Gå til innhold

Hva slags treningsprogram ved deff og hvor mye kcal?


kimtony

Anbefalte innlegg

Halla.

Til uka så tenker jeg å begynne å deffe. Tenker å bli kvitt magefettet, og noe av de små valkene jeg har. Veier 95kg nå, etter at jeg har vært på bulk de siste 5-6 ukene. Programmet jeg har trent er et progresjons-program, der man legger på 2kg etter hver uke. Kostholdsmessig har jeg holdt meg på 3k kcal dagen.

Så, nå.

1) Hvor mye kcal jeg sikte meg inn på. Tenker 2000 kcal, men er usikker. Og hvor mye kg tenker dere at jeg bør bli kvitt, tenker kanskje 75kg? Altså 15kg mindre.

2) Hva slags treningsprogram er best under deff? Split? Helkropp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.2.2017 den 17.59, kimtony skrev:

Halla.

Til uka så tenker jeg å begynne å deffe. Tenker å bli kvitt magefettet, og noe av de små valkene jeg har. Veier 95kg nå, etter at jeg har vært på bulk de siste 5-6 ukene. Programmet jeg har trent er et progresjons-program, der man legger på 2kg etter hver uke. Kostholdsmessig har jeg holdt meg på 3k kcal dagen.

Så, nå.

1) Hvor mye kcal jeg sikte meg inn på. Tenker 2000 kcal, men er usikker. Og hvor mye kg tenker dere at jeg bør bli kvitt, tenker kanskje 75kg? Altså 15kg mindre.

2) Hva slags treningsprogram er best under deff? Split? Helkropp?

Jøss, holder du på enda ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, NoBro skrev:

Jøss, holder du på enda ? 

Ja. Gått ned fra 35% kroppsfet til 24%, ikke noe mer valker. Men er fortsatt noe fett på magen, som skal vekk nå.

Storfornøyd. Har også fått en betydelig, og da mener jeg betydelig større kasse/overarm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/11/2017 den 17.59, kimtony skrev:

Halla.

Til uka så tenker jeg å begynne å deffe. Tenker å bli kvitt magefettet, og noe av de små valkene jeg har. Veier 95kg nå, etter at jeg har vært på bulk de siste 5-6 ukene. Programmet jeg har trent er et progresjons-program, der man legger på 2kg etter hver uke. Kostholdsmessig har jeg holdt meg på 3k kcal dagen.

Så, nå.

1) Hvor mye kcal jeg sikte meg inn på. Tenker 2000 kcal, men er usikker. Og hvor mye kg tenker dere at jeg bør bli kvitt, tenker kanskje 75kg? Altså 15kg mindre.

2) Hva slags treningsprogram er best under deff? Split? Helkropp?

Hvis du har gått opp 2 kilo per uke så tilsvarer det at du har ligget 2000kcal i overskudd per dag. Har du bodd på MC Donalds de siste ukene?

Det er bare idiotisk å bulke i 5-6 uker og deretter deffe 5-6 uker. Prøv å tenk et halvår om gangen. 

 

1) Hvordan tror du det blir for kroppen din hvis du halverer matinntaket? Jeg tror ikke du klarer det så lett.

2) Kcal inn < Kcal ut er fortsatt det som gjelder her. Dette en grunnleggende. Noe annet som er grunnleggende er at jo mer arbeid du bruker, jo mer energi forbrenner du. Da burde du klare å sette sammen selv hva som forbrenner mest. 

I praksis blir det en kombo av styrke og kondis. Jeg ville fortsatt trent fullkropp 3 ganger per uke, og lagt til 2 cardiodager per uke. 

 

Jeg vil gjøre et lite regnestykke for deg. Du vil ned 15 kilo. Jeg vil anta at du ligger på ca 2500 kcal på vedlikehold. Hvis du spiser 2000kcal per dag vil du gå ned 0,5 kilo fett per uke. 0,5 kilo per uke tilsvarer 30 uker med def hvis du skal ned 15 kilo. Da snakkes vi i september :)

Og en ting til. Skal du ned i vekt over en så lang tidsperiode må du også justere underveis for å holde en lineær vektnedgang.


