Gå til innhold

500Kcal timen og faktisk forbruk..


ninnen

Anbefalte innlegg

Mange har sikkert fått med seg at det har kommet en ny sal time med navnet 500Kcal.

Den har fått kritiske blikk i media, og mange er uenige i time beskrivelsen...

Er det noen her som har vært på denne timen og testet hvor mye en faktisk bruker?

Jeg prøvde timen selv i dag. Det var en hard time, men tviler på at jeg brukte så mye som 500kcal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enkelte kan nok klare det, men da skal de være i god form for å kunne yte nok! Men ikke tenk på at planen er å forbrenne 500kcal. Timen er jo ikke mislykket selv om ikke hver og én som deltar gjør det, men den gir deg muligheten til å gjøre det! Og det er en forbanna hard time, så trent - det får du ;) Og det er jo det viktigste! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte kan nok klare det, men da skal de være i god form for å kunne yte nok! Men ikke tenk på at planen er å forbrenne 500kcal. Timen er jo ikke mislykket selv om ikke hver og én som deltar gjør det, men den gir deg muligheten til å gjøre det! Og det er en forbanna hard time, så trent - det får du ;) Og det er jo det viktigste! :D

Er hverken ment som kritikk eller å senke treningsgleden. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva jeg faktisk bruker.. MEN er bare nysgjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...
Jeg har aldri skjønt det der med at folk synes 500 kcal er mye. IIRC, så ligger pulsklokka på 300-400 kcal etter 20 min intervall oppvarming. En time hard trening vil jo i allefall for meg gi mye mer enn 500 kcal.

Nå er det vel 500 kcal på 30 min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Er det mulig for en veltrent jente av normal størrelse? Knapt.

Er det mulig for en veltrent mann? Absolutt. Eliteutøvere på langdistanseløping kan yte opptil 1500 kcal/timen.

Det skal sies at polar pulsklokker gjerne er litt ivrige på kaloriestimatene. De er noenlunde presise dersom man legger inn korrekt oksygenopptak. Garmin er mye verre, spesielt etter de gikk over til andregenerasjons FirstBeat. Har fått mye abbererende og meget konservative målinger her.

Dersom jeg løper på en LifeFitness-mølle vil den estimere ca. 700 kcal på en halvtime med hard løping. Disse er gjerne noe optimistiske.

Man forbruker ca. 5 kcal pr. liter oksygen man har brukt. Jeg har et maks opptak på ca. 5,5 liter/min, hvilket blir 27,5 kcal/min eller 1650 kcal i timen. Det vil ikke være mulig for meg å opprettholde dette særlig lenge. Anaerobt kan man seff gå over på kort sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlettetBruker3

Jeg forbrente rundt 350 kcal på den timen. Og det var første gang, så var ikke kjent med øvelsene og klarte ikke å bytte raskt nok. Men jeg ble bare stresset av den timen, følte de skulle presse en times trening inn i 30 minutter! Men tror absolutt 500 kcal hadde vært oppnåelig hvis jeg hadde gått på timen jevnlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...