Gå til innhold

Sammen om vektreduksjon- vektnedgangsbuddy! :)


Koritsi89

Anbefalte innlegg

Hei! 

Etter sommeren har jeg sklidd helt ut med kostholdet og er langt over min trivselsvekt! Har trent endel i det siste, men spist altfor mye og dette har resultert i vektoppgang. Jeg føler meg ikke noe bra i min egen kropp og vil virkelig ta tak nå og gå ned i vekt. Har gjort det før, men av en eller annen grunn har det vært vanskelig den siste tiden. Jeg er 175 cm høy og veier nå 74 kilo. Ønsker å gå ned 7-8 kilo før jul, samt trene mer styrke og forhåpentligvis bygge litt muskler, men er redd for ikke å klare det alene. Er det noen i samme båt som kunne tenke seg å gjøre dette sammen? Jeg tenker vi kunne ha støttet hverandre på vanskelige dager, når motivasjonen svikter, heie på hverandre, dele erfaringer og råd og ikke minst rose hverandre når vi opplever gode dager, fremgang etc! 

Send meg gjerne en melding hvis du kunne vært interessert i dette. Jeg tenker det er lettere og kanskje morsommere å gå gjennom dette sammen med noen :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er med! :) 70,7 kg, vil bli strammere og bygge mer muskler. Ser for meg 3-4 kg i første omgang. Var trent tidligere, men ble syk i sommer i 5 uker, og etter det har jeg egentlig bare en hel masse unnskyldninger på hvorfor jeg ikke kom ordentlig gang før for et par uker siden. HAr alltid hatt en god del magefett jeg alltid har lyst til å bli kvitt og komme i den formen jeg var i i våres.

Forresten; jente, 27 år, fra Oslo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! Da hjelper vi hverandre å nå målene! 👍 Mulig jeg skal dele målet opp litt i stedet for å si 7-8 kg med en gang. Er vel preget svar ønske om rasle resultatet, men tror jeg må prøve å bli mer realistisk og tålmodig, for når jeg prøver å gjøre ting raskt og litt mer ekstremt går jeg gang på gang på en smell! Så får ta det litt roligere denne gangen så jeg unngår de store sprekkene! 

 

Jeg er også jente 27 år fra Oslo :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jej! Fler folk! :D

Jeg kjenner meg veldig igjen i å gå for hardt ut for så å gå på en smell. Jeg blir så gira og oppslukt, og så sier det bare BAM. Så jeg kjører samme taktikk som deg frem til jul. Jeg tar også ca. hver fjerde helg der jeg ikke tenker på slanking, spiser hva jeg vil og kobler helt ut. Jeg tror det kan hjelpe psyken min.

Gikk faktisk på vekta i dag. 70,2 kg, så  jeg har gått ned 1 kg de siste 2 ukene og er veldig fornøyd med det. Men de første ukene er "lette", så begynner den egentlige utfordringen! :/ Og vært på kurs i Bergen et par dager; så fort jeg går ut av mine vanlige rutiner; rakner alt. Spist masse dritt. Men skal skjerpe meg igjen i morgen.

Hva sier dere til en fast veiedag i uka, f.eks torsdager, som vi deler med hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra vi er flere som vil støtte hverandre:) Jeg kjenner meg igjen. Jeg var bortreist i helgen og det ble mange måltider på restaurant og ikke helt kontroll på matinntaket. Ble mye gåing heldigvis,men føler det var en dårlig start på prosessen! Men jeg tenker samtidig at det ikke går å sette hele livet på vent og ikke kunne være med på noen ting før vektmålet er  nådd, så da får det heller ta litt lenger tid!

