Gå til innhold

Har ikke alle mulighet til å få flat mage?


mia93

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å tenke over noe igår kveld. Jeg har fra jeg var ca 9 år alltid hatt mage, den forsvant gradvis da jeg ble høyere og fikk mer former. Nå har jeg ikke noe særlig mage lenger, men mer overflødig fett (i følge meg) Kan det være slik at jeg aldri kan få flat mage siden jeg alltid har hatt litt ekstra fett der. Eller kan det "forsvinne" om jeg trener riktig og har god disiplin i matvegen.

Har alltid vært mitt største ønske! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter med dette selv.. Mange ganger jeg har lurt på, om jeg i det hele tatt kommer til å klare å få bort dritten. Siden jeg gikk på barneskolen, kan jeg huske valkene:p

Har vært gjennom mye, vært ekstremt tynn ( fortsatt magefett), løpt flere mil i uka ( fortsatt magefett) og nå har jeg trent hardt med baseøvelser , 4 ggr i uka + 1 dag intervaller + ett underskudd og FORTSATT magefett:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med dette selv.. Mange ganger jeg har lurt på, om jeg i det hele tatt kommer til å klare å få bort dritten. Siden jeg gikk på barneskolen, kan jeg huske valkene:p

Har vært gjennom mye, vært ekstremt tynn ( fortsatt magefett), løpt flere mil i uka ( fortsatt magefett) og nå har jeg trent hardt med baseøvelser , 4 ggr i uka + 1 dag intervaller + ett underskudd og FORTSATT magefett:eek:

Sjekk ut denne du ;)

http://www.leangains.com/2010/06/intermittent-fasting-and-stubborn-body.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med dette selv.. Mange ganger jeg har lurt på, om jeg i det hele tatt kommer til å klare å få bort dritten. Siden jeg gikk på barneskolen, kan jeg huske valkene:p

Har vært gjennom mye, vært ekstremt tynn ( fortsatt magefett), løpt flere mil i uka ( fortsatt magefett) og nå har jeg trent hardt med baseøvelser , 4 ggr i uka + 1 dag intervaller + ett underskudd og FORTSATT magefett:eek:

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

leste den artikkelen.. man trenger noe form for kosttilskudd, og man skal trene fastende samt holde seg aktiv i fasteperioden, slik jeg forstod...Men.. hva med oss som er stuck på jobb 8-4. Det å faste helt til 1900 blir jo litt overkill:eek:

Ellers.. hadde jeg ikke nølt med å prøve ut det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste den artikkelen.. man trenger noe form for kosttilskudd, og man skal trene fastende samt holde seg aktiv i fasteperioden, slik jeg forstod...Men.. hva med oss som er stuck på jobb 8-4. Det å faste helt til 1900 blir jo litt overkill:eek:

Ellers.. hadde jeg ikke nølt med å prøve ut det!

Det trenger du da vel heller ikke? Berkhan anbefaler "bare" 14 timers faste for jenter. F. eks kan du ha spisevindu fra kl. 11 til 21.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med dette selv.. Mange ganger jeg har lurt på, om jeg i det hele tatt kommer til å klare å få bort dritten. Siden jeg gikk på barneskolen, kan jeg huske valkene:p

Har vært gjennom mye, vært ekstremt tynn ( fortsatt magefett), løpt flere mil i uka ( fortsatt magefett) og nå har jeg trent hardt med baseøvelser , 4 ggr i uka + 1 dag intervaller + ett underskudd og FORTSATT magefett:eek:

Da er vi to! skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal klare å få bort det dumme magefettet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såvidt jeg vet er det nesten alltid 1 av 3 årsaker til magefett:

1. For mye karbohydrater i krostholdet (for mye for deg kan være for lite for naboen!)

2. For mye stress

3. Dårlig søvn

Alle disse henger sammen med insulin, og stresshormoner som kortisol, som lagrer mer fett rundt livet. Det vil være folk som har eplefasong genetisk, men ved å passe på de overnevnte faktorene og trene styrke (som de fleste her inne gjør vel?), kan man ihvertfall forbedre kroppsfasongen ganske masse.

Det er vel forøvrig ikke nødvendig med 0 fett på magen på permanent basis for jenter, ihvertfall fra et helseperspektiv. Fitnessutøvere har jo også høyere fettprosent utenom konkurranse. Det med magefett er jo en vanlig hang-up for mange jenter, og ofte er "alt fettet" kun til stedet i hodet. Litt fett er lurt for bl.a fruktbarhet, og selv om du ikke skal ha barn før om 5-10 år, er det faktisk lurt å tenke litt fremover. Du kan være flott med litt polstring på magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet er det nesten alltid 1 av 3 årsaker til magefett:

1. For mye karbohydrater i krostholdet (for mye for deg kan være for lite for naboen!)

2. For mye stress

3. Dårlig søvn

Alle disse henger sammen med insulin, og stresshormoner som kortisol, som lagrer mer fett rundt livet. Det vil være folk som har eplefasong genetisk, men ved å passe på de overnevnte faktorene og trene styrke (som de fleste her inne gjør vel?), kan man ihvertfall forbedre kroppsfasongen ganske masse.

Det er vel forøvrig ikke nødvendig med 0 fett på magen på permanent basis for jenter, ihvertfall fra et helseperspektiv. Fitnessutøvere har jo også høyere fettprosent utenom konkurranse. Det med magefett er jo en vanlig hang-up for mange jenter, og ofte er "alt fettet" kun til stedet i hodet. Litt fett er lurt for bl.a fruktbarhet, og selv om du ikke skal ha barn før om 5-10 år, er det faktisk lurt å tenke litt fremover. Du kan være flott med litt polstring på magen!

Leptin er en ganske viktig faktor også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leptin er en ganske viktig faktor også

Jeg studerer ernæring, så jeg vet det finnes flere muligheter og dette var ment et kort og lettforståelig innlegg. Så joda, det er mange andre faktorer som _kan_ spille inn, men jeg synes det er greit å holde ting litt enkelt. :)

Hvis disse tre faktorene, pluss et realistisk selvbilde er på plass, og det fortsatt er et problem, så bør man vel helst søke profesjonell hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...