Gå til innhold

Slankevenner


Viebie

Anbefalte innlegg

Jeg er 167 høy og veier i dag 95 kg. Startet livsstilsendringen for fem uker siden, da veide jeg 100 kg (skrekk og gru...).

Målet er å gå ned 35 kg, dvs jeg har 30 igjen. Har satt meg delmål, og har allerede nådd det første med å gå ned 5 kg. Neste mål er at vekta viser 89 kg, leeenge siden jeg har vært nede på 80-tallet.

Hadde vært kjekt å ha noen å dele gleder og frustrasjoner med! :) Godt å være flere sammen som kan motivere og pushe når ting går trått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan godt heie på deg. Jeg veide også skrekkelig mye, men er også 5cm lengre enn deg.

Har gått ned 21kg (registrert ) og ca 26-27 totalt, siden jeg var på det feteste. Nå går jeg ned mindre i kilo, men det er føles som om det er fordi treningsmengdene begynner å virke. Merker at klesstørrelsen krymper selv om vekta bare går veldig sakte nedover...

Jeg er helt overbevist om at du får det til, om du ønsker nok å gå ned. Motivasjon, kunnskaper og stayerevne er det som skal til.

PS - velkommen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev meg akkurat med på ned til sommeren tråden, men kan være med her og jeg (bli med der du og da vel) :) Jeg har ikke like mye igjen nå, men fra mitt meste til målvekt er det -25 kg. Har kommet litt over halvveis :) Mitt meste var på 97 kg da jeg kom hjem fra utenlandsstudier i sommeren 2010. Mye frem og tilbake, men fikk svar på en del medisinske ting i desember nå, så da løsna det litt for min del. Begynte da på 92 kg, og ligger nå på 83,8 kg :) Det gikk fort med andre ord, men mye av det kom litt gratis pga svarene jeg fikk, så nå har det begynt å stabilisere seg litt, så må nok jobbe på fremover for å fortsette nedover.

Delmål er bra! Jeg har en greie for at når jeg når et delmål skal jeg gi meg selv belønning (en ikke-spiselig en sådan, det går jo litt mot poenget). Når jeg når 80 kg (som er mitt neste, tar det i 5 kgs intervaller så det ikke blir så lenge mellom hver gang, da blir jeg så demotivert) er planlagt belønning å få fiksa hår, øyebryn og negler av en venninne av meg som driver med sånt (så det ikke blir så himla dyrt). Er ikke så store hver gang nødvendigvis, men når jeg når 80 har jeg også gått ned 12 kg denne gangen så da kan jeg gjøre litt stas på meg selv :)

5 kg på fem uker er jo kjempebra! Om du holder det oppe kan det hende du er på 70-tallet innen fellesferien :o Selvom det viktigste ikke er tallet på vekta i seg selv, er jo det en kjempe motivasjon, er du ikke enig? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige kommentarer. Jeg var vært en evig slanker i 5 år, og har vel innsett at det er livsstilsendring som fungerer! :)

Det er helt sykt å tenke, MinaMarie.. Har ikke vært på 70-tallet siden vgs..!

Er godt motivert nå, og det hjelper meg veldig at jeg har funnet et treningsprogram. Er mye lettere å trene når man har et program og noen mål, i stedet for å trene på "måfå." Føler det har gått ganske greit å gå ned 5 kg til nå, begynner å merke forskjell på buksene mine, og at ting generelt er lettere. Fikk også kommentar fra lillebroren min på 15 "du ser litt tynnere ut i ansiktet". Alltid stas å få høre!

