Gå til innhold

Sammen om vektreduksjon- vektnedgangsbuddy! :)


Koritsi89

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Mt3 skrev:

Spinningen gikk bra den :) følte jeg fikk tatt meg skikkelig ut.. jeg går alltid på den spinningen om mandagene, så den er fast på treningsplanen :) i dag har jeg fri, og skal snart på trening.. tenkte å ro litt før jeg begynner med styrketrening igjen :) jeg hadde en sånn "dagen derpå dag" i går... gikk å la meg 21.15 :p flaks for meg, så kom den dagen på en av de dagene jeg ikke trener :) jeg tenker at om du har en sånn dag, så er det kroppen som forteller deg at den trenger hvile.. og da trenger man ikke presse på noe.. best å bare lytte til kroppen og heller komme sterkere tilbake, når du har fått hvilt :)

Godt sagt 👌🏻 Man må lytte til kroppen! Hvilke styrkeøvelser er favorittene? Blir styrke på meg også idag, sov i 13 timer *kremt kremt* 😂 Våknet med den hodepinen 🙄 For mye søvn er ikke bare bra heller. 

God følelse at du fikk tatt deg skikkelig ut, det er deilig når man har den energien på trening! 💪🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, L_I_S_A skrev:

Godt sagt 👌🏻 Man må lytte til kroppen! Hvilke styrkeøvelser er favorittene? Blir styrke på meg også idag, sov i 13 timer *kremt kremt* 😂 Våknet med den hodepinen 🙄 For mye søvn er ikke bare bra heller. 

God følelse at du fikk tatt deg skikkelig ut, det er deilig når man har den energien på trening! 💪🏻

Da trengte du helt sikkert de 13 timene ;) det ble visst ikke styrke på meg i dag likevel :p jeg måtte prioritere husvask og handling. Men tar meg en spinningtime i kveld i stede.. jeg liker aller best å trene skulderpress og knebøy :p og egentlig det meste som har med rumpe og lår å gjøre... rygg og mage osv er det kjedeligste som finnes 😂 Men det må jo gjøres det og 😅 Hva liker du best? Nå har jeg to kjempestore utfordringer i skapet her... min mann har igjen klart å dra med sjokolade hjem.. så det ligger totalt 400g melkesjokolade (det beste som finnes) i skapet.. jeg kan ikke spise de, men vet det blir hardt på ett eller annet tidspunkt mens de ligger der😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mt3 skrev:

Da trengte du helt sikkert de 13 timene ;) det ble visst ikke styrke på meg i dag likevel :p jeg måtte prioritere husvask og handling. Men tar meg en spinningtime i kveld i stede.. jeg liker aller best å trene skulderpress og knebøy :p og egentlig det meste som har med rumpe og lår å gjøre... rygg og mage osv er det kjedeligste som finnes 😂 Men det må jo gjøres det og 😅 Hva liker du best? Nå har jeg to kjempestore utfordringer i skapet her... min mann har igjen klart å dra med sjokolade hjem.. så det ligger totalt 400g melkesjokolade (det beste som finnes) i skapet.. jeg kan ikke spise de, men vet det blir hardt på ett eller annet tidspunkt mens de ligger der😔

400g sjokolade?? 🙄🙄😩😩 Det er skummelt å ha liggende i nærheten. Spesielt hvis man er sulten 🙈 Har du en dag i uka hvor du koser deg? Mulig den dagen kommer tidligere denne uka? 😜 

Jeg liker hipthrust, knebøy og utfall godt for rumpe og lår. Trener magen mye også, og idag ble det rygg og bryst i tillegg. Plages med stiv nakke og skuldre, så må ikke nedprioritere overkroppen i styrketreningen for det gjør mye nytte 💪🏻 Hvordan trener du knebøy? Peker knærne utover eller rett fram? Prøvde med knærne litt ut idag og JØSS det kjentes mer i rumpa da. Leser så mye forskjellig så man blir ikke alltid klok på dette med styrke 😉😜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, L_I_S_A skrev:

400g sjokolade?? 🙄🙄😩😩 Det er skummelt å ha liggende i nærheten. Spesielt hvis man er sulten 🙈 Har du en dag i uka hvor du koser deg? Mulig den dagen kommer tidligere denne uka? 😜 

