Jump to content

Øyvind

Members
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

About Øyvind

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 12/10/1973
  1. Takk igjen! Jeg har trent relativt jevnt, med to styrkedager i uken + litt ymse der det har passet, så helt ute av tralten er jeg ikke. Men jeg har en tendens til å starte sykluser for tungt, og brenne ut etter kun kort tid, så jeg tenker jeg starter lett denne gangen. Tenker jeg kjører i gang med dette som et utgangspunkt, og så får jeg modifisere litt etter hvert.
  2. Takk for et gjennomtenkt og interessant svar! Spennende oppsett. Noe høyere i volum enn jeg hadde forestilt meg, men det er ikke nødvendigvis en dårlig ting. Likte ideen med en helkroppsdag i kombinasjon med en over-/undersplitt. Jeg er litt usikker på om det å ha såpass med beinøvelser i arbeidsuken ikke kommer til å bli litt vel hardt, skjønt det kan kanskje la seg gjøre. Evt. kan jeg jo omrokkere litt på dagene.. Hvor anbefaler du å starte i forhold til belastning? Rundt 70% 1RM på de store, og ellers med en rep eller to i reserve på resten?
  3. Første post på Fitnessbloggen! Jeg holder på med å sette opp et nytt treningsprogram, og hadde satt pris på litt innspill. Pga. jobben, småbarn og livet generelt er det en del begrensninger både på når jeg kan trene, og hvordan jeg kan trene. I utgangspunktet kan jeg trene mandag, torsdag og fredag morgen, i maks 1 time. I tillegg har jeg enten lørdag eller søndag til rådighet, uten noen spesiell tidsbegrensning. Det som er begrensende er at dette (logisk nok) er før arbeidstid, og da jobben min er av fysisk karakter har jeg ikke den "luksusen" at jeg kan slite meg helt ut eller være immobil av stølhet. I tillegg sykkelpendler jeg 20 min hver vei mandag til fredag. Jeg er 38 år, og altså ingen ungdom lenger i forhold til gjeninnhenting osv. Veier rundt 85 kg, med en fettprosent på mellom 11 og 13. Har trent diverse former for styrketrening i 11 år, dessverre uten å holde meg til noe bestemt mål - noe maksløftene mine nok bærer preg av. Jeg har en benkpress på 100, frontbøy på 120 og markløft på rundt 160. God for en 10-12 chins og 25-30 dips. Målene mine er å få opp styrken generelt og øke muskelmassen uten at det går utover hverdagskondisjonen. Så, langt om lenge (tl;dr): Det jeg trenger hjelp til er å sette opp et effektivt program som også lar meg fungere i jobben og hjemme med familien. Still gjerne spørsmål, så skal jeg svare så godt jeg kan - takknemlig for all hjelp!
×
×
  • Create New...