Jeg er helt nødt til å ta det i 5 kg bolker jeg også. Blir helt håpløst å tenke at "nå skal jeg ned 30 kg". 5 kg av gangen er mer oppnåelig! Jeg belønner også meg selv, kjøpte 2 CD'er til meg selv :)

Så utrolig flinke dere har vært. Det er stor motivasjon og se folk som har klart det, det viser at det ikke er umulig å få det til. Har alt for ofte tenkt "tenk om jeg hadde klart.." Men nå SKAL jeg klare det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gjerne med og heier:thumbsup: Det du har begynt på nå er jo knallbra (5 kg på 5 uker - wow!), og jeg er vel omtrent på samme stadiet som deg;) Jeg begynte å trene styrketrening i november og la samtidig om kosten, og sakte men sikkert beveger nåla seg nedover... Hos meg går det uendelig sakte da... Jeg er 172 cm og veide 112 kg ved start i november og er nå "bare" nede i 105:meh:. Men men, det går rette veien iallfall (og jeg vet at muskelmassen har økt en god del), og jeg tar det som det kommer - det viktigste er at jeg føler meg bedre enn på lenge og at jeg lever et liv nå som jeg kan fortsette med resten av livet.

Her går det også i delmål, "hovedmålet" mitt langt der framme er 75 kg (og kanskje er det også litt for mye når jeg kommer dit), men det får ta den tiden det trenger... Neste delmål er å ligge stabilt under 100-tallet, det skal jeg klare til påske.

Den største forskjellen på nå og tidligere er at jeg føler meg mye tryggere på det jeg driver med - kostholdet er ikke noe stress, og jeg klarer å la være alle mulige fristelser uten at det gjør meg noe som helst. Tidligere syns jeg det var vanskelig å si nei til kakestykker o.l. i sosiale anledninger, men nå har jeg faktisk ikke lyst på, og hva andre sier om det bryr jeg meg ikke lenger om. Jeg har skjønt at det er min helse og min kropp det handler om, og jeg skal ikke putte ting i munnen fordi jeg føler at jeg "må". Det hjelper også veldig å trene, det er lettere å la vær å spise usunt hvis jeg har trent:)

Stå på - dette fikser vi!:thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:)

Her vil jeg også bli med..

Jeg har også prøvd å slanket meg i årevis, så i år SKAL jeg klare det.

Nå er jeg 80kg:( og skal ned til minimum 60kg.. gjerne under 55 også.

Så har en god del jobbing frammom meg. 15 kg (helst 20) innen sommern må vel gå???

hvordan slanker dere dere? tar der også mål og eventulet fettprosent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Her vil jeg også bli med..

Jeg har også prøvd å slanket meg i årevis, så i år SKAL jeg klare det.

Nå er jeg 80kg:( og skal ned til minimum 60kg.. gjerne under 55 også.

Så har en god del jobbing frammom meg. 15 kg (helst 20) innen sommern må vel gå???

hvordan slanker dere dere? tar der også mål og eventulet fettprosent?

Jeg skal ta kroppsscan hos ernæringsfysiologen i dag :D Da får jeg greie på kroppssammensetning med fettprosenten også, blir bra :) Jeg tenker at om kiloene står stille og fettprosenten synker er jeg fremdeles strålende fornøyd (for da har jeg jo bygget muskler og fjernet fett), så for min del liker jeg å sjekke det med jevne mellomrom. Blir bare enten når jeg har gått ned mye siden sist eller en gang i halvåret ca.

Slanker meg ved hjelp av styrketrening og kostomlegging, sistnevnte må jeg uansett for å blir bra så det at jeg ikke har noe valg er jo en uunvikelig motivasjon :p

Hvor høy er du da?

Om alt gjøres riktig og fornuftig fra dag en skal det gå :D (litt avhengig av hva du definerer som sommer'n, blir jo fort sommertemperaturer i slutten av april/mai, isåfall har vi kanskje litt dårlig tid, men jeg tenker fellesferien, da er det litt bedre tidsrom å jobbe med :p) Jeg har trua på oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta kroppsscan hos ernæringsfysiologen i dag :D Da får jeg greie på kroppssammensetning med fettprosenten også, blir bra :) Jeg tenker at om kiloene står stille og fettprosenten synker er jeg fremdeles strålende fornøyd (for da har jeg jo bygget muskler og fjernet fett), så for min del liker jeg å sjekke det med jevne mellomrom. Blir bare enten når jeg har gått ned mye siden sist eller en gang i halvåret ca.

