeg skreiv det, det er bare ET SITAT.. fra min side, INGEN TANKER rundt det.. hmm kjipt at det skulle bli tatt sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh "Og dessuten er det ikke nødvendig å be noen her om å "drite i å skrive " "Hvor fikk du det fra, jeg sa da ikke noe om at man ikke får si hva man ikke liker? Jeg bryr meg lite om din sykdomsperiode, beklager. Både jeg og Frida, reagerte på det fordi det faktisk er ett veldig vanlig pro-ana sitat - å unødvendig i denne tråden, fordi det ikke stemmer. Det er ikke sånn at du spise 100kcal sjokolade en dag, så har du lagt på deg på hoftene uten mulighet for å fjerne det? Nei - å det er det ikke noe å diskutere på.

At uttrykket var mindre intelligent,sa jeg aldri noe på. jeg sa at jeg syns det er smakløst å skrive slikt :"Herregud, drit i å poste pro-anorektiske quotes her, er du snill. " Da vekt på denne" drit i å poste"..hva er egentlig poenget og vitsen med å skrive slikt? Går det virkelig ikke an å skrive høftlig eller? Synes alle her det hadde vært kos hvis alle skrev sånn" duh,drit i å skriv sånn da" til alle og enhver her inne??

Det er ikke noe å diskutere,det er bare helt fullstendig unødvendig hele greia:eek: Er flere også som skriver sånne uhensiktsmessige ting til folk på forumet og jeg vet at det ikke er meningen at FB skal være slik. For det er bare ikke hyggelig her inne når folk bare ikke greier å slutte å spy ut sånne teite kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åheisann, så ikke dette før nå.. må si jeg blei litt satt ut av måten du reagerer på for det var ikke min hensikt i det hele tatt og hvordan kunne jeg vite at det var "pro-anorektiske quotes!? beklager om du følte det sånn, men neste gang kan du kanskje sende meg en mld på innboksen hvis det du skulle føle deg støtt av noe, syns dette var fryktelig barnslig da du ikke vet noe om hvorfor jeg skreiv det, det er bare ET SITAT.. fra min side, INGEN TANKER rundt det.. hmm kjipt at det skulle bli tatt sånn..

My point ,trur heller ikke du mente å skrive det fordi det var et pro anorektisk sitat. Jeg ble mest irritert over denne kommentarn der du får beskjed om å "drite" å i skrive slike kommentarer her...:eek: Jeg synes det er unødvedig og usakelig. Meg om det. Nå var et egentlig ikke meningen å kuppe tråden her og lage en svær sak utav dette,så beklager det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My point ,trur heller ikke du mente å skrive det fordi det var et pro anorektisk sitat. Jeg ble mest irritert over denne kommentarn der du får beskjed om å "drite" å i skrive slike kommentarer her...:eek: Jeg synes det er unødvedig og usakelig. Meg om det. Nå var et egentlig ikke meningen å kuppe tråden her og lage en svær sak utav dette,så beklager det:)

absolutt ikke, leste det et sted her inne for ikke så lenge siden og som sagt for meg er det kun et sitat, som alt annet rart man leser :huh: Men setter pris på at du sa ifra jeg, da jeg ikke var her selv å kunne forklare meg, noe jeg absolutt ikke ventet! syns også det er drøyt å skrive på den måten til folk, trudde virkelig ikke det var sånn her inne så blei litt skuffa :( Men da hiver vi oss ut fra denne siden, å lar saken ligge bare :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Metal_Barbie: Jeg kjenner igjen et unnskyldningsmenneske når jeg ser de, du er desverre ei sånn ei. Projiserer dine egne dårlige holdninger over på andre i mangel av bedre argumenter... Saaaaaaad :thumbsdown:

Ontopic, som HannePanne sier. Oppkarbing og leptinkontroll er de to stikkordene man skal ta hensyn til. Å dose innpå med karbs en dag i helgene er faktisk produktivt siden dette vil trigge leptinrespons om man til daglig går med kcalundersdkudd.

Ikke si at dere ikke vet hva dette betyr, dette er tross alt det største slankeforumet i verden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke Frida menta at chelle ikke skulle drite i å poste vanlige innlegg, hvis du tar med det hun egt sa, så er det egt ikke ille, hun sa faktisk: "drit i å poste pro-anorektiske quotes"

Eneste grunn for at jeg skrev noe, var fordi du angrep Frida med din "herregud da,skjerp deg" som var mins like uhyggelig.

Og ja, det er unødvendig å diskutere dette. Så, er vi ferdig?

