Gå til innhold

tydelige blodårer.


Chiara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har jo gjennomsiktig hud, så blodårene har alltid vært synlige hos meg, særlig på underarmer, håndflater, skuldre og ut mot biceps. Når jeg trener biceps feks så fylles blodårene og står ut, men til vanlig er de bare flate.

Jeg tenker egentlig ikke så mye over det, men ser ikke på det som ekkelt ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også synlige blodårer, stort sett over hele kroppen. Men jeg aner ikke hvorfor, kanskje det er bare den type hud jeg har. Den er i tillegg veldig lys (det er vel litt min "skyld" også), får lett blåmerker og blir VELDIG lett solbrent og rÅsa :) Om det har noen sammenheng vet jeg heller ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tror det har mer med fettprosent å gjøre enn nødvendigvis mye av det andre.Nå er jeg ikke en jente,men både jeg og venner jeg har som er naturlig tynne har slike blodårer og det er i hovedsak en blanding av arv og fettprosent. Om det er noe å gjøre med det vet jeg ikke, men om noen vet det så vil jeg gjerne vite det. Jeg ser helt vill ut når jeg trener eller om noe presser mot armhulen eller innsiden av albuen og er veldig lei av å høre kommentarer om at jeg burde bli narkis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man får vel også større blodårer rundt musklene i takt med hvordan de utvilker seg og vokser ? Dette er vel fordi de skal transportere mer blod til og fra musklene fortere. Ser dette ganske tydelig rundt biceps på store byggere som er rippa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har alltid hatt ganske synlige blodårer på håndbaken og oversiden av føttene, og i albuekroken. Null stress å ta blodprøve av meg for å si det sånn, går som en drøm i blodbanken også;)

Etter at jeg intensiverte styrketreninga litt mer etter jul, har også venene på under- og overarmene tidvis blitt mer fremtredende. Har jeg skikkelig pump, kan jeg følge et par vener helt fra håndbaken, oppover armen og opp mot kragebeinet. Det er nesten litt freaky:p Direkte lekkert kombinert med blek hud! Nå skal det sies at synlige blodårer ligger litt i slekta, og jeg har alltid vært relativt slank. Så man må nok bare leve med det.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid hatt ganske synlige blodårer på håndbaken og oversiden av føttene, og i albuekroken. Null stress å ta blodprøve av meg for å si det sånn, går som en drøm i blodbanken også;)

Etter at jeg intensiverte styrketreninga litt mer etter jul, har også venene på under- og overarmene tidvis blitt mer fremtredende. Har jeg skikkelig pump, kan jeg følge et par vener helt fra håndbaken, oppover armen og opp mot kragebeinet. Det er nesten litt freaky:p Direkte lekkert kombinert med blek hud! Nå skal det sies at synlige blodårer ligger litt i slekta, og jeg har alltid vært relativt slank. Så man må nok bare leve med det.:)

Synlige blodårer betyr nødvendigvis ikke at man er lett å ta blodprøver av. Jeg har synlige blodårer over hele kroppen, og bioingeniørene er like skeptiske hver gang de skal stikke meg :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synlige blodårer betyr nødvendigvis ikke at man er lett å ta blodprøver av. Jeg har synlige blodårer over hele kroppen, og bioingeniørene er like skeptiske hver gang de skal stikke meg :p

Veit! :p Har selv feilet grovt da jeg skulle ta prøve fra noen med helt vilt tydelige årer, årene kan nemlig "rulle unna" nålen hvis man ikke er obs på det! >.< Men mine holder seg stort sett der de skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit! :p Har selv feilet grovt da jeg skulle ta prøve fra noen med helt vilt tydelige årer, årene kan nemlig "rulle unna" nålen hvis man ikke er obs på det! >.< Men mine holder seg stort sett der de skal.

Det gjør IKKE mine! "Neimen :confused:, jeg var jo inni åra, men så....". Et så ikke alt for skjeldent utsagn fra en blodprøvetager :) Faktisk så skal jeg mest sannsynlig ta blodprøver igjen idag :thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...