Med andre ord. SK2018 er mer reelt enn SK2017.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Superspurv skrev:

Hvis du har gått opp 2 kilo per uke så tilsvarer det at du har ligget 2000kcal i overskudd per dag. Har du bodd på MC Donalds de siste ukene?

Det er bare idiotisk å bulke i 5-6 uker og deretter deffe 5-6 uker. Prøv å tenk et halvår om gangen. 

 

1) Hvordan tror du det blir for kroppen din hvis du halverer matinntaket? Jeg tror ikke du klarer det så lett.

2) Kcal inn < Kcal ut er fortsatt det som gjelder her. Dette en grunnleggende. Noe annet som er grunnleggende er at jo mer arbeid du bruker, jo mer energi forbrenner du. Da burde du klare å sette sammen selv hva som forbrenner mest. 

I praksis blir det en kombo av styrke og kondis. Jeg ville fortsatt trent fullkropp 3 ganger per uke, og lagt til 2 cardiodager per uke. 

 

Jeg vil gjøre et lite regnestykke for deg. Du vil ned 15 kilo. Jeg vil anta at du ligger på ca 2500 kcal på vedlikehold. Hvis du spiser 2000kcal per dag vil du gå ned 0,5 kilo fett per uke. 0,5 kilo per uke tilsvarer 30 uker med def hvis du skal ned 15 kilo. Da snakkes vi i september :)

Og en ting til. Skal du ned i vekt over en så lang tidsperiode må du også justere underveis for å holde en lineær vektnedgang.


Med andre ord. SK2018 er mer reelt enn SK2017.
 

Don't feed the troll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Superspurv skrev:

Hvis du har gått opp 2 kilo per uke så tilsvarer det at du har ligget 2000kcal i overskudd per dag. Har du bodd på MC Donalds de siste ukene?

Det er bare idiotisk å bulke i 5-6 uker og deretter deffe 5-6 uker. Prøv å tenk et halvår om gangen. 

 

1) Hvordan tror du det blir for kroppen din hvis du halverer matinntaket? Jeg tror ikke du klarer det så lett.

2) Kcal inn < Kcal ut er fortsatt det som gjelder her. Dette en grunnleggende. Noe annet som er grunnleggende er at jo mer arbeid du bruker, jo mer energi forbrenner du. Da burde du klare å sette sammen selv hva som forbrenner mest. 

I praksis blir det en kombo av styrke og kondis. Jeg ville fortsatt trent fullkropp 3 ganger per uke, og lagt til 2 cardiodager per uke. 

 

Jeg vil gjøre et lite regnestykke for deg. Du vil ned 15 kilo. Jeg vil anta at du ligger på ca 2500 kcal på vedlikehold. Hvis du spiser 2000kcal per dag vil du gå ned 0,5 kilo fett per uke. 0,5 kilo per uke tilsvarer 30 uker med def hvis du skal ned 15 kilo. Da snakkes vi i september :)

Og en ting til. Skal du ned i vekt over en så lang tidsperiode må du også justere underveis for å holde en lineær vektnedgang.


Med andre ord. SK2018 er mer reelt enn SK2017.
 

Nei, dette er feil. Det blir 1 kg ned i uka.

Du må ikke glemme at 45min-1 times trening forbrenner 500 kcal ca, også kan du gange det med 3 treningsdager. Hadde jeg ikke trent og bare spist i underskudd, så kunne vi snakket 0,5, ja. Men siden jeg og trener, så bør 1, og kanskje mer, være utvilsomt et mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, LarsErik skrev:

Nei, dette er feil. Det blir 1 kg ned i uka.

Du må ikke glemme at 45min-1 times trening forbrenner 500 kcal ca, også kan du gange det med 3 treningsdager. Hadde jeg ikke trent og bare spist i underskudd, så kunne vi snakket 0,5, ja. Men siden jeg og trener, så bør 1, og kanskje mer, være utvilsomt et mål.

