Gå til innhold

Sammen om vektreduksjon- vektnedgangsbuddy! :)


Koritsi89

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mååååå huske å veie meg i morgen 😁 Er inne i en god periode med trening og sunt kosthold. Vet vi går mot årets tøffeste høytid med tanke på fristelser. Må bare klare å være ørlite fornuftig og ikke fråtse konstant 😋 

Hvordan går det med gjengen her ellers? Matsb, du skal være stolt av 0,7 kg ned også! 👍🏻 Hva er planen din i denne uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, L_I_S_A skrev:

Mååååå huske å veie meg i morgen 😁 Er inne i en god periode med trening og sunt kosthold. Vet vi går mot årets tøffeste høytid med tanke på fristelser. Må bare klare å være ørlite fornuftig og ikke fråtse konstant 😋 

Hvordan går det med gjengen her ellers? Matsb, du skal være stolt av 0,7 kg ned også! 👍🏻 Hva er planen din i denne uka?

Takktakk! 7ende uke med nedgang (etter dama dumpa meg) så er fornøyd med at det går rett vei.

Vet at kostholdet skle veldig ut, så planen er rett og slett å drikke mer vann. Aldri spise UTEN å ha kjent at sultfølelsen er reell og ikke bare "mental". ingen hemmelighet at man MÅ være glad i å stappe mat i munnen om man har blitt 120kg, så det er veldig viktig for meg å kjenne på sultfølelsen en time eller to før jeg spiser. Å så alltid spise ett lite måltid før middag. Ellers blir middagen ofte for stor.

Ellers gå mer tur med hunden, mer intervall-roing og lett styrketrening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Matsb skrev:

Takktakk! 7ende uke med nedgang (etter dama dumpa meg) så er fornøyd med at det går rett vei.

Vet at kostholdet skle veldig ut, så planen er rett og slett å drikke mer vann. Aldri spise UTEN å ha kjent at sultfølelsen er reell og ikke bare "mental". ingen hemmelighet at man MÅ være glad i å stappe mat i munnen om man har blitt 120kg, så det er veldig viktig for meg å kjenne på sultfølelsen en time eller to før jeg spiser. Å så alltid spise ett lite måltid før middag. Ellers blir middagen ofte for stor.

Ellers gå mer tur med hunden, mer intervall-roing og lett styrketrening

Jeg synes du er kjempeflink, også mtp at du går gjennom en tøff tid ellers. Jeg blir alltid imponert når jeg snakker med folk som likevel gjennomfører trening når de sliter. Turer med hunden er noe jeg også gjør daglig, har to stykker som krever sitt 😁 Jeg drikker over to liter vann daglig, gjerne mer når jeg trener. Har blitt en vane og jeg merker fort hvis jeg drikker for lite. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, L_I_S_A skrev:

Jeg synes du er kjempeflink, også mtp at du går gjennom en tøff tid ellers. Jeg blir alltid imponert når jeg snakker med folk som likevel gjennomfører trening når de sliter. Turer med hunden er noe jeg også gjør daglig, har to stykker som krever sitt 😁 Jeg drikker over to liter vann daglig, gjerne mer når jeg trener. Har blitt en vane og jeg merker fort hvis jeg drikker for lite. 

 

 

 

Jo takk! Det var ikke akkurat noe høydepunkt i livet, med 4 semesteroppgaver og 3 eksamener rett rundt hjørnet.. men måtte bare bite tenna sammen (til slutt) 

Gikk på kjeften idag. Bokstavelig talt. Forstuet tommel og det blir ikke mye styrketrening eller roing de neste dagene. Speilblankt ute :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Matsb skrev:

Jo takk! Det var ikke akkurat noe høydepunkt i livet, med 4 semesteroppgaver og 3 eksamener rett rundt hjørnet.. men måtte bare bite tenna sammen (til slutt) 

Gikk på kjeften idag. Bokstavelig talt. Forstuet tommel og det blir ikke mye styrketrening eller roing de neste dagene. Speilblankt ute :/

Huffda, uheldig kan man si 😩 Kom meg på trening igjen idag, begynner å bli en fin vane dette! Kjenner meg sterkere og legger meg god og støl i kveld 👍🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Betty - going fit <3

Godt å se at det går bra for dere ;-)

Ikke noe å skryt av her...selv om jeg var på offensiven i 5 av 7 dager i forrige uke har vekten gått opp!!???

