Gå til innhold

Mye syk.


ReBella88

Anbefalte innlegg

Siste 3 åra har jeg slitt veldig med å bli ofte syk. Merker dette går veldig ut over treningen.

Spørsmålet mitt er hva dere gjør ang trening når dere blir syke?

Selv så blir jeg så slapp at bare det å gå på butikken er et ork,så trening blir ikke aktuellt.

begynenr å bli veldig lei da jeg liksom ikek får kommet meg skikkelig inn i treningen før jeg blir syk. F.eks. jeg trener 2 uker og ligger utslått 1 uke.

Ps: Vet ikke om dette er rette underforum,så bare å flytte den om man finner en bedre plassering,hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, har du barn i barnehagealder? I så tilfelle så må du nok forvente sykdom i mente en god stund til :p

Men dette løser seg 99% med å spise sunt og spise tilstrekkelig i forhold til treningsmengden.

Jeg var syk sånn konstant nesten hele fjoråret. Spiste lite og trente på toppidrettsutøvernivå. Besvimte. Ble svakere. Syk av i n g e n t i n g I tillegg til kyssesyke hadde jeg 2-3 lungebetennelser, 10-12 forkjølelser/influensa, osv. Sånt skjer når man ikke tar vare på kroppen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt kjerringråd, men kan anbefale 2-3 ss sambucol med en gang du kjenner noe er på gang. Har hjulpet meg endel ganger i vinter. Pleier ofte være syk 3-4 ganger i løpet av vinteren på grunn av polypper.

Ellers støtter jeg rådet til Tage her om å komme deg til legen og få tatt noen prøver. D-vitamin nivå kan også være lurt å sjekke om du ikke allerede tar høydosetilskudd på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser variert. Ble slik når jeg ble gravid,og har liksom ikke kommet meg fra det :p

Ungen går i barnehagen,men hun er jo ikke syk selv så da skal vel ikke jeg bli syk heller?!

Ungen drar ufattelig mye bakterier med seg hjem fra barnehagen... Immunforsvaret ditt er kanskje pittelitt nedsatt pga ett eller annet, og det skal ikke mye til før noe kan feste seg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser variert. Ble slik når jeg ble gravid,og har liksom ikke kommet meg fra det :p

Ungen går i barnehagen,men hun er jo ikke syk selv så da skal vel ikke jeg bli syk heller?!

Var det ikke du som har spist så lite tidligere? Eller surrer jeg veldig nå??:confused:

Uansett så ville jeg sett på kostholdet. Kan du ikke skrive ned hva du spiser på en typisk dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke du som har spist så lite tidligere? Eller surrer jeg veldig nå??:confused:

Uansett så ville jeg sett på kostholdet. Kan du ikke skrive ned hva du spiser på en typisk dag?

Spiser ganske lite ja,men får i meg nok vitaminer osv.

Frokost: Kyllingsalat,eller brødskive osv.

Lunsj: Proteinshake

Middag: "husmannskost" pga ungen :p

Kvelds: Brødskive/salat/musli etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"kjernesunn familie" har blitt hjulpet på flere områder (ofte forkjølelsesymptomer/atferdsproblemer/allergier..) ved å droppe gluten og melk. syns det virker ganske interessant; kanskje du er allergisk mot noe? kan be om å ta prøver for matallergier/intoleranser hos legen, eller eventuelt bare prøve uten noen matvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...