Jeg er absolutt med på en fast veiedag, god idé! torsdag er en fin dag det, I'm in👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Torsdag er en fin veiedag 😄 Jeg har klart å være ganske flink med mat fra mandag til onsdag hver uke, men torsdager pleier viljeglasset å være ganske tømt, så der ligger hver ukes utfordring nummer 1 :p og så er det lørdagene! ( fredagene går greit ) Jeg har den innstillingen at jeg kan slakke litt på kravene på lørdagene, men noen ganger tar det helt av 🙈 Men må innrømme at viljen har blitt sterkere i prosessen så det går litt bedre for hver uke son går 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, da tar vi utgangspunkt i torsdager;) Jeg kjenner meg godt igjen i det du sier, Mt3. Starten av uken er ofte grei for meg også, mens slutten av uken har vært mer utfordrende. Særlig lørdager for min del! Kjenner meg veldig godt igjen i at det plutselig kan ta helt av! faktisk har  torsdager flere ganger også vært utfordrende for min del (uten at jeg helt vet hvorfor). Men kanskje det kan hjelpe at vi har torsdag som veiedag, kanskje det kan hjelpe som motivasjon. om vi ser at vekten er redusert torsdag morgen kan det være motivasjon til å fortsette fokuset og hvis den står stille eller har gått opp kan det også være motivasjon til å stramme inn eller fortsette fokuset! ;) Så bra at viljen blir sterkere utover i prosessen, det må være godt å kjenne på :D(y) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått med dere i helgen og til nå? Jeg har hatt den dårligste uken på lenge. Jeg har ligget syk i 3 dager nå og vært i nesten null bevegelse, men likevel spist masse jeg ikke skulle ha spist. Så jeg tror ikke min første veiing blir så bra :p men jeg kjenner jeg gleder meg til å gå tilbake til de gode rutinene med sunn og frisk mat igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen gikk sånn passe for min del. Fredag var endel utskeielser både med fredagskos på jobb og bursdag på kvelden, men var samtidig veldig altiv med å gå til og fra iobb, jogge en time sant gå til bursdagsfesten. Så tror jeg gikk i 0 iallefall. Men den ekstremt altive fredagen resulterte i at beina var veldig slitne og Stive resten av helgen, og jeg har litt problem med føttene om dagen, så måtte da hvile hele helgen. Så ble lite aktivitet. Skeiet ikke ut med noe usunt, men ble litt mer mat enn planlagt i forhold til aktivitetsnivået, så tenker jeg kanskje har stått på hvil siden forrige veiing. Men de to siste dagene har jeg klart meg bra, med Ok inntak og mye trening. Så håper å holde det frem til helgen (hvor jeg skal reise bort) så vekten på torsdag iallefall har beveget seg litt! Men spent ja! 

Jeg kjenner meg godt igjen det du beskriver. sykdom og ikke mulighet for trening/aktivitet har ofte satt meg ut noen dager. Når det skjer med meg prøver jeg å ikke være så slem med meg selv- gjort er gjort og i morgen er en ny dag. Lett å tenke, vanskeligere å faktisk gjøre kanskje. er lett å bli selvkritisk på sånt, det merker iallefall jeg. Men jeg prøver iallefall så godt jeg kan å være litt god mot meg selv når det skjer, særlig når jeg er syk. Og Kanskje kroppen din trengte den ekstra næringen for å bli frisk fortere?:-) 

bra du gleder deg til å komme tilbake til de gode rutinene, det tenker jeg iallefall er et godt utgangspunkt for å starte opp igjen ;-) 👍 Masse god bedring! Jeg har troa på at du snart er back on track med formen og kostholdet 👍😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært! En bursdag og litt fredagskos er ikke avgjørende :) det høres ut som at du har hatt en fin rutine på det hele :) det blir spennende å se i morgen, hvordan resultatet av uken har vært😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har sannhetens time kommet! Det var som jeg tenkte.. vekten viser nå 71,4 😥 Men jeg håper mye av det er vann, siden det ble en del karbo de siste dagene. Jeg gleder meg allerede til neste veiing.. jeg har vært flink med kosten i går og så langt i dag! Føler meg motivert 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27.10.2016 - 70, 6 kg.