Men søvn kan være en årsak heter det seg../ ellr ikkesove.. drikker lite.....og sliter med elektrolyttene mine  - dette må jeg få orden på forløpende. Litt infusjer er på G inn i denne kroppen i morgen og fredag. Jeg har snakket med min 2 halvdel , og han mener jeg bør satse på mer trim for overkroppen...for beina og ræva er jo smale de.. - men syk denne uka da...så får ikke gjort s mye med det.." snufs "..

Fortsetter med trim så fort jeg kan....3-4 dg.pr uke får jeg fint til ;-)

Jeg har vel erfaring fra stor til liten  - til medium size - men langt ifra utlært , hva er Deres beste tips til å få trimmet bort airbagen - stramme opp allerede ødelagte magemusker - miste fett på magen / overkroppen og bygge synlige muskler...

Fortsett med det god arbeidet dere gjør - jeg følger med litt på side linja her...hihi

// Miss Betty //

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Miss Betty - going fit <3 skrev:

Godt å se at det går bra for dere ;-)

Ikke noe å skryt av her...selv om jeg var på offensiven i 5 av 7 dager i forrige uke har vekten gått opp!!???

Men søvn kan være en årsak heter det seg../ ellr ikkesove.. drikker lite.....og sliter med elektrolyttene mine  - dette må jeg få orden på forløpende. Litt infusjer er på G inn i denne kroppen i morgen og fredag. Jeg har snakket med min 2 halvdel , og han mener jeg bør satse på mer trim for overkroppen...for beina og ræva er jo smale de.. - men syk denne uka da...så får ikke gjort s mye med det.." snufs "..

Fortsetter med trim så fort jeg kan....3-4 dg.pr uke får jeg fint til ;-)

Jeg har vel erfaring fra stor til liten  - til medium size - men langt ifra utlært , hva er Deres beste tips til å få trimmet bort airbagen - stramme opp allerede ødelagte magemusker - miste fett på magen / overkroppen og bygge synlige muskler...

Fortsett med det god arbeidet dere gjør - jeg følger med litt på side linja her...hihi

// Miss Betty //

Hei på deg Miss Betty 😁 Mulig musklene gjør at vekta ikke går ned?👌🏻💪🏻 Jeg har forstått det slik at kombinasjon av styrke og kondisjon er beste måte for å miste fett og stramme opp. Selv gjør jeg dette nå og er fornøyd så langt 😉 Har også tidligere god erfaring med denne type trening. Jeg bruker ellipsemaskin eller tredemølle for kondisjonstreningen. 

Hvilken type trening gjør du nå? Riktig god bedring forresten 😊🌷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei litta 14dager til 4uker med lavkarbo kicker igang nedgangen om den har stoppet opp :)  

Du burde fortsette å trene lår/rumpe da trening av disse ikke automagisk slanker akkurat låra :p men de holder forbrenninga oppe pga de er av de større muskla vi har :)  

Kondisjon ett par dager og styrke(hel kropps program) ett par dager burde jo være nok til å krympe såfremst kostholdet ikke er helt på bærtur. 

 

En kostholdsapp som lifesum kan være gull om man er usikker på hva som gjør att nedgangen går trått. 

Veie dag på fredag/lørdag, liker helst å veie på lørdag da jeg spiser første måltid kl 11 hver dag, og da må man jo måle så nære matinntak som mulig :p så man ser hva kroppen veier uten mat innabords :p

 

Spiser 2 måltider om dagen, kl 11 og middag rundt 17. Ligger på 30-50gram karbs til dagen, og kjenner jeg suget etter snacks komme så blire litt bacon gull  og er det helt ille blir det en liten bolle dream is som ikke er så gæærn :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Betty - going fit <3
11 timer siden, L_I_S_A skrev:

Hei på deg Miss Betty 😁 Mulig musklene gjør at vekta ikke går ned?👌🏻💪🏻 Jeg har forstått det slik at kombinasjon av styrke og kondisjon er beste måte for å miste fett og stramme opp. Selv gjør jeg dette nå og er fornøyd så langt 😉 Har også tidligere god erfaring med denne type trening. Jeg bruker ellipsemaskin eller tredemølle for kondisjonstreningen. 

