Gå til innhold

Steorider i treningsmiljøer.


Fanthomas

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Longcat:

Jeg ser ingen grunn til å "blåse" stedet som det har vært razzia hos.

For noen dager siden var det en lignende problemstilling i media.

De store nyhets aktørene valgte å ikke skrive om at det var advokat Klomsæt som var siktet for lekkasje av dokumenter fra Utøya. Han var jo tross alt kilden deres, dermed kommer man i en konfliktsituasjon. Og alle store aktører valgte å tie, helt til oppmerksomheten rundt dette gjorde at de nærmest ble tvunget til å skrive om det.

Om kildeblåsing:

http://www.kampanje.com/medier/article5928933.ece

I tillegg finnes det mange som vet mye mer om dette enn meg, og her mener jeg at ærlighet og åpenhet varer lengst. Ellers setter man seg i samme situasjon som VG, DB med flere gjorde i forbindelse med Advokat Klomsæt.

Weiss:

Straffesak, uskyldig til det motsatte er bevist.

Ingen røyk uten ild...

Steroider er enda et tabubelagt område på grunn av at det er straffbart. Dermed forsvinner også en åpenhet rundt dette, og mange unge vil få en misforstått oppfatning om hva som er mulig å oppnå på naturlig måte.

Doping innen "kroppsbyggermiljøet" er nok større enn hva miljøet selv ønsker offentlig å uttale seg om:

http://www.dn.no/forsiden/kommentarer/article2258355.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Longcat:

Jeg ser ingen grunn til å "blåse" stedet som det har vært razzia hos.

For noen dager siden var det en lignende problemstilling i media.

De store nyhets aktørene valgte å ikke skrive om at det var advokat Klomsæt som var siktet for lekkasje av dokumenter fra Utøya. Han var jo tross alt kilden deres, dermed kommer man i en konfliktsituasjon. Og alle store aktører valgte å tie, helt til oppmerksomheten rundt dette gjorde at de nærmest ble tvunget til å skrive om det.

Om kildeblåsing:

http://www.kampanje.com/medier/article5928933.ece

Hehehe. Jeg har vanskeligheter med å se parallellene til Klomsæt-saken, men ok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe. Jeg har vanskeligheter med å se parallellene til Klomsæt-saken, men ok. :)

Jo for det vil være folk på dette forumet som trener på stedet hvor det har vært razzia... Og anbefalt stedet.

Samtidig vil kanskje noen av de også være brukere steroider, og kanskje kjøpt det av de som nå er siktet.

Dermed kommer man i en posisjon hvor man velger å tie, fremfor å være ærlig og åpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.... men man er vel alle enige om at det er bra at eventuelle useriøse aktører lukes ut? Det må jo være positivt for resten av bransjen :)

Sier du at aktører som har ansatte tilknyttet hormonbruk er useriøse? I så fall tror jeg treningssenter og pt-næringen i Norge blir kraftig redusert, og rent personlig opplever jeg at det er størst kompetanse og best miljø på gym som har et stilletiende liberalt forhold til aas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinglo, det har du nok rett i, men så spørs det jo hva man legger i useriøs. Er man konkurrerende utøver som benytter seg av doping kan man gjerne kalles useriøs i mine øyne, men at involverte i drift av f.eks treningssentre og kostholdsbutikker også eventuelt er involvert i steroider rokker ikke ved min kundeopplevelse så fremt jeg ikke utsettes for annen påvirkning enn den jeg er ute etter, da f.eks seriøs trening med god utstyrspark og kompetansepersonell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinglo, det har du nok rett i, men så spørs det jo hva man legger i useriøs. Er man konkurrerende utøver som benytter seg av doping kan man gjerne kalles useriøs i mine øyne, men at involverte i drift av f.eks treningssentre og kostholdsbutikker også eventuelt er involvert i steroider rokker ikke ved min kundeopplevelse så fremt jeg ikke utsettes for annen påvirkning enn den jeg er ute etter, da f.eks seriøs trening med god utstyrspark og kompetansepersonell.