Dvs oppgang på 0,5 kg. Er litt skuffet og overrasket, egentlig. Men har gått ganske mye ned de siste tre ukene, så er jo naturlig at det hele er i rykk og napp. Så skal holde motivasjonen oppe. Jeg har vært veldig klar overfor kjæresten med slanking, og han støtter med 100 %. Han besøkte meg i helgen, og vi var sunne... Meeen ble nok litt for mye mat fordet. Sukk. Kan ha noe med saken å gjøre.

Hyttetur til helgen, så det blir hardt. Men jeg tenker at jeg skal klare å holde meg unna fristelser. Er bare 7 uker til, så skal jeg jo spise normalt igjen. Blir nok noe vin, men skal holde meg unna alt annet unødvendige kalorier. OG forsøke å klemme inn en treningsøkt før jeg drar på lørdag, slik at jeg får fem økter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler dere at dere må spise *veldig riktig* for å se fremgang? Jeg føler at jeg går på en supersmal sti og at jeg ikke har rom for noe utskeielser. Det er sørenmeg tungt og frusterende, for all sosial blir stress. Vil helst isolere meg de neste 7 ukene og bare gunne på med trening og kosthold. Var mye lettere da jeg veide 93 kg... :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager sen oppdatering. Gårsdagen gikk i ett! Jeg veide i går 72,8 så det ble en vektnedgang på 300 gram. Vet ikke helt hva jeg tenker om det- er kanskje litt skuffet, men samtidig gir det jo lit mening ettersom torsdag-søndag var dager jeg gikk i 0 (kalorier inn og ut gikk i 0 ca), så har jo da kun vært mandag, tirsdag og onsdag jeg har vært i minus og kunne gå ned. Men har trent hardt alle dagene, men samtidig spist litt mer ettersom jeg trengte det ved den harde treningen. Og så har jeg også uka denne uken og da holder kroppen ofte mer vann. Så håper det blir en større nedgang til neste torsdag. Nå skal jeg reise vekk i helgen jeg også, men skal prøve å begrense meg litt iallefall, og ha noen skikkelige treningsøkter til uken! ;-) 

Det er ikke noe gøy når vekten får opp når man forsøker å få den ned, men det kommer en ny uke og nye muligheter,og som dere sier er det jo naturlig at det går opp og ned. Etter mange perioder med vektnedgang har jeg erfart at mye spiller inn på tallet på vekten, bl.a vann. Jeg har erfart å kunne veie opp til en kilo mer eller mindre fra en dag til en annen og det kan jo ikke være 1 kg fett! Så jeg bruker vekten som utgangspunkt, men tar det ikke helt bokstavelig eller prøver ikke å henge meg helt opp i det. Før kunne dagen bli ødelagt hvis jeg ikke gikk ned nok på veiedagen, men prøver å ikke la det bety alt. Jeg burde egentlig måle meg også, men ikke fått gjort det enda. Vet ikke hvor fort muskler bygges og påvirker vekten, men når man trener får man Jo muskler også:) men jeg merker det er irrierende når jeg føler meg litt slankere og strammere, men så viser vekten så lite endring. Men men, over tid blir det vel bra resultater 😉👍 

Så bra du er motivert og gleder deg til neste veiing mt3, og at du har kommet inn i rutiner igjen 😃 Det er alltid en god følelse og et godt utgangspunkt! 👍 

Bra du ser på vektoppgangen på den måten, Friera, og at du tenker du skal holde motivasjonen oppe. Jeg opplever det er så lett å bli demotivert når ikke resultatene står helt i stil med innsatsen en opplever å ha gjort! Blir sikkert bedre neste uke :) Det må være godt å kunne være åpen med kjæresten og få støtte i prosessen. Jeg bor for tiden hjemme i vente på å overta leilighet, og jeg merker det er litt ubehagelig stemning noen ganger når jeg lager min mat og ikke spiser det pappa lager.. De blir så glad hver gang jeg spiser "normalt", men kan jo ikke spise for andres skyld. Men kjenner på endel dårlig samvittighet. Men orker ikke snakke med de om det, for det har vært dårlig stemning mtp min slanking tidligere, så får bare holde det ut! 

