Gå til innhold

Slankevenner


Viebie

Anbefalte innlegg

JA! Har fått utfordringen om KK-mila fra ei venninne.

Har kronisk beinhinnebetennelse i begge legger, så det kan bli spennende å se hvordan det kan gå. Men jeg lar ikke det være noen hinding før det eventuelt BLIR en hindring. :)

Jo lettere jeg blir, jo mindre belastning blir det jo.. Så, målet er å bli lett nok til mila! haha.

Usj! Beinhinnebetennelse er no driiit! Men gøy at du tar utfordringen :) !

Det kommer du til å klare! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Va på vekto igjen i dag!

Va gått ned til 86.6, noke som betyr nesten 1 kg ned sida søndag :)

og fettprosenten va gått ned til 35%!!!!! Og muskel massen min var gått opp til 54 kg!! LIKER!!

Bare en liten kommentar fra sidelinjen: Det er nok fettfri masse som er 54 kilo, ellers har du nesten ingen bein i kroppen :) 35% fett er ca 30 kilo, 30+54 = 84, dvs 2.6 kilo vann og bein i kroppen. Ikke at det gjør noen forskjell - det viktige er jo at fettprosenten går ned. Fettfri masse derimot, kan påvirkes noe av hvor mye vann du har i kroppen, så der er det lurt å passe på at man alltid har like mye/lite vann i magen når man veier seg.

Flink er du uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten kommentar fra sidelinjen: Det er nok fettfri masse som er 54 kilo, ellers har du nesten ingen bein i kroppen :) 35% fett er ca 30 kilo, 30+54 = 84, dvs 2.6 kilo vann og bein i kroppen. Ikke at det gjør noen forskjell - det viktige er jo at fettprosenten går ned. Fettfri masse derimot, kan påvirkes noe av hvor mye vann du har i kroppen, så der er det lurt å passe på at man alltid har like mye/lite vann i magen når man veier seg.

Flink er du uansett! :)

Takk frk. fryd :) Høres logisk ut da med at det er fettfri masse so er 54 kg :) Har egentlig ikkje tenkt so veldig mykje øve tallene anna enn at dei beveger seg i "rett" retning :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk frk. fryd :) Høres logisk ut da med at det er fettfri masse so er 54 kg :) Har egentlig ikkje tenkt so veldig mykje øve tallene anna enn at dei beveger seg i "rett" retning :D :D

Det er jo det som teller! Og det viktige er jo å se på trenden, fettfri masse kan som sagt variere med mageinnhold og vann i kroppen, så om den går litt opp eller ned betyr det egentlig ikke så mye. Er jo som vekt generelt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal bli med dere i tråden her, når jeg først har skrevet noe her?

Vekta i morges stod på 84.4, vekta i september stod på 96.4. For ordens skyld stod vekta i 2008 på 78 og i 2007 på 107. I 2006 veiet jeg meg aldri, men 115 er neppe et dårlig estimat. De som er flinke i matte skjønner altså at jeg nå går ned de samme kiloene som i 2008 :) Forskjellen nå er at jeg er voksnere, modnere og mer opptatt av å gjøre valg jeg skal kunne leve med, enn å komme meg raskest ned i vekt. Nå spiser jeg spiser mat kroppen min vil ha, jeg takker ikke nei til sosiale events der usunn mat blir servert og, grunnen til at jeg henger her inne, jeg trener ikke kondis en time om dagen lengre. Jeg har lært at proteiner metter, at kake og vin går fint an en gang i blant og at å bytte ut tre av kondisøktene med tre styrkeøkter, det gjør kroppen min godt. Beviset på det siste fikk jeg i går: Jeg prøvde igår en kjole jeg brukte i bryllup da jeg veide 78 kilo, altså seks kilo mindre enn jeg er i dag. Den er nesten litt stor i overkroppen, samt at beltet må to hakk inn i forhold til bildene fra det bryllupet.

Men, selv om jeg er godt i gang er veien til mål nede på 60-tallet er enda lang, så da kan det være kjekt med en støttegjeng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir med!

Vet ikke hvor mange kg jeg har igjen siden jeg ikke vet hvor min idealvekt er. Tenkte først rundt 63kg, men ved 66kg følte jeg at det var veldig mye mer som måtte av, så kanskje jeg må et sted rundt 55-60? er 168 høy, noen forslag til hva som er idealvekt for meg?

Har gått fra å være 81 - 66,5 sist jeg veide meg. har hatt mange sprekker og noen små pauser, så har brukt et helt år på å komme dit, men er veldig fornøyd, og det er jo mye bedre enn jeg noen gang har klart før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir med!

Vet ikke hvor mange kg jeg har igjen siden jeg ikke vet hvor min idealvekt er. Tenkte først rundt 63kg, men ved 66kg følte jeg at det var veldig mye mer som måtte av, så kanskje jeg må et sted rundt 55-60? er 168 høy, noen forslag til hva som er idealvekt for meg?

Har gått fra å være 81 - 66,5 sist jeg veide meg. har hatt mange sprekker og noen små pauser, så har brukt et helt år på å komme dit, men er veldig fornøyd, og det er jo mye bedre enn jeg noen gang har klart før!

Veldig vanskelig å si siden vi alle har så ulike kropper, men jeg er 175 cm og min idealvekt var/er 65 kg. Da følte jeg meg vel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha nådd målet forrige veiing, så var det en nedtur med OPP 200 g i dag.

Ikke bra.

Treneren min tok det ikke så hardt, han mente det var PMS'en som satte sine spor, eller at jeg nå hadde kommet til det punktet hvor det "stopper opp" litt.

Ikke desto mindre skuffende da, men da får det bare bli jobbet ennå hardere til uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha nådd målet forrige veiing, så var det en nedtur med OPP 200 g i dag.

Ikke bra.

Treneren min tok det ikke så hardt, han mente det var PMS'en som satte sine spor, eller at jeg nå hadde kommet til det punktet hvor det "stopper opp" litt.

Ikke desto mindre skuffende da, men da får det bare bli jobbet ennå hardere til uken.

200 gram er det ingen vits å ta tungt! Her om dagen hadde jeg gått opp to kilo, halvannen dag senere var de borte pluss litt til. Vekta kan variere enormt i løpet av en uke (iallefall for min del) så finn ut når du har dine 'nedturer' vektmessig og vei deg da og bare da :) (Min dag er morningen etter en hviledag, da er den som regel på 'normalen' :p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 gram er det ingen vits å ta tungt! Her om dagen hadde jeg gått opp to kilo, halvannen dag senere var de borte pluss litt til. Vekta kan variere enormt i løpet av en uke (iallefall for min del) så finn ut når du har dine 'nedturer' vektmessig og vei deg da og bare da :) (Min dag er morningen etter en hviledag, da er den som regel på 'normalen' :p)

Nei, heldigvis kjennes det ikke uoverkommelig, men det var en stoooor skuffelse når jeg AKKURAT hadde nådd målet på 20 kg ned. Typisk liksom :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg på gang igjen!! Har hatt en skikkelig tur i kjelleren, men nå er jeg på vei opp trappa igjen. Nå er jeg motivert til tusen til å ta tak i kost og trening igjen.

Nådde et stort mål i går da jeg klarte å springe totalt 3 km av 4,5 på min faste runde og jeg minsket tiden med hele 1,5 min - det peppet skikkelig til å fortsette.

Har satt meg som mål å delta på et 5 km løp i mai og klare å jogge HELE runden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...