Slanker meg ved hjelp av styrketrening og kostomlegging, sistnevnte må jeg uansett for å blir bra så det at jeg ikke har noe valg er jo en uunvikelig motivasjon :p

Hvor høy er du da?

Om alt gjøres riktig og fornuftig fra dag en skal det gå :D (litt avhengig av hva du definerer som sommer'n, blir jo fort sommertemperaturer i slutten av april/mai, isåfall har vi kanskje litt dårlig tid, men jeg tenker fellesferien, da er det litt bedre tidsrom å jobbe med :p) Jeg har trua på oss!

Kult:) må får høre hvordan det gikk til ernæringsfysologen da;)

Jeg mener også at så lenge jeg ser fettprosent går ned og målbande går inn så er det samme for meg hve jeg veier;)

Men har noen ønsker om klæsstørrelser i tillegg da.. Vil ned til (34) - 36 i busker og S i genser/topp.

jeg er 156 så ikke så veldig høy, i følge bms så kan jeg vei helt ned til 46kg:eek: Det er er sykt det.. er ikke fint å vær for tynn heller!

Hmm..her i trøndelag er det jo sjeden sommervarme/bikinitid før nermere fellesferien:P Men hadde kunne tenkt meg å gå ned endel før starten av juli, skal næmelig i bryllup da! vil føl meg litt bedre til da!!!

Jaaa dette klare vi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

veier 95 nå og er 166 cm høy... har slitt litt med motivasjonen da vekta har stått stille siden føre jul, men det blir vel sånn i perioder.

Jej! Jeg er en cm høyere enn deg, og veier akkurat det samme ;) Skitur er fantastisk trening! Jeg bor 30 m fra lysløypa, så burde virkelig bli flinkere til å bruke den :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult:) må får høre hvordan det gikk til ernæringsfysologen da;)

Jeg mener også at så lenge jeg ser fettprosent går ned og målbande går inn så er det samme for meg hve jeg veier;)

Men har noen ønsker om klæsstørrelser i tillegg da.. Vil ned til (34) - 36 i busker og S i genser/topp.

jeg er 156 så ikke så veldig høy, i følge bms så kan jeg vei helt ned til 46kg:eek: Det er er sykt det.. er ikke fint å vær for tynn heller!

Hmm..her i trøndelag er det jo sjeden sommervarme/bikinitid før nermere fellesferien:p Men hadde kunne tenkt meg å gå ned endel før starten av juli, skal næmelig i bryllup da! vil føl meg litt bedre til da!!!

Jaaa dette klare vi!!

Det gikk bra! Må begynne på nytt i forhold til candida kuren, men bare for to uker så det er greit nok :) Hadde fått en halvkilo til med beinmasse, noen prosent mindre fett og av alle ting hadde jeg fått MYE mindre fett rundt bukhulen (der jeg hadde under normalen til å begynne med, men hurra for det uansett :)) Sterkere i beina, men svakere i armene (sistnevnte skyldtes at jeg ikke lenger er aktiv på poledance fronten, det skal rettes på).

Størrelser er jo også greit å måle etter :) Høres jo fair enough ut utifra høyden din. BMI skal du ikke alltid ta hensyn til, nettopp fordi den ikke tar hensyn til muskel- og beinmasse. Jeg har fått beskjed om at den er ubrukelig for min del iallefall pga godt over normal beinmasse. Fin pekepinn for folkemasser, ikke like fin for individer (har jeg hørt dem sier). Så kan du jo heller se når du når det målet du har satt for deg selv i utgangspunktet om du synes det er mer igjen eller om du er fornøyd :)

Ooh, det skal jeg og, men i juni :S Litt dårligere tid til det, lol, men nå når jeg må på candida kur en stund til kan det jo fort hende det fortsetter å rase litt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...