Gå til innhold

Smakstest av 11 proteinpulvere!


neigutten

Anbefalte innlegg

Bør kanskje opplyses om at ikke alle selskaper oppgir riktig mengde protein per 100g. Dette kan dokumenteres. Normalen er å oppgi det høyeste mulige tallet (gjerne hvor mye som er i råvaren en bruker). Det en skal oppgi er hvor mye proteiner det er per 100g etter man har blandet inn aromastoffer og evt annet. MyRevolution gjør dette ihht forskriftene som eksisterer til eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bør kanskje opplyses om at ikke alle selskaper oppgir riktig mengde protein per 100g. Dette kan dokumenteres. Normalen er å oppgi det høyeste mulige tallet (gjerne hvor mye som er i råvaren en bruker). Det en skal oppgi er hvor mye proteiner det er per 100g etter man har blandet inn aromastoffer og evt annet. MyRevolution gjør dette ihht forskriftene som eksisterer til eksempel.

Har du noen kilder på dette? Det er nemlig i strid med norsk lov å merke matvarer på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør kanskje opplyses om at ikke alle selskaper oppgir riktig mengde protein per 100g. Dette kan dokumenteres. Normalen er å oppgi det høyeste mulige tallet (gjerne hvor mye som er i råvaren en bruker). Det en skal oppgi er hvor mye proteiner det er per 100g etter man har blandet inn aromastoffer og evt annet. MyRevolution gjør dette ihht forskriftene som eksisterer til eksempel.

Har hørt noe greier om Nutrisport 90+...

Vet du om det er 86 % proteiner i bøttene deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det blir gjort en labtest så vil fortsatt smaksløkene til brukerne være forskjellig. Det kan man ikke teste;) Den vil aldri kunne avgjøre hva som smaker best for kunden;)

Jeg liker den typen jeg liker andre liker andre typer, det er derfor det er mange typer å velge i mellom.

Om man skal finne ut hva man liker best så må man bare sende etter smaksprøver og prøve og feile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som diskuteres er jo strengt tatt om forbrukeren får det han betaler for. Det som står på labelen rett og slett. Dette er som nevnt regulert av norsk lovgivning. Om man selger inn 80g protein/100g og så viser det seg at sluttbruker kun får 60gram, da er det et issue i min bok i allefall.

Når det er sagt så er jo vi i MyRevolution ganske stolte av smakene vi har tryllet frem på MyoProtein frem til nå. Derfor jeg gjerne ville ha en smakstest (mulig jeg misforstod deg mildt der Jane) også. Denne kan jo gjøres av 100 frivillige. Fitnessbloggen samler vel enkelt opp 100 frivillige til test :)

Anywayz, ha en riktig trivelig og proteinrik kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som diskuteres er jo strengt tatt om forbrukeren får det han betaler for. Det som står på labelen rett og slett. Dette er som nevnt regulert av norsk lovgivning. Om man selger inn 80g protein/100g og så viser det seg at sluttbruker kun får 60gram, da er det et issue i min bok i allefall.

Når det er sagt så er jo vi i MyRevolution ganske stolte av smakene vi har tryllet frem på MyoProtein frem til nå. Derfor jeg gjerne ville ha en smakstest (mulig jeg misforstod deg mildt der Jane) også. Denne kan jo gjøres av 100 frivillige. Fitnessbloggen samler vel enkelt opp 100 frivillige til test :)

Anywayz, ha en riktig trivelig og proteinrik kveld ;)

MyoProtein har ihvertfall bestått den høyesthengende testen hos meg med glans, som er å erstatte det meste av kjøtt i en 6-ukers PSMF-periode. Selv etter 6 uker syntes jeg pulveret tenderte til å være godt, selv om det var i vann og 2-3 ganger så store mengder proteinpulver som man vanligvis har i en shake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyoProtein har ihvertfall bestått den høyesthengende testen hos meg med glans, som er å erstatte det meste av kjøtt i en 6-ukers PSMF-periode. Selv etter 6 uker syntes jeg pulveret tenderte til å være godt, selv om det var i vann og 2-3 ganger så store mengder proteinpulver som man vanligvis har i en shake.

Det koster også 2-3 ganger så mye som de proteinpulverne jeg har i shakeren min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En realistisk smakstest (blindtest) med et panel på minst 10personer hadde jo vært veldig interessant men det krever jo at folk møtes rundt et bord slik at det kan kvalitetssikres at alle prøvene har korrekt vekt i forhold til anbefalt blandingsforhold og alle prøvene blandes i samme veske slik at smaksopplevelsen blir lik for alle testerne.

Pulvre designes for en viss mengde veske og å sammenligne 2 proteinpulvre med f.eks sjokoladesmak der det ene er beregnet å blandes 40gram i 2dl veske og det andre 20gram i 4dl veske blir helt feil om man blander samme vekt pulver i like mye vann.

Da kan man stole på at det blir riktig utført og hadde man da fått jobbet seg gjennom f.eks 20 sjoko og 10 jordbær opp mot hverandre så ville det vært interessant å se sluttresultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En realistisk smakstest (blindtest) med et panel på minst 10personer hadde jo vært veldig interessant men det krever jo at folk møtes rundt et bord slik at det kan kvalitetssikres at alle prøvene har korrekt vekt i forhold til anbefalt blandingsforhold og alle prøvene blandes i samme veske slik at smaksopplevelsen blir lik for alle testerne.

Pulvre designes for en viss mengde veske og å sammenligne 2 proteinpulvre med f.eks sjokoladesmak der det ene er beregnet å blandes 40gram i 2dl veske og det andre 20gram i 4dl veske blir helt feil om man blander samme vekt pulver i like mye vann.

Da kan man stole på at det blir riktig utført og hadde man da fått jobbet seg gjennom f.eks 20 sjoko og 10 jordbær opp mot hverandre så ville det vært interessant å se sluttresultatet.

Hadde vært interessant, men da burde det vært brukt forskjellige ting å blande i. For meg er det ganske likegyldig hvordan pulveret smaker i vann da jeg nesten aldri drikker det slikt. Viktigere er det hvordan det smaker i havregrøt, mager kesam og i smoothie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg liker veldig godt Whey Tech fra PF. Nå går jeg på diett så jeg har feks på kvelden 3-4 dl vann og 65g Whey Tech med jordbærsmak! Blir en rimelig tjukk og god konsistens! Legger den i frysern i ca 20-30 min og da er den GOOD TO GO! ;)

Men fikk noen smaksprøve av MyR. i posten i dag så skal prøve den med mocca i kveld å sjå om den holder mål. hva det blir slags storbestilling i morra gjenstår å se!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Bør kanskje opplyses om at ikke alle selskaper oppgir riktig mengde protein per 100g. Dette kan dokumenteres. Normalen er å oppgi det høyeste mulige tallet (gjerne hvor mye som er i råvaren en bruker). Det en skal oppgi er hvor mye proteiner det er per 100g etter man har blandet inn aromastoffer og evt annet. MyRevolution gjør dette ihht forskriftene som eksisterer til eksempel.

Ser den, er jo enkelte som oppgir 90 % + i protein noe som er feil. Det reneste man kan få tak i er på 97 % protein, men det er jo før alle aromastoffer og diverse skal oppi bøtta. Vet at sjokoladesmak tar ca. 11 til 13 % av innholdet, mens jordbær tar ca. 6 til 7 %.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...