Ja jeg tror ikke noe som helst jeg. Jeg synes bare det blir så utrolig unødvendig å spydig å snakke på den måten,spesielt til en fremmed...jeg hadde ivertfall aldri sagt "du drit i å..." til en villt fremmed person...slik er nå jeg oppdratt. Ja,kjempe ukoselig hele greia,men jeg synes ikke det er like ille å si herregud eller skjerp deg iforhold.og jeg vil ikke si jeg angrep ! Det var vel for å få frem at jeg synes det var drøyt! Men bah,ja jeg orker ikke å diskutere et tomt emne,men det var litt pga at jeg merker slike kjappe og småspydige kommentarer fra flere på FB og jeg følte for å si ifra. Synes at hvis en ikke greier å holde sånn dritt for seg sjøl kan en heller bare holde det for seg selv ellr skrive noe annet ,evt holde avstand fra den tråde da hvis det var så dritt å lese et sitat som dama ikke engang mente noe vondt med! Men ja,for all del,denne diskusjonen kan vi legge død,det er ikke noe poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metal_Barbie: Jeg kjenner igjen et unnskyldningsmenneske når jeg ser de, du er desverre ei sånn ei. Projiserer dine egne dårlige holdninger over på andre i mangel av bedre argumenter... Saaaaaaad :thumbsdown:

Ontopic, som HannePanne sier. Oppkarbing og leptinkontroll er de to stikkordene man skal ta hensyn til. Å dose innpå med karbs en dag i helgene er faktisk produktivt siden dette vil trigge leptinrespons om man til daglig går med kcalundersdkudd.

Ikke si at dere ikke vet hva dette betyr, dette er tross alt det største slankeforumet i verden :D

Virkelig ? Og du kjenner meg hvor mange år,møtt meg når egentlig?:huh: Utrolig bastand og påståelig usannsynlig utsagn må jg si. Ville aldri uttalt meg om folk på den måten personlighetsmessig med mindre jeg kjente de,dette blir for drøyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Oups, beklager at kommentaren min ble tolket på den måten. At jeg skrev "drit i" handler mer om hvor lite jeg har til overs for pro-anoreksi på nett. Det var ikke meningen å støte noen her inne, men jeg regnet med at du/dere selv ser hvor lite det sitatet stemmer overens med virkeligheten. Det kan ganske enkelt oversettes til "spiser du noe godt blir du feit". Virkelig? Nei.

En halvkilo godteri er kanskje ikke kjempesunt, men jeg vil påstå at å holde seg unna all kaloritett/sukkerholdig/osvosv mat mot egen vilje til enhver tid ikke heller er særlig sunt (med mindre man er på konkuranssediett o.l) . De som mener Cottage Cheese og grønnsaksdip er fullverdig lørdagskos må for all del holde seg til det om de vil. Jeg derimot, vil gjerne ha godis sånn innimellom - bare ikke for mye. Holder en knapp på balansegangen.

Og jo, beklager trådstarter for all usaklighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oups, beklager at kommentaren min ble tolket på den måten. At jeg skrev "drit i" handler mer om hvor lite jeg har til overs for pro-anoreksi på nett. Det var ikke meningen å støte noen her inne, men jeg regnet med at du/dere selv ser hvor lite det sitatet stemmer overens med virkeligheten. Det kan ganske enkelt oversettes til "spiser du noe godt blir du feit". Virkelig? Nei.

En halvkilo godteri er kanskje ikke kjempesunt, men jeg vil påstå at å holde seg unna all kaloritett/sukkerholdig/osvosv mat mot egen vilje til enhver tid ikke heller er særlig sunt (med mindre man er på konkuranssediett o.l) . De som mener Cottage Cheese og grønnsaksdip er fullverdig lørdagskos må for all del holde seg til det om de vil. Jeg derimot, vil gjerne ha godis sånn innimellom - bare ikke for mye. Holder en knapp på balansegangen.

Og jo, beklager trådstarter for all usaklighet.

Er helt enig md deg ang at det ikke er noe sannhet i det uttrykket og jeg hugget jo raskt selv,mest fordi jeg syntes det var for kjipt til å bare la det streife,men det var fordi jeg tolket det helt anderledes enn det du tydeligvis ville at det skulle tolkes som. Og det er jo en ærlig sak det.;) Jeg beklager jeg også,er ikke slik at jeg synes det er morro når det oppstår sånne kjipe,ukoselige diskusjoner,men jeg greier sjeldent å la være å blande meg /si ifra.:p Men gjort er gjort og spist er spist;) Vi får gjøre det som funker for oss,enten om det er smågodt eller cc på lørdag:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det har noe for seg uansett jeg da å skulle legge om livsstilen,slanke seg,og trene og være sunn for så å drite på leggen så det jomer hver lørdag...Da er man jo ikke sunn...? Hva er poenget med å ødelegge så mye for seg selv egentlig?:/

Vil ikke akkurat si at jeg driter på leggen så det jomer hver lørdag selvom det blir en pose med smågodt. Jeg har virkelig lagt om livsstilen, er flink å trene og spise sunt, men jeg må ha en dag hvor jeg koser meg litt ekstra med det jeg liker aller best her i verden :) Så lenge jeg trener og spiser sunt ellers på lørdagen må jeg vel kunne unne meg det. Må bare kjøpe litt mindre snop neste gang :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...