Gå til innhold

Skinny pack eller sixpack?


Sondre Aalbotsjord

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du har groper mellom seksjonene i magen og ikke tynne streker, så har du six pack. Spenn musklene og se om du kan gjemme en blyant nedi - det er six pack. Om blyanten triller om du blåser på den, så er det skinny pack ;) Som Tage er inne på, så har det også litt å si når den ble synlig. Om du måtte ned i 6% for å få den frem, så er det skinny pack. Min begynner å bli synlig på 14%, mens jeg vet folk som er helt slette på 10 og 8%.

Men så er jeg 170cm og ender på 10% på rundt 85kg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare tenkte på noe, mitt fett sitter på magen og hoftene. Om jeg kjenner på midten av magen med to fingre så er det en god grop i midten :D Det tyder da på sixpack og ikke skinnypack....?? Jobber med saken om å få ned fettprosenten..

Ikke meninga å stjele tråden, men det er jo relatert til det Sondreaa spør om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da et spørsmål om den såkalte "skinny packen"

Hvordan finner jeg ut om jeg har skinnypack eller sixpack?

Har trent mage i snart over 1 år og er naturlig slank.

179cm og 67 kg nå.

79 cm rundt navlen.

Skinnypack eller ikke?

Kan legge ut bilde hvis det har vært lettere.

Har du kun trent mage? Eller hele deg?

*bare lurer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sixpack = slank ? når battle of giant stiller med sixpack på scenen, med høgden 190 og vekt på 120+ så er du ikke slank, men du har en drøy sixpack :D

Men må jo være slank for å ha en synlig six pack. Og det er ikke noe problem å være slank og 120kg...Men *tynn* må du ned i vekt for å bli, men du kan være tynn uten å være slank :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men må jo være slank for å ha en synlig six pack. Og det er ikke noe problem å være slank og 120kg...Men *tynn* må du ned i vekt for å bli, men du kan være tynn uten å være slank :)

Jaa men da tror jeg meg og deg har litt forskjellig syn, på ordet tynn og slank..! men men , =)

syntes over hode ikke dem som stiller i åpen klasse er tynne,!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa men da tror jeg meg og deg har litt forskjellig syn, på ordet tynn og slank..! men men , =)

syntes over hode ikke dem som stiller i åpen klasse er tynne,!

Ja, jeg vet det er mange definisjoner på det...men jeg kaller slank det man blir når man ser veltrent ut. En anorektiker kan være tynn, men det kan ikke en bolebygger være (med mindre han driter seg ut :D ) Anorektikere er faktisk ikke slanke, sånn btw ;)

Så slik jeg ser på det er en person på 180cm og 70kg tynn. Han kan være både tynn og slank, men det skal mye til for at han ikke er tynn med den vekten. En person på 160cm og 80kg kan være slank, men kan neppe bli tynn på den vekten.

Så...tynn sier mest om størrelsen, mens slank sier mest om underhudsfett. I min bok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet det er mange definisjoner på det...men jeg kaller slank det man blir når man ser veltrent ut. En anorektiker kan være tynn, men det kan ikke en bolebygger være (med mindre han driter seg ut :D ) Anorektikere er faktisk ikke slanke, sånn btw ;)

Så slik jeg ser på det er en person på 180cm og 70kg tynn. Han kan være både tynn og slank, men det skal mye til for at han ikke er tynn med den vekten. En person på 160cm og 80kg kan være slank, men kan neppe bli tynn på den vekten.

Så...tynn sier mest om størrelsen, mens slank sier mest om underhudsfett. I min bok. :)

Okei, morro å høre andres syn på det.. =) i min ordbok er det ikke akkurat de ordene jeg ville brukt på det. men ser tankegangen =) absolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, morro å høre andres syn på det.. =) i min ordbok er det ikke akkurat de ordene jeg ville brukt på det. men ser tankegangen =) absolutt

Ja, det er en skikkelig kjip ting å diskutere - for det finnes, som du sier, veldig mange måter å definere det på. Grunnen til at jeg setter et slik skille et fordi man ser mange undervektige mennesker som er fete og mange overvektige mennesker som har definerte muskler (som bodybuildere). Men media ser jo ingen forskjell på det, og det er klart man blir preget etter hvert. Jeg merker at jeg også bruker ordene "feil" (ifølge min definisjon) enkelte ganger når jeg ikke tenker meg om.

Så...bra vi i det minste tok definisjonen før vi måtte sloss :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...