Jeg liker hipthrust, knebøy og utfall godt for rumpe og lår. Trener magen mye også, og idag ble det rygg og bryst i tillegg. Plages med stiv nakke og skuldre, så må ikke nedprioritere overkroppen i styrketreningen for det gjør mye nytte 💪🏻 Hvordan trener du knebøy? Peker knærne utover eller rett fram? Prøvde med knærne litt ut idag og JØSS det kjentes mer i rumpa da. Leser så mye forskjellig så man blir ikke alltid klok på dette med styrke 😉😜 

Det gikk fint med sjokoladen:P jeg klarte å "kun" ta 3 ruter.. men da skjønte jeg at dette kom til å gå gale, så jeg delte de ut til alle i familien :p jeg har lørdagene hvor jeg koser meg litt ekstra.. :)

ja dette med styrke er vanskelig :p jeg trener med knærene ut.. mest for å ikke belaste knærene for mye, for har hørt at det er best å gjøre det sånn da... har i perioder vondt i knær, hvis de har blitt belastet for mye... noe de ofte blir under trening :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten sjekkinn fra meg her. For meg har desember startet så som så. treningen går veldig bra, men matinntaket varierer veldig. Var i Stockholm i helgen og ble mye god mat og julebaking, men også mye bevegelse heldigvis. i går var det julebord, men fikk inn en god treningsøkt på morgenen og gikk frem og tilbake til jobb, så fitbiten min viste over 1000 kcal forbrent på aktivitet, så forhåpentligvis gikk det i null i går.  men jeg valgte å ikke veie meg i dag. Kommer tilbake med veiing neste uke tenker jeg. Nå er det 14 dager til jul og jeg kjenner jeg må skjerpe meg litt ekstra med maten, men desember er en dårlig måned for slanking merker jeg. går greit å holde vekten stabil, men nedgang er utfordrende . men men får bare prøve ¨så godt jeg kan!
I morgen før jobb skal jeg i alle fall ta en god styrkeøkt ;) Min favorittøvelse er knebøy og nedtrekk for skuldre. og brystpress/benkpress ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant det du sier.. desember er en kjempevanskelig måned når det kommer til mat... det viktigste er at man gjør så godt man kan :) jeg har heller ikke veiet meg i dag, jeg venter til lørdag.. :) det tror jeg er en bedre "veiedag" for meg... i dag har jeg vært på juleavslutning med min sønn.. og der var det såklart haugevis med kaker osv... jeg tar meg en ekstra løpetur i morgen for å balansere det litt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på dere 😇 Har vært på farten siden sist, kjærestebesøk ❤️ Han merket stor forandring på bare tre uker, morsomt 👍🏻 Meeeeen har ikke trent på ei uke nå, og det er kjipt. Merker at jeg ikke takler så bra å ha fri fra sunn livsstil, ikke i starten hvertfall. Fortsetter liksom litt med den stilen da jeg er hjemme igjen også, skuffende! Planlegger trening i morgen, bør få til noen økter før julen står for dør og det blir masse kos og kjærestebesøk 😍 Hvordan går det med dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble selvsagt syk jeg 🙄 Sånn typisk det.. jaja. Har klart meg fint med mat da, ingen ekstreme utskeielser egentlig. Nå bakes det til jul, og kjæresten kommer på juleferie i morgen 😍 Fant en oppskrift på sunnere kakemenn som skal prøves ut 🎅🏼 Hvordan går det med dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at du har blitt syk, Lisa! Håper du har blitt bedre siden du skrev dette :) så bra det går bra med maten, mange sier jo at maten utgjør en større forskjell enn treningen, har hørt noen si maten et kiloene og treningen er grammene i en vektnedgangsprosess! Hehe ;-)

her har det gått opp og ned. Noen dager er jeg superflink og er kjempeaktiv og klarer meg bra med maten, men vært noen usleielser, med avslutningsperiode for praksisen min, felleslunsjer ute, familieselskaper osv. Gått litt over styr noen dager, men skal iallefall ha klart å våre så aktiv at det sannsynligvis ikke har ført til vektoppgang iallefall. Men ønske er jo å gå ned! Men men, desember er en mer utfordrende måte. Ikke turt å gå på vekten de siste ukene, uten helt å vite hvorfor, og nå har jeg uken Og da vet jeg vekten ofte er litt høyere enn den reelle vekten, så venter noen dager til. Kanskje lille julaften så jeg kan sammenlikne før PG etter juleferien :-p. Har bestemt meg for at jeg skal legge inn en treningsøkt på morgenen julaften og andre juledag før festlighetene de dagene begynner, så det ikke bare blir sofaen og mat.