Helt enig, dette er også mitt poeng. Jeg husker fra starten av min treningskarriere hvor vi var inne på helsekosten og spurte om div kosttilskudd. De visste så og si ikke hva kreatin var og anbefalte bare en 400g dunk med Multipower protein til 500kr eller noe. En annen kosttilskuddsjappe i byen ble drevet av det man kan kalle en god gammel veteranboler, der fikk vi kjempegod hjelp, masse tips, veiledning og motivasjon. Og akkurat dette ser jeg fortsatt. Du kan gå på et ADN-dyrkende nazigym med all verdens forbud mot alt fra singleter og shakere til lydbegrensninger under løft der de ansatte er småbitre joggere med et jallastudie i personlig trening som setter deg til å ta 3kg på alle maskinene, eller du kan dra på et godt gammel bolegym og møte veteranbolere som smiler og er behjelpelige med å organisere både trening og kosthold etter velkjente og effektive prinsipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å presisere:

Med useriøs mener jeg virksomhet som for eksempel består av OMSETNING av anabole steroider på treningssentre/i kosttilskuddsbutikker osv.

Dette gjelder ikke treningssentre/kosttilskudsbutikker alene, men også alle andre legitime virksomheter som også brukes til kriminell aktivitet. Det er jo ganske åpenbart at det går ut over ryktet til lovlydige aktører i samme bransje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinglo, det har du nok rett i, men så spørs det jo hva man legger i useriøs. Er man konkurrerende utøver som benytter seg av doping kan man gjerne kalles useriøs i mine øyne, men at involverte i drift av f.eks treningssentre og kostholdsbutikker også eventuelt er involvert i steroider rokker ikke ved min kundeopplevelse så fremt jeg ikke utsettes for annen påvirkning enn den jeg er ute etter, da f.eks seriøs trening med god utstyrspark og kompetansepersonell.

Dette er hva din holdning er villig til å akseptere:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.7934009

"En 36 år gammel kroppsbygger er dømt til 20 måneders fengsel for å ha solgt anabole steroider verdt tilsammen over 3,2 millioner kroner under disk i en butikk i Oslo."

Samtidig er du da villig til å akseptere at personer mest sannsynlig hvitvasker penger...?

http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article2257565.ece

"Beslag av dopingpulver har alene økt med nær 700 prosent på tre år til 21,3 kilo, skriver Dagens Næringsliv."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menne...har vi ikke vold- og voldtektsforbrytere som ikke blir pågrepet? Og så prioriterer politiet dette? Er det for å få opp statistikken ved å rulle opp miljøer som er enkle å få oversikt oer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menne...har vi ikke vold- og voldtektsforbrytere som ikke blir pågrepet? Og så prioriterer politiet dette? Er det for å få opp statistikken ved å rulle opp miljøer som er enkle å få oversikt oer?

Med den logikken skulle man kun etterforsket drap i Norge, og ikke noe annet. Det er ikke sånn at politiet KUN kan prioritere enkelte typer kriminalitet bare fordi den er grovere. Hvis det er fritt frem for enkelte typer kriminalitet uten å bli tatt, er hele poenget med lovgivningen borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...dessuten har det jo vist seg at en god del av de samme folkene som driver med omsetning av steroider også er involvert i annen kriminell virksomhet. Bekjempelse av omsetning av steroider har aldri blitt spesielt høyt prioritert i Norge, noe artikkelen i DN viste ganske klart til.

Eksempel fra dagens næringsliv 29.oktober 2011:

på riksvei 2 passerte grenseovergangen,

var det stopp. Bilen var full av ulovlige

dopingpreparater. 87.000 dopingkapsler var det største

dopingbeslaget i Norge så langt det året. Tollvesenet

informerte operasjonssentralen i Hamar om beslaget,

men fikk beskjed om at de ikke hadde kapasitet til å følge

opp saken. Hverken politiet i Kongsvinger eller jourhavende

jurist ble informert. Den unge mannen fikk gå

med et forelegg på 10.000 kroner.

og

Politiinspektør og leder for etterretning i Kripos,

Gordon Petterson, sier at Kripos ikke har noen oversikt

over bakmenn i norsk dopingtrafikk.