Jeg får også noen utfordringer i helgen og blir nok noe vin på meg og, da de jeg skal være med på tur vil ut på lørdag. Men vi får være sterke mtp andre fristelser ja😉.
5 økter er jo superbra, Friera! Imponert 😉👍

Jeg opplever ofte å måtte holde meg veldig strengt til en spiseplan/spise veldig riktig for å se fremgang. Selvom jeg bare spiser litt ekstra og til og med trener ekstra så føler jeg vektnedgangen går saktere enn tidligere når jeg var superstreng og viljestyrken var sterkere. Jeg føler også jeg har lite rom for utskeielser. Samtidig som
Det noen ganger ikke påvirker så mye som jeg føler det vil. Så noen ganger oppleves det veldig uforutsigbart når utskeielsene ødelegger helt og når det ikke påvirker noe særlig. Så litt frustrerende. Vi må jo kunne leve livet litt og være sosiale i prosessen. Men jeg kjenner også at sosiale ting blir stress. Hadde bært enkelt om vi kunne isolert oss frem til jul og bare fokusere på vektnedgang, men det vil jo samtidig bli veldig trist og folk vil vel reagere negativt :-/ Jeg har gjort det litt i perioder tidligere- bare studert, trent og slappet av hjemme. Men ble veldig ensomt og jeg ble ikke noe lykkeligere da selvom jeg var mye tynnere og oppnådde resultater. Så
Man må vel finne en balanse, men det er vanskelig... 

her fikk dere et langt "brev" fra meg, men sånn blir det når jeg bruker tid på å svare og skal svare på mye på en gang! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.10.2016 at 16.58, Koritsi89 skrev:

Beklager sen oppdatering. Gårsdagen gikk i ett! Jeg veide i går 72,8 så det ble en vektnedgang på 300 gram. Vet ikke helt hva jeg tenker om det- er kanskje litt skuffet, men samtidig gir det jo lit mening ettersom torsdag-søndag var dager jeg gikk i 0 (kalorier inn og ut gikk i 0 ca), så har jo da kun vært mandag, tirsdag og onsdag jeg har vært i minus og kunne gå ned. Men har trent hardt alle dagene, men samtidig spist litt mer ettersom jeg trengte det ved den harde treningen. Og så har jeg også uka denne uken og da holder kroppen ofte mer vann. Så håper det blir en større nedgang til neste torsdag. Nå skal jeg reise vekk i helgen jeg også, men skal prøve å begrense meg litt iallefall, og ha noen skikkelige treningsøkter til uken! ;-) 

Det er ikke noe gøy når vekten får opp når man forsøker å få den ned, men det kommer en ny uke og nye muligheter,og som dere sier er det jo naturlig at det går opp og ned. Etter mange perioder med vektnedgang har jeg erfart at mye spiller inn på tallet på vekten, bl.a vann. Jeg har erfart å kunne veie opp til en kilo mer eller mindre fra en dag til en annen og det kan jo ikke være 1 kg fett! Så jeg bruker vekten som utgangspunkt, men tar det ikke helt bokstavelig eller prøver ikke å henge meg helt opp i det. Før kunne dagen bli ødelagt hvis jeg ikke gikk ned nok på veiedagen, men prøver å ikke la det bety alt. Jeg burde egentlig måle meg også, men ikke fått gjort det enda. Vet ikke hvor fort muskler bygges og påvirker vekten, men når man trener får man Jo muskler også:) men jeg merker det er irrierende når jeg føler meg litt slankere og strammere, men så viser vekten så lite endring. Men men, over tid blir det vel bra resultater 😉👍 

Så bra du er motivert og gleder deg til neste veiing mt3, og at du har kommet inn i rutiner igjen 😃 Det er alltid en god følelse og et godt utgangspunkt! 👍 