Jeg har bakt endel i desember, og har prøvd meg på flere sunnere varianter, bla sukkerfrie brente mandler, egen sunnere masjipan og sukkerfrie kokosmakroner. Ikke helt som originalene, men godt og kan da spise flere for samme kaloriinnhold og mindre sukker :-) 

i dag våknet jeg med hoven hals og en sprengingen hodepine, så krysser fingrene for at det varer ekstremt kort så jeg kan få lagt inn litt mer trening før julaften! Jeg skal reise bort 10 dager til Hellas i romjulen/nyttår og, så redd det blir utfordrende med den sunnere livsstilen. Men men,skal fortsette så godt jeg kan frem til jul og litt i ferien og så ser jeg frem til nytt år og nye muligheter! 😉

Heia oss! Håper dere har en fin førjulstid alle sammen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Godt nyttår gjengen 😃 Har dere hatt det fint i jula? Jeg har storkoset meg max, ikke trent noe pga besøk og sykdom 🤧 Kjipt å innrømme, men nå må jeg ta meg i nakken etterhvert slik at jeg er back on track. Nå er jeg på flyttefot, og rimelig stressa kan man si... i'll be back soon 🤗 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Miss Betty - going fit <3

Hei til dere alle  - guttær og jenter ;-)

Neeida jeg har ikke gått i hiiiiii - , men desember ble en sykt opptatt - skole- ego-lese-faktisk trene -mnd...og nå for 6 dager siden fikk jeg min etterlengtede brystreduksjon/løft. Vakke mye som ble fjernet iflg kirurg - men nå er det jo bitte-smååå...HUff...Og da står jo magen ut. Siden julen og trening ( skylder på det ) faktisk gjorde at jeg klarte fint å gå opp 1,5 kg - er jeg på G igjen til å få bort 6-8 kg til neste operasjon som er i uke 22 eller 23. Så nå har jeg 5-8 uker forran meg uten trening og da MÅÅÅÅÅ jeg være flink til å passe på med hva jeg putter inn....-nemlig.

Lover å være flinki her inne - og trenger et kick i assen tror jeg for å holde meg på rett kjøl..Ellers vært på to fester hvor jeg ikke har spist noe snop eller chips.....WOW for å være meg...Lettere når darlingen er her - for har han satt seg et mål  - er det ikke noe annet som gjelder...men jeg er nok litt myyyk i kantene...

Mitt mål ..jeg kjører nesten litt lavkarbo - men med minst mulig fett for den delen gjør meg syk , kutte ned på sukker  , og brød ble lagt på hylla allerede før jul - og dermed brus også  , selv om det var p.max ( smakte på det bitte litt for en uke siden....og det smakte jo bare ugg.....heldigvis ) Sammen med meg i litt nedgang har jeg med meg lillesnuppa mi - hun spiser så klart litt mer av ting og tang...men håper at hennes bilring blir mindre også....OG klart den blir....." vi er et godt team sånn " inntil videre. HUn pusher meg å sier....neimen mamma da...skal vi spise sånn - tror ikke det der er så bra heller....hihi..

ÅÅÅ jaaaa . Godt nytt år...hihi...

Så hvordan går det med dere - trim - vektnedgang og andre mål og ønsker...hihi <3

Klem fra Betty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Skriver i morgen sa jeg for en uke siden 🙈 Beklager! 

Desember tror jeg vi alle var opptatte, hihi, og i januar også ser det ut som 🤔😝 jaja, back in business? 

Du er jo kjempeflink Betty! Imponerende å lese hva du får til. Jeg kan ikke skryte på meg så mye dessverre.. har ikke trent siden desember 😲 Er en del av gåturer, men savner treningen og godformen. Shame on me! Jeg må skjerpe meg. Har startet litt denne uka med kostholdet, selv om det ikke er helt bra. Ikke noe godis altså, men ikke så planlagt hva jeg spiser av normal mat. 

Noen tips til hva som bør legges i handlekurven idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...