Hvilken type trening gjør du nå? Riktig god bedring forresten 😊🌷

Hei på deg ;-)

Jeg har nettopp startet med å løpe på mølla eller gå i oppoverbakke på den. Løpetime forrige var tøft men gøy. Også styrketrening og spinning. - Slenger inn litt variasjon innimellom og havner da på oxybox som gir meg det lille ekstra...men nå er " makkern " min opptatt...he he...;-) Det er jo bare til å stååååå på  - har satt meg noen mål...og håper å være sånn nogenlunde der rundt påske eller kanskje sommertid...;-) Har att mål om å trene 3 dager pr uke - men tror jeg skal få til en firrer nå fremover ;-)

 

// Miss Betty //

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy at vi begynner å bli mange her! :) syns dere gjør en og gøy å høre litt om hvordan dere trener osv! Jeg prøver også å kombinere styrke og kondisjon. Har vært mye konsisjonstrening før, men jeg trenger mer styrke! Merker en forskjell etter kort tid, så det er motiverende! 😃

Var flinkt og trente endel forrige uke, men denne uken har det kun blitt mye gåing (frem og tilbale til jobb osv) da jeg har vært i dårlig form de siste dagene-svimmel og kvalm! Så planen om 4 treningsøkter denne uken ser litt mørk ut. Men håper jeg er bedre i morgen så jeg kan gjennomføre planlagt styrkeøkt! ;-) spent på vekten i morgen, gruer meg litt kjenner jeg, men må jo bare hoppe i det! All nedgang er fremgang, sant, Matsb?😉 Du må huske på dine motiverende ord når du føler du ikke gikk ned så mye du skulle ønske til forrige veiing! 😉 Stå på videre alle sammen, dette klarer vi! 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. All nedgang er fremgang, men følte jeg hadde levd på for lite til å gå ned så lite, men når jeg så over notatblokka så oppdaga jeg at det var rimelig mye mat som var fortært! 

Det positive var at jeg merka at magen og manboobsa var mindre og huden løsere. Så det hadde nok skjedd en mye større endring i forholdet mellom fett og muskler og vann.

Orker ikke tenke så mye denne uka. Føler mer på kroppen, og satser på at det blir bra resultater! redusere stressfaktoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss Betty - going fit <3

Veiedager på mandag jeg også ;-)

Skummelt neste gang for bursdagfest i helgen er tanken ...

Gleder meg allerede til neste trening - kanskje jeg kan få det til på fredag - for formen

kjens litt bedre ut i nuet... - og jada jeg tror på julenissen...;-)

 

Mvh

// Miss Betty //

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Betty - going fit <3

Nå vet ikke jeg om dette har vært spurt om tidligere....men hvor i Norges langstrakte land bor vi da !?

Jeg i Halden - som ligger i Østfold fylke , jada veldig nær svenskegrensa med dens muligheter og fy-fy heter...hihi

// Miss Betty //

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott med liv i tråden her, gir mer motivasjon 😃😃 To dager "hvile" fra trening på meg, men har en meget aktiv jobb og hverdag, så i går gikk jeg over ei mil 😜 Liker å være i bevegelse! I morgen blir det ny styrke og kondisjonsøkt, gleder meg allerede 💪🏻 Planer idag dere? 

Jeg befinner meg i Trøndelag 😉 Og, jeg har også veiedag mandager 👌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å følge med på dere alle! Jeg er innom og leser hver dag:) jeg har hatt noen gode og noen dårlige dager den siste uken! Litt cafè besøk med de fristelsene som følger, og en kjæreste som skulle være så grei å overraske meg med sjokolade :p men har kommet meg på trening og har spist bra til vanlig! Vekten er i dag 70,9, så bare -300g fra forrige veiing til denne :/ litt skuffet siden jeg hadde håpet at forrige veiing viste mye vann.. men men .. 

så kjekt at du merker forandringer Matsb! Det er jo kjempemotiverende! Så heldig du er L_I_S_A som har en så aktiv jobb! Jeg har en middels aktiv jobb selv, og er veldig glad for at jeg ikke har tid til å sitte så mye :p er mye gratis bare der:D

I kveld har jeg tenkt å hive meg på en 60 min spinningtime.. har vanligvis treningsfri om torsdagene, men må gjøre opp for den sjokoladen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hektisk, men trivelig dag har det vært idag 😁 Etter jobb ble det besøk hos ei venninne og en bedre middag, lenge siden sist jeg har skravlet slik 😉 Har beveget meg bra, nesten 12000 skritt. Ikke så aktivt som jeg pleier, men absolutt godkjent 😋 Fått flere tilbakemeldinger om at jeg har gått ned i vekt og ser så bra ut, DET gir motivasjon til å fortsette 💪🏻👌🏻😃 

hva gir dere motivasjon på dager dere sliter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...