Gå til innhold

Sukkerfritt syltetøy? Anyone??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det eneste jeg vet om er Lerums uten tilsatt sukker.. det finner du på matbutikken. Det er ikke sukkerfritt, siden det er sukker i bær, men det er stoor forskjell fra de vanlige syltetøyene som enten har litt eller "vanlig" menge sukker.

Her om dagen så jeg reklame for en lokal eplejuice, eller var det eplemost, uansett, de reklamerte med at det var så fryktelig sunt og uten sukker. Det plager meg, fordi det er jo selvsagt ikke uten sukker, men uten tilsatt sukker! False advertising!

Annonse

Lett å lage selv:)

Pleier å bare putte masse bær i blenderen, med bittelitt lavkarbo melis eller natreen i :)

Putte i små bokser & fryse:)

Ikke dumt, ikke dumt.. :)Men bær er så dyyyrt :/ Men får jo kjøpt store poser med dette enkelte steder vet jeg, så kanskje ikke så dyrt alikevel..

Annonse

Jeg er syltetøyoholiker! :p Derfor "må" jeg bruke sukkerfritt syltetøy for å begrense unødvendig sukker ;) Det ALLER beste sukkerfrie syltetøyet lager man selv - uten tvil. Det smaker MYE friskere og MYE MYE bedre.

Oppskriften er enkel:

- bær (jordbær, blåbær, bringebær, etc)

- søtning (sukrin, natreen, stevia) til det smaker søtt nok for dine smaksløker - jeg foretrekker masse :p

- guar gummi for å forhindre rennende syltetøy. Hater når syltetøy renner av f.eks. brødskiva eller pannekakene. Det skal ikke veldig mye til før det tykner, så guar gummi er en super investering. Ikke bare til syltetøy, men til masse annet også ;)

Men som de andre her sier, både lerum, nora og onos (Sverige) har sukkerfritt syltetøy.

[ATTACH]6408[/ATTACH]

post-36-14440828207565_thumb.jpg

Hvor lenge er det holdbart om man lager syltetøyet selv - om man oppbevarer det i kjøleskapet og ikke fryser det?

Pleier å bruke sukkerfritt på havregrynen hver dag, men synes ikke det fra Nora smaker så godt - liker ikke konstistensen på det.

Det holder nok en stund på tett glass ;) Jeg pleier bare å putte tilbake bollen jeg tilberedte syltetøyet i, men det blir ikke veldig holdbart da. Dog pleier det å bli spist opp før det ikke blir spiselig lenger...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...