Bra du ser på vektoppgangen på den måten, Friera, og at du tenker du skal holde motivasjonen oppe. Jeg opplever det er så lett å bli demotivert når ikke resultatene står helt i stil med innsatsen en opplever å ha gjort! Blir sikkert bedre neste uke :) Det må være godt å kunne være åpen med kjæresten og få støtte i prosessen. Jeg bor for tiden hjemme i vente på å overta leilighet, og jeg merker det er litt ubehagelig stemning noen ganger når jeg lager min mat og ikke spiser det pappa lager.. De blir så glad hver gang jeg spiser "normalt", men kan jo ikke spise for andres skyld. Men kjenner på endel dårlig samvittighet. Men orker ikke snakke med de om det, for det har vært dårlig stemning mtp min slanking tidligere, så får bare holde det ut! 

Jeg får også noen utfordringer i helgen og blir nok noe vin på meg og, da de jeg skal være med på tur vil ut på lørdag. Men vi får være sterke mtp andre fristelser ja😉.
5 økter er jo superbra, Friera! Imponert 😉👍

Jeg opplever ofte å måtte holde meg veldig strengt til en spiseplan/spise veldig riktig for å se fremgang. Selvom jeg bare spiser litt ekstra og til og med trener ekstra så føler jeg vektnedgangen går saktere enn tidligere når jeg var superstreng og viljestyrken var sterkere. Jeg føler også jeg har lite rom for utskeielser. Samtidig som
Det noen ganger ikke påvirker så mye som jeg føler det vil. Så noen ganger oppleves det veldig uforutsigbart når utskeielsene ødelegger helt og når det ikke påvirker noe særlig. Så litt frustrerende. Vi må jo kunne leve livet litt og være sosiale i prosessen. Men jeg kjenner også at sosiale ting blir stress. Hadde bært enkelt om vi kunne isolert oss frem til jul og bare fokusere på vektnedgang, men det vil jo samtidig bli veldig trist og folk vil vel reagere negativt :-/ Jeg har gjort det litt i perioder tidligere- bare studert, trent og slappet av hjemme. Men ble veldig ensomt og jeg ble ikke noe lykkeligere da selvom jeg var mye tynnere og oppnådde resultater. Så
Man må vel finne en balanse, men det er vanskelig... 

her fikk dere et langt "brev" fra meg, men sånn blir det når jeg bruker tid på å svare og skal svare på mye på en gang! 😂

 

Fysøren denne hytteturen gikk i dass... Jeg spiste med begge hender. Så f.o.m i morgen er det full skjerpings igjen. Denne helgen her har baare vært ille. Og det kommer helgen om to uker også. Så de neste 12 dagene må jeg bare være superstreng. 

Men du har helt rett Koritsi. Vekta lever sitt eget liv, så man må forsøke å ikke henge seg opp i den. Lettere sagt enn gjort. Jeg syns nå 300 g er bra - tross alt de siste kg som er superseige og vanskelig å gå ned... Så tror ikke vi kan forvente mer enn 3-500 g i uka, og selv dette er ekstremt varierende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg kjenner meg så godt igjen i det du beskriver, Friera. Ble litt mer utskeielser enn planlagt for min del også, men sånn er det ofte når man er på reise/tur med venninner. Vi får prøve å akseptere at det skjedde og legge det bak oss, og ta e nytt friskt tak i dag! Får dessverre ikke gjort noe med dagene som har gått, men kan gjøre noe med de neste dagene ;) Jeg skal reise igjen til helgen, men det blir en annen slags tur, så satser på litt mer egenstyring på matfronten da ;) 

Ja, det å ikke henge seg opp i vekten er lettere sagt enn gjort, det kjenner jeg også på ofte! Du har veldigrett i at de siste kiloene er seige, eller om du ikke har så mye vekt å miste i utgangspunktet. Så får vel bare være tålmodige! ;) 
Hvordan har dagen i dag vært? Føler du de bedre enn i går? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...