Gå til innhold

Hvor bestiller dere høydose D-vitamin?


Marita

Anbefalte innlegg

norge ja. beinskjørhet er vel ingen "vanlig" sak hos menn. Dette forkommer vel mest hos damer, og da får man gjerne andre ting for dette. anabole steroider bla.

Nå er det nå slik at de aller fleste her i landet har mangel på d-vitamin, og da er det vel smartere å heller ta d vitamin tilskudd enn at man begynner å bole gamle damer som har benskjørhet pga. av vitaminmangelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ukjent666
slitasje er slitajse. man kan vel ikke få noe for dette? Det finnes vel blåresept men hva skal man kunne få for slitajse på ryggen? smertestillende og muskelavslappende?

Nja har gått mye i smertestillende+betennelsesdempende osv... Men fikk beskjed ang d-vitamin osv å sole meg for å "forebygge":) Siden d-vitamin tok opp kalsium osv.. Altså forsterker! Derfor er ihvertfall jeg ute etter bedre "d-vitamin"(større doser) enn hva det er her i Norge! Noen som vet om butikker i london? Damen skal ned der i påsken! Så da får hun evt kjøpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nå slik at de aller fleste her i landet har mangel på d-vitamin, og da er det jo logisk at man heller tar d vitamin som tilskudd enn at man begynner å bole gamle damer som har benskjørhet pga. av vitaminmangelen.

klart,men tipper det er mer enn bare d-vitamin som er årsaken om man må få steroider for problemet. Jeg vil tro at når skaden allerde er skjedd holder det ikke med litt d-vitamin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja har gått mye i smertestillende+betennelsesdempende osv... Men fikk beskjed ang d-vitamin osv å sole meg for å "forebygge":) Siden d-vitamin tok opp kalsium osv.. Altså forsterker! Derfor er ihvertfall jeg ute etter bedre "d-vitamin"(større doser) enn hva det er her i Norge! Noen som vet om butikker i london? Damen skal ned der i påsken! Så da får hun evt kjøpe!

ser den.

hehe, det er jo bare å ta fler piller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det i det hele tatt noen av dere som så hva Mayo-klinikken skrev (sitat lenger opp)? Jeg vil tro det er siste ordet i debatten om vi trenger eller ikke ;)

Eneste ulempen med D-vit som tilskudd, slik jeg kan se det, er at det er fettløselig og kan akkumulere i kroppen. I motsetning til soling, der kroppen selv avslutter produksjonen når det er nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart,men tipper det er mer enn bare d-vitamin som er årsaken om man må få steroider for problemet. Jeg vil tro at når skaden allerde er skjedd holder det ikke med litt d-vitamin

Det holder ikke med "litt d-vitamin" (5-10mcg) for å opprettholde sommernivåer med d-vitamin i blodet nå om vinteren. Man må ha 75-125mcg for å kompansere mørketida.

Her er en bra tråd med mye informasjon om emnet.

http://myrevolution.no/forum/f16/vitamin-d-mangel-kan-vaere-arsaken-til-mange-tilstander-2981/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hypervitaminosis D is a state of vitamin D toxicity.

The recommended daily allowance is 15 µg/d (600 IU per day). Overdose has been observed at 1,925 µg/d (77,000 IU per day). Acute overdose requires between 15,000 µg/d (600,000 IU per day) and 42,000 µg/d (1,680,000 IU per day) over a period of several days to months, with a safe intake level being 250 µg/d (10,000 IU per day)

http://en.wikipedia.org/wiki/Hypervitaminosis_D

Har lest en annen plass om en som tok 50 000 IU hver dag i et halvt år før det ble for mye, men husker ikke hvor det var.

Så 5000 IU hver dag om vinteren går nok fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Er ute etter et godt d-vitamin-produkt som er høyere enn 10 mikrogram som er normaldosen i Norge..

Prøvde å bestille denne (5000 IU) igjennom Iherb engang, men den ble stoppet i tollen.

Så trenger tips! Anyone? :)

Hei jeg såg at de selger vitamin D test på nett i Norge nå via Eksaktmat.no . Er det noen der ute som har erfaring med vitamin tester som bestilles på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bestilte D-vitaminer for halvannen uke siden fra The Big Vit Shop |Now Foods,Vitamin D-3, 5000iu x 120 SoftGels, å fikk to bokser i posten igår!! :D

Gikk igjennom tollen uten problemer virker det som, så takk for anbefalingen av den siden! Så kan anbefale på det sterkeste å bestille derfra (linken)! :)

Men har et spm...5000IU, er det 125 µg ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte D-vitaminer for halvannen uke siden fra The Big Vit Shop |Now Foods,Vitamin D-3, 5000iu x 120 SoftGels, å fikk to bokser i posten igår!! :D

Gikk igjennom tollen uten problemer virker det som, så takk for anbefalingen av den siden! Så kan anbefale på det sterkeste å bestille derfra (linken)! :)

Men har et spm...5000IU, er det 125 µg ??

ja. Om jeg ikke husker feil så ganger du med 0,025 for å konvertere fra IU

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...
Fått denne i posten idag! 5000 IU :) Veldig rask levering 6 dager!

bv_251.jpg

The Big Vit Shop |Healthy Origins,Vitamin D-3, 5000iu x 120 Softgels

Ble litt revet med her og slang in en bestilling på bigvits, men siden jeg ikke kom på noe annet i farta som jeg trengte kastet jeg meg selvsagt over den største de hadde til under tollgrensa. Først etter at jeg hadde fått bekreftelse i posten slo det meg; 360 softgels! Siden det er så høy dose er det jo strengt talt ikke nødvendig å ta hver dag, men da kommer den jo til å vare kjempelenge. Så da er spørsmålet; hva er holdbarheten på slike softgels? Regner med at det er noe oljegreier i de som kan harskne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt revet med her og slang in en bestilling på bigvits, men siden jeg ikke kom på noe annet i farta som jeg trengte kastet jeg meg selvsagt over den største de hadde til under tollgrensa. Først etter at jeg hadde fått bekreftelse i posten slo det meg; 360 softgels! Siden det er så høy dose er det jo strengt talt ikke nødvendig å ta hver dag, men da kommer den jo til å vare kjempelenge. Så da er spørsmålet; hva er holdbarheten på slike softgels? Regner med at det er noe oljegreier i de som kan harskne.

Du kan fint ta en pille hver dag, forskning viser at man fint kan få i seg minimum 2000-5000 IU hverdag uten at det skal være skadelig eller på virke helsa negativt! Jeg personlig tar 1 hver dag, med 5000IU..holdbarheten vet jeg ikke noe om, hvis det ikke står på boksen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til høydose D vitamin med kalsium? (Jeg tåler ingen melkeprodukter, og vil gjerne ha et solid tilskudd av dette også :))

Gå inn på The Big Vit Shop! Der har jeg selv bestilt vitaminer og kosttilskudd, er troverdig og ordentlig side! :) vet at merket "now foods" har det vært mye positiv snakking om her inne, bruker det merke selv, etter anbefaling! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...