Hva med all treningen med a-laget til lsk da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LarsErik skrev:

Når jeg snakker om treningsdager, så snakker jeg om dager der jeg er inne på treningsstudio. 

Noe mer du lurer på, kjære?

Så trening og spilling for et fotballag i tippeligaen er ikke relevant nok til å være med i beregningen din av hvor mange kalorier du forbrenner ila. dagene        ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, NoBro skrev:

Så trening og spilling for et fotballag i tippeligaen er ikke relevant nok til å være med i beregningen din av hvor mange kalorier du forbrenner ila. dagene        ?

For det første, tippeligaen har ikke startet ennå, du vet vel det? For det andre, så er dette oppkjøring til sesongen, altså endel treningskamper, og i disse treningskampene har jeg spilt 45 tilsammen.

Og vi har heller ikke hatt noen treninger denne uka. Skal opp til La Manga nå, så blir nok mye mer vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, LarsErik skrev:

For det første, tippeligaen har ikke startet ennå, du vet vel det? For det andre, så er dette oppkjøring til sesongen, altså endel treningskamper, og i disse treningskampene har jeg spilt 45 tilsammen.

Og vi har heller ikke hatt noen treninger denne uka. Skal opp til La Manga nå, så blir nok mye mer vil jeg tro.

Mulig du har lagd deg selv på football manager 2017 eller noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Ove_68 skrev:

Jeg tenker at du har potensiale for å slanke deg 15kg bare i hodet, og så kommer valkene i tillegg...

Så tøff du er da, Ove.

At en kar, som utifra profilbildet sitt ser ut til å slite MYE mer med kroppen sin enn f.eks jeg, skal drive å gi meg råd, hahah.

Men er vel sånn som skjer når en er 1 år unna 50-årskrisen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Superspurv skrev:

Hvorfor vil du ta imot råd fra bodybuildere da? De har fake muskler. De trenger ikke kunnskap for å se ut slik de gjør. 

 

For alt vi vet så har de en egen lege som forteller hva de skal gjøre til punkt å prikke.

 

 

Hvem har nevnt noe om bodybuildere? Og hva får deg til å tro på at de har fake muskler? Kanskje om du ser på Rich Piana-fyren og den gata der, så. Men kroppen hans er jo helt ødelagt, kan ikke tro at han syns det ser bra ut.

Men majoriteten av disse byggerne har meget bra kunnskaper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, LarsErik skrev:

For et comeback. Fantastisk.

Er du rusa?

Kan du ikke bare innrømme at du løy om LSK ? Alle skjønner at det er vås. 

Du nevner det ikke engang i en tråd omhandlende hvor mye du beveger deg ila. uka :)

Men nå virker jo denne tråden seriøs fra din side, spesielt siden du ikke nevner LSK. så la oss satse på at du får litt hjelp denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, LarsErik skrev:

Hvem har nevnt noe om bodybuildere? Og hva får deg til å tro på at de har fake muskler? Kanskje om du ser på Rich Piana-fyren og den gata der, så. Men kroppen hans er jo helt ødelagt, kan ikke tro at han syns det ser bra ut.

Men majoriteten av disse byggerne har meget bra kunnskaper

Synthol er fake muskler. 

Det andre de stort sett stapper i seg gir mye rart, men ikke fake muskler. 

Berømte bodybuildere vil som regel si at de ble store ved å spise 500g++ protein i døgnet, fordi de blir betalt for å si det, slik at lettlurte folk (Som deg?) bruker unødvendig mye penger på for mye proteiner. 

Kunnskap er ikke alltid synonymt med fysikk/styrke, men det er selvsagt ikke unaturlig å høre på en person som er synlig trent fremfor en som ikke er det, med det sagt tør jeg vedde på at Ove68 er sterkere enn deg i absolutt alt - At han er mer kunnskapsrik enn deg på dette feltet er ihvertfall klinkende klart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...