– Doping har ikke vært et prioritert område i norsk

politi eller hos Kripos, det er vel fakta, sier han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menne...har vi ikke vold- og voldtektsforbrytere som ikke blir pågrepet? Og så prioriterer politiet dette? Er det for å få opp statistikken ved å rulle opp miljøer som er enkle å få oversikt oer?

Løse voldssaker taper staten penger på, voldsoffer erstattning, ekstra tort og svie for lang behandlingstid, partene vil anke og flere runder i retts apparatet.

Avdekking av usæriøse bedrifter vil sikre staten flere inntekter da de ofte får bøter og må betale tilbake tapt mva og andre skatter de kan ha unndratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva folk driver med utenom gymet bryr jeg meg forsåvidt lite om, men det er utrolig synd når/hvis de tar med slikt innenfor dørene på gymet. Det er så utrolig mange unge som begynner å trene og jeg trenger vell ikke å si hvor lett påvirkelige de, tar litt tid å skjønne at det tar mange år å bygge en sunn og sterk kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løse voldssaker taper staten penger på, voldsoffer erstattning, ekstra tort og svie for lang behandlingstid, partene vil anke og flere runder i retts apparatet.

Avdekking av usæriøse bedrifter vil sikre staten flere inntekter da de ofte får bøter og må betale tilbake tapt mva og andre skatter de kan ha unndratt.

Voldsoffererstatning har ingen sammenheng med dom i saken så lenge man kan dokumentere at man er blitt utsatt for vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva folk driver med utenom gymet bryr jeg meg forsåvidt lite om, men det er utrolig synd når/hvis de tar med slikt innenfor dørene på gymet. Det er så utrolig mange unge som begynner å trene og jeg trenger vell ikke å si hvor lett påvirkelige de, tar litt tid å skjønne at det tar mange år å bygge en sunn og sterk kropp.

Her er jeg forholdsvis enig med deg.

Jeg ønsker hverken å dømme noen eller fordømme folk for sine handlinger. Vi er voksne mennesker som tar vår valg, innimellom tar vi feil valg. Kanskje valget føltes riktig når man gjorde det, men man i etterkant kanskje ser at valget var feil. Forhåpentligvis lærer man av sine feil og kommer sterkere tilbake.

Problemet er jo som du skriver, hva med unge og nye personer kommer til et sted hvor AAS er sosialt akseptert, da er veien til selv å begynne uheldigvis veldig kort.

For noen vil nok faktisk AAS kunne medføre noe positivt (feks mindreverdighetskomplekser, slanking mm), men for andre kan dette også være begynnelsen på noe verre.

Jeg oppfatter faktisk AAS som et slag tabubelagt område innen idrett (oss treningsnarkomane) alle vet at noen bruker det, man vet noen som bruker det osv. Grunnet strafferammer med tanke på distribusjon og inntekt (hvitvasking) vil dette medføre ytterligere stillhet rundt AAS. Tausheten rundt dette gjør nok også at enkelt kanskje blir et ideal nærmest mot sin vilje.

Man bruker AAS for sin egen del (selvtillit, oppnå resultater mm), men man ønsket aldri å bli et idol for unge nykommere på et treningsstudio.

---

På fitnessbloggen finnes det en egen silikontråd, her kan jenter diskutere dette selv i mellom. Kudos for at man har en åpenhet rundt dette. Noen jenter tar nok silikon også på grunn av forfengelighet og selvtillit.

Det finnes ikke et lovlig middel som gjør penis større eller skuldrene bredere for oss gutter. Og det som gjør skuldrene bredere er faktisk ulovlig- igjen- noe som resulterer i tabubelagt emne og som gjør at enkeltindivider ikke kan være åpen rundt bruk av AAS.

---

Statement som jeg har på min treningslogg:

STATEMENT:

Si nei til doping!

Hva klarer du å